Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-2S-KIT Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla III r. PC, spec.: edukacja i rehab. osób z niepełn. intelekt., (3-l) niestacj. I st.
Obowiązkowe dla III r. PC, spec.: edukacja i rehab. osób z niepełn. intelekt., (3-l) stacj. I st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty kształcenia:

PC1_KS_W04

zna teoretyczne założenia i zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych,

PC1_KS_U02; PC1_KS_U03

potrafi skonstruować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny,

PC1_KS_U04

potrafi skonstruować kartę indywidualnych potrzeb ucznia i plan działań wspierających

PC1_KS_K01

potrafi współpracować w grupie realizując zadania,

PC1_KS_K02; PC1_KK_K05

prezentuje swoje umiejętności dotyczące tworzenia sytuacji zadaniowych i wykonanych prac.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2014/2015" (zakończony)

Okres: 2014-10-01 - 2015-02-23
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Marcinkowska
Prowadzący grup: Magdalena Pupiel-Daniluk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Kolokwium/test oraz pozytywnie zaliczone prace:

- scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla uczniów

z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu: lekkim (1); umiarkowanym i znacznym (1);

- samodzielnie opracowany (na podstawie orzeczenie i WOPFU) IPET osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu (1) lekkim, (2) umiarkowanym, znacznym;

- samodzielnie opracowany program zajęć rewalidacyjno - wychowawczych.

Pełny opis:

Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym

Zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET)

Konstruowanie IPET dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU)

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów

 opracowanie IPET

Samodzielnie opracowany IPET

Konstruowanie IPET dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU)

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET

Zasady konstruowania scenariuszy zajęć rewalidacyjnych

Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów

 dobór metod terapeutycznych

 dobór środków

 stosowanie zasad .

Samodzielnie opracowany scenariusz.

Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów

 dobór metod terapeutycznych

 dobór środków

 stosowanie zasad.

Samodzielnie opracowany scenariusz.

Ewaluacja IPET:

 cele,

 zasady,

 sposoby.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(z wyłączeniem rozdziałów: I, II, IV)

2. Marcinkowska, B.(2011). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne- propozycja konstrukcji . W: J. Głodkowska (red.). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo APS.

3. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS.

4. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 3.

5. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 4.

Uwagi:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10

Przygotowanie się do egzaminu

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 20/20

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

(1) kolokwium pisemne - test,

(2) pozytywnie ocenione prace:

- samodzielnie opracowany scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu: lekkim; umiarkowanym lub znacznym;

- samodzielnie opracowany (na podstawie orzeczenia.

IPET osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym.

Pełny opis:

(1) Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

(2) Zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).

(3) Konstruowanie IPET dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(4) Konstruowanie IPET dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(5) Zasady konstruowania scenariuszy zajęć rewalidacyjnych.

(6) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad .

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(7) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad.

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(8) Ewaluacja IPET:

 cele,

 zasady,

 sposoby.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(z wyłączeniem rozdziałów: I, II, IV)

2. Marcinkowska, B.(2011). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne- propozycja konstrukcji . W: J. Głodkowska (red.). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo APS.

3. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS.

4. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 3.

5. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 4.

Uwagi:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 45

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

(1) kolokwium pisemne - test,

(2) pozytywnie ocenione prace:

- samodzielnie opracowany scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu: lekkim; umiarkowanym lub znacznym;

- samodzielnie opracowany (na podstawie orzeczenia)

IPET osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym.

Pełny opis:

(1) Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

(2) Zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).

(3) Konstruowanie IPET dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(4) Konstruowanie IPET dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(5) Zasady konstruowania scenariuszy zajęć rewalidacyjnych.

(6) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad .

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(7) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad.

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(8) Ewaluacja IPET:

 cele,

 zasady,

 sposoby.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(z wyłączeniem rozdziałów: I, II, IV)

2. Marcinkowska, B.(2011). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne- propozycja konstrukcji . W: J. Głodkowska (red.). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo APS.

3. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS.

4. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 3.

5. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 4.

Uwagi:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 12

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 45

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Prowadzący grup: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

(1) kolokwium pisemne - test,

(2) pozytywnie ocenione prace:

- samodzielnie opracowany scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu: lekkim; umiarkowanym i znacznym;

- samodzielnie opracowany (na podstawie orzeczenia i WOPFU)

IPET osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

Pełny opis:

(1) Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

(2) Zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).

(3) Konstruowanie IPET dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(4) Konstruowanie IPET dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(5) Zasady konstruowania scenariuszy zajęć rewalidacyjnych.

(6) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad .

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(7) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad.

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(8) Ewaluacja IPET:

 cele,

 zasady,

 sposoby.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(z wyłączeniem rozdziałów: I, II, IV)

2. Marcinkowska, B.(2011). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne- propozycja konstrukcji . W: J. Głodkowska (red.). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo APS.

3. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS.

4. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 3.

5. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 4.

Uwagi:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 45

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-26
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Prowadzący grup: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

(1) kolokwium pisemne - test,

(2) pozytywnie ocenione prace:

- samodzielnie opracowany scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu: lekkim; umiarkowanym lub znacznym;

- samodzielnie opracowany (na podstawie orzeczenia i WOPFU)

IPET osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym.

Pełny opis:

1) Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym.

(2) Zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).

(3) Konstruowanie IPET dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(4) Konstruowanie IPET dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(5) Zasady konstruowania scenariuszy zajęć rewalidacyjnych.

(6) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad .

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(7) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów,

 dobór metod terapeutycznych,

 dobór środków,

 stosowanie zasad.

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(8) Ewaluacja IPET:

 cele,

 zasady,

 sposoby.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(z wyłączeniem rozdziałów: I, II, IV)

2. Marcinkowska, B.(2011). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne- propozycja konstrukcji . W: J. Głodkowska (red.). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo APS.

3. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS.

4. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 3.

5. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 4.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- dialog

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

- działania praktyczne

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

- symulacja

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 12

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 45

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Prowadzący grup: Ewelina Młynarczyk-Karabin
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

(1) kolokwium pisemne - test,

(2) pozytywnie ocenione prace:

- samodzielnie opracowany scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu: lekkim; umiarkowanym lub znacznym;

- samodzielnie opracowany (na podstawie orzeczenia i WOPFU) IPET dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym.

Pełny opis:

(1) Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

(2) Zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).

(3) Konstruowanie IPET dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

- analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

- zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

- opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(4) Konstruowanie IPET dla uczniów z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

- analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU),

- zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów,

- opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET.

(5) Zasady konstruowania scenariuszy zajęć rewalidacyjnych.

(6) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

- sformułowanie celów,

- dobór metod terapeutycznych,

- dobór środków,

- stosowanie zasad .

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(7) Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

- sformułowanie celów,

- dobór metod terapeutycznych,

- dobór środków,

- stosowanie zasad.

Samodzielnie opracowany scenariusz.

(8) Ewaluacja IPET:

- cele,

- zasady,

- sposoby.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(z wyłączeniem rozdziałów: I, II, IV)

2. Marcinkowska, B.(2011). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne- propozycja konstrukcji . W: J. Głodkowska (red.). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo APS.

3. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS.

4. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 3.

5. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 4.

Uwagi:

Metody: ćwiczeń praktycznych, dyskusja, prezentacja multimedialna.

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 45

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-26
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Piotrowicz
Prowadzący grup: Radosław Piotrowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Walczak
Prowadzący grup: Grażyna Walczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-03-01
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Walczak
Prowadzący grup: Grażyna Walczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Walczak
Prowadzący grup: Grażyna Walczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-27
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Walczak
Prowadzący grup: Grażyna Walczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.