Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza kompetencji społecznych dzieci

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-2S-DKP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnoza kompetencji społecznych dzieci
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

PC1_KS_W03

Ma podstawową wiedze dotyczącą modeli i zasad diagnozowania umiejętności społecznych przez pedagoga w sytuacjach szkolnych.

PC1_KS_W06

Ma podstawową wiedzę o procedurach diagnozowania zespołu klasowego ze szczególnym uwzględnieniem procesu integracji społecznej.

Ma podstawową wiedzę w o kryteriach diagnostycznych stosowanych do oceny kompetencji społecznych (operacjonalizacja przewidywanych osiągnięć wynikających z podstawy programowej).

PC1_KS_U03

Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu diagnozowania, interpretowania i prognozowania w ramach różnych kontekstów działalności rehabilitacyjnej, edukacyjnej, terapeutycznej.

PC1_KS_U04

Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z diagnozowaniem kompetencji społecznych związanych z funkcjonowaniem dziecka w klasie.

PC1_KS_U06

Potrafi odpowiednio określić priorytety przy projektowaniu działań diagnostycznych.

PC1_KS_K01

Potrafi w sposób nieinwazyjny przekazać treść diagnozy zarówno dziecku, jak i osobom z jego otoczenia oraz w sposób niestygmatyzujący specjalistom.

PC1_KS_K02

Uwzględnia indywidualne potrzeby i możliwości dziecka.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)