Elementy neurologii dziecięcej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2S-ELN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Elementy neurologii dziecięcej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza PC1_KK_W06 PC1_KS_W01 Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na temat przyczyn, rodzajów i stopni uszkodzenia CUN z uwzględnieniem klasyfikacji zaburzeń i chorób ICD-10 PC1_KK_W06 PC1_KK_W09 PC1_KS_W01 Posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu neurologii dziecięcej. PC1_KK_W02 PC1_KS_W05 Student zna zakres pracy lekarza neurologa dziecięcego. Umiejętności PC1_KS_U01 Potrafi określić rodzaje badań neurologicznych w opiece nad dzieckiem zdrowym oraz dzieckiem chorym. PC1_KS_U01 Potrafi obserwować przebieg badania małego dziecka. Kompetencje społeczne PC1_KK_K01 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego. PC1_KK_K02 Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka. PC1_KK_K02 Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | Krystyna Szymańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. Test z treści przedmiotu 2. Analiza literatury Celem wykładu jest poznanie mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu neurologii dziecięcej. |
|
Pełny opis: |
1. Neurologiczna opieka małego dziecka- zadania i funkcje, założenia. 2. Neuroanatomia i neurofizjologia. 3. Ocena neurorozwojowa dziecka. 4. Zaburzenia ruchu i postawy - wybrane zespoły chorobowe. 5. Zaburzenia napadowe - wybrane zespoły chorobowe. 6. Encefalopatia postępująca i niepostępująca - omówienie problemu i przykłady kliniczne. 7. Wady mózgowia |
|
Literatura: |
Berlit P. (2008) Neurologia kompendium. PZWL, Warszawa S. Jóźwiak (red) "Postępy w diagnostyce i leczeniu chorób układu nerwowego u dzieci" tom I – V. Czochańska J. Neurologia. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - wykład UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 30 Przygotowanie się do zajęć - 18 Przygotowanie się do egzaminu - 30 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60 Liczba punktów ECTS - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. Test z treści przedmiotu 2. Analiza literatury Celem wykładu jest poznanie mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu neurologii dziecięcej. |
|
Pełny opis: |
1. Neurologiczna opieka małego dziecka- zadania i funkcje, założenia. 2. Neuroanatomia i neurofizjologia. 3. Ocena neurorozwojowa dziecka. 4. Zaburzenia ruchu i postawy - wybrane zespoły chorobowe. 5. Zaburzenia napadowe - wybrane zespoły chorobowe. 6. Encefalopatia postępująca i niepostępująca - omówienie problemu i przykłady kliniczne. 7. Wady mózgowia |
|
Literatura: |
Berlit P. (2008) Neurologia kompendium. PZWL, Warszawa S. Jóźwiak (red) "Postępy w diagnostyce i leczeniu chorób układu nerwowego u dzieci" tom I – V. Czochańska J. Neurologia. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - wykład UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 12 Przygotowanie się do zajęć - 18 Przygotowanie się do egzaminu - 30 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60 Liczba punktów ECTS - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | Krystyna Szymańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. Test z treści przedmiotu 2. Analiza literatury Celem wykładu jest poznanie mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu neurologii dziecięcej. |
|
Pełny opis: |
1. Neurologiczna opieka małego dziecka- zadania i funkcje, założenia. 2. Neuroanatomia i neurofizjologia. 3. Ocena neurorozwojowa dziecka. 4. Zaburzenia ruchu i postawy - wybrane zespoły chorobowe. 5. Zaburzenia napadowe - wybrane zespoły chorobowe. 6. Encefalopatia postępująca i niepostępująca - omówienie problemu i przykłady kliniczne. 7. Wady mózgowia |
|
Literatura: |
Berlit P. (2008) Neurologia kompendium. PZWL, Warszawa S. Jóźwiak (red) "Postępy w diagnostyce i leczeniu chorób układu nerwowego u dzieci" tom I – V. Czochańska J. Neurologia. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - wykład UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 12 Przygotowanie się do zajęć - 18 Przygotowanie się do egzaminu - 30 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60 Liczba punktów ECTS - 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.