Diagnoza kompetencji społecznych dzieci
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2S-DKP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza kompetencji społecznych dzieci |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PC1_KS_W03 Ma podstawową wiedze dotyczącą modeli i zasad diagnozowania umiejętności społecznych przez pedagoga w sytuacjach szkolnych. PC1_KS_W06 Ma podstawową wiedzę o procedurach diagnozowania zespołu klasowego ze szczególnym uwzględnieniem procesu integracji społecznej. Ma podstawową wiedzę w o kryteriach diagnostycznych stosowanych do oceny kompetencji społecznych (operacjonalizacja przewidywanych osiągnięć wynikających z podstawy programowej). PC1_KS_U03 Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu diagnozowania, interpretowania i prognozowania w ramach różnych kontekstów działalności rehabilitacyjnej, edukacyjnej, terapeutycznej. PC1_KS_U04 Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z diagnozowaniem kompetencji społecznych związanych z funkcjonowaniem dziecka w klasie. PC1_KS_U06 Potrafi odpowiednio określić priorytety przy projektowaniu działań diagnostycznych. PC1_KS_K01 Potrafi w sposób nieinwazyjny przekazać treść diagnozy zarówno dziecku, jak i osobom z jego otoczenia oraz w sposób niestygmatyzujący specjalistom. PC1_KS_K02 Uwzględnia indywidualne potrzeby i możliwości dziecka. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.