Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy z dzieckiem z MPD

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-2S-MPD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka pracy z dzieckiem z MPD
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza

PC1_KS_W01 Zna podstawowe koncepcje rehabilitacji, edukacji, terapii osób z mózgowym porażeniem dziecięcym i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów.

PC1_KS_W02 Ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o systemach wsparcia dzieci i młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym, specyfice pracy z uczniem z MPDZ i procesach w nim zachodzących. Wie, jakie są możliwości doboru szkoły dla ucznia z MPDZ.

PC1_KS_W06 Ma wiedzę z zakresu metodyki pracy z uczniem z MPDZ zarówno edukacyjnej, jak i wychowawczej, wykonywania zadań, norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w instytucjach związanych z rehabilitacją, edukacją, terapią dzieci i młodzieży.

Umiejętności

PC1_KS_U02 Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu interpretowania i prognozowania w ramach różnych kontekstów działalności rehabilitacyjnej, edukacyjnej, terapeutycznej.

PC1_KS_U03 Potrafi ocenić przydatność proponowanych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności rehabilitacyjnej, edukacyjnej, terapeutycznej i zaprojektować właściwy sposób postępowania.

Kompetencje społeczne

PC1_KS_K02 Wyraźnie uwzględnia indywidualne potrzeby dziecka przy projektowaniu specjalistycznych metod oddziaływania.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)