Praktyka asystencka w placówkach dla dzieci z wadą słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2P-SUR1a |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka asystencka w placówkach dla dzieci z wadą słuchu |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
DRUKI DO POBRANIA Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie. |
Efekty uczenia się: |
PC1_KS_W04 zna strukturą organizacyjną, zasady funkcjonowania oraz ogólne plany pracy dydaktyczno-wychowawczej, opiekuńczej, rehabilitacyjnej placówki specjalnej dla dzieci i młodzieży z wadą słuchu lub/i placówki integracyjnej (przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły średniej, internatu) PC1_KS_W04 zna obszary pracy i zadania pedagoga szkolnego, psychologa, lekarza szkolnego, surdologopedy, fizykoterapeuty i innych osób wspierających rozwój ucznia z uszkodzonym narządem słuchu w placówce specjalnej lub/i integracyjnej PC1_KS_U01 potrafi współpracować i pomagać nauczycielowi-wychowawcy w trakcie wypełniania zadań opiekuńczo-wychowawczych: w czasie zajęciach porannych i wieczornych w internacie (grupy przedszkolne); udzielania pomocy dzieciom w trakcie posiłków (grupy przedszkolne, dzieci z wadą słuchu ze sprzężonymi uszkodzeniami); zapewnieniu bezpieczeństwa dzieciom w czasie wycieczek oraz zajęć rekreacyjnych, organizacji imprez rozrywkowych i turystycznych a także udzielania skutecznej pomocy w czasie odrabiania lekcji przez wychowanków internatu itp. PC1_KS_U03 potrafi zorganizować sytuacje do nabywania przez dzieci i młodzież z wadą słuchu doświadczeń w rozwiązywaniu konfliktów na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych. PC1_KS_U03 potrafi porozumiewać się z dziećmi i młodzieżą z wadą słuchu - werbalnie oraz jeśli zachodzi taka potrzeba wykorzystując wspomagające i alternatywne metody komunikacji (system językowo-migowy na poziomie podstawowym). PC1_KS_U03 przejawia zainteresowanie problematyką zajęć, potrafi aktywnie oraz w sposób odpowiedzialny włączyć się w działalność rewalidacyjną prowadzoną na terenie specjalnej lub/i integracyjnej placówki dla dzieci i młodzieży z wadą słuchu PC1_KS_K01 wykazuje właściwą postawę wobec dzieci i młodzieży z wadą słuchu: szacunku, akceptacji oraz gotowości udzielenia wsparcia PC1_KS_K01 identyfikuje się z rolą i zadaniami surdopedagoga, radzi sobie w rzeczywistości edukacyjnej- w różnych sytuacjach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Elwira Haszcz-Wardziak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.