Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elementy neurologii dziecięcej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-2S-ELN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Elementy neurologii dziecięcej
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza

PC1_KK_W06 PC1_KS_W01 Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na temat przyczyn, rodzajów i stopni uszkodzenia CUN z uwzględnieniem klasyfikacji zaburzeń i chorób ICD-10

PC1_KK_W06 PC1_KK_W09 PC1_KS_W01 Posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu neurologii dziecięcej.

PC1_KK_W02 PC1_KS_W05 Student zna zakres pracy lekarza neurologa dziecięcego.

Umiejętności

PC1_KS_U01 Potrafi określić rodzaje badań neurologicznych w opiece nad dzieckiem zdrowym oraz dzieckiem chorym.

PC1_KS_U01 Potrafi obserwować przebieg badania małego dziecka.

Kompetencje społeczne

PC1_KK_K01 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.

PC1_KK_K02 Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.

PC1_KK_K02 Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Piotrowicz
Prowadzący grup: Krystyna Szymańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2. Analiza literatury

Celem wykładu jest poznanie mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu neurologii dziecięcej.

Pełny opis:

1. Neurologiczna opieka małego dziecka- zadania i funkcje, założenia.

2. Neuroanatomia i neurofizjologia.

3. Ocena neurorozwojowa dziecka.

4. Zaburzenia ruchu i postawy - wybrane zespoły chorobowe.

5. Zaburzenia napadowe - wybrane zespoły chorobowe.

6. Encefalopatia postępująca i niepostępująca - omówienie problemu i przykłady kliniczne.

7. Wady mózgowia

Literatura:

Berlit P. (2008) Neurologia kompendium. PZWL, Warszawa

S. Jóźwiak (red) "Postępy w diagnostyce i leczeniu chorób układu nerwowego u dzieci" tom I – V.

Czochańska J. Neurologia.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- wykład

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 30

Przygotowanie się do zajęć - 18

Przygotowanie się do egzaminu - 30

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60

Liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Piotrowicz
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2. Analiza literatury

Celem wykładu jest poznanie mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu neurologii dziecięcej.

Pełny opis:

1. Neurologiczna opieka małego dziecka- zadania i funkcje, założenia.

2. Neuroanatomia i neurofizjologia.

3. Ocena neurorozwojowa dziecka.

4. Zaburzenia ruchu i postawy - wybrane zespoły chorobowe.

5. Zaburzenia napadowe - wybrane zespoły chorobowe.

6. Encefalopatia postępująca i niepostępująca - omówienie problemu i przykłady kliniczne.

7. Wady mózgowia

Literatura:

Berlit P. (2008) Neurologia kompendium. PZWL, Warszawa

S. Jóźwiak (red) "Postępy w diagnostyce i leczeniu chorób układu nerwowego u dzieci" tom I – V.

Czochańska J. Neurologia.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- wykład

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 12

Przygotowanie się do zajęć - 18

Przygotowanie się do egzaminu - 30

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60

Liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Piotrowicz
Prowadzący grup: Krystyna Szymańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2. Analiza literatury

Celem wykładu jest poznanie mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu neurologii dziecięcej.

Pełny opis:

1. Neurologiczna opieka małego dziecka- zadania i funkcje, założenia.

2. Neuroanatomia i neurofizjologia.

3. Ocena neurorozwojowa dziecka.

4. Zaburzenia ruchu i postawy - wybrane zespoły chorobowe.

5. Zaburzenia napadowe - wybrane zespoły chorobowe.

6. Encefalopatia postępująca i niepostępująca - omówienie problemu i przykłady kliniczne.

7. Wady mózgowia

Literatura:

Berlit P. (2008) Neurologia kompendium. PZWL, Warszawa

S. Jóźwiak (red) "Postępy w diagnostyce i leczeniu chorób układu nerwowego u dzieci" tom I – V.

Czochańska J. Neurologia.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- wykład

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 12

Przygotowanie się do zajęć - 18

Przygotowanie się do egzaminu - 30

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60

Liczba punktów ECTS - 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)