Technologia informacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2F-TEI | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna | ||
Jednostka: | Instytut Pedagogiki | ||
Grupy: |
Obowiązkowe dla I r. PC, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla I r. PC, (3-l) stacjonarne I stopnia |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Skrócony opis: |
SPOSOBY REALIZACJI PRZEDMIOTU: - zajęcia stacjonarne, - edukacja zdalna. SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: UMIEJĘTNOŚCI - ocena projektów lub/i kolokwia KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć |
||
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej |
||
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Autorskie instrukcje przygotowane przez prowadzącą przedmiot. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. |
||
Efekty uczenia się: |
1. UMIEJĘTNOŚCI Po ukończeniu przedmiotu student: PC1_KK_U03 Przetwarza informacje za pomocą środków ITC PC1_KK_U03 Korzysta z oprogramowania użytkowego oraz podstawowych usług sieci Internet PC1_KK_U03 Dobiera i stosuje środki i narzędzia technologii informacyjnej do projektów edukacyjnych 2. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Po ukończeniu przedmiotu student: PC1_KK_K01 Jest przekonany o potrzebie podejmowania i realizacji działań samokształceniowych w zakresie nabywania nowych kompetencji informatycznych |
||
Metody i kryteria oceniania: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe i edukacja zdalna np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)
Okres: | 2015-02-24 - 2015-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Justyna Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Jan Łaszczyk, Monika Rebizant, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej | |
Literatura: |
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-22 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum, Grzegorz Droń, Małgorzata Jabłonowska, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Magdalena Madejska-Jacak, Monika Rebizant, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej | |
Literatura: |
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjnarnych 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-29 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Droń, Katarzyna Korbecka, Jakub Wasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE (15 godzin) 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej 2. Edytor tekstów 3. Arkusz kalkulacyjny 4. Prezentacja multimedialna 5. Internet | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - projektowanie pomocy dydaktycznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 5. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | |
Literatura: |
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 15 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Anna Makaruk, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: UMIEJĘTNOŚCI - ocena projektów lub/i kolokwia KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-27 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dominika Bardzińska | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Grzegorz Droń, Magdalena Madejska-Jacak, Anna Makaruk, Miłosz Romaniuk, Jakub Wasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - projektowanie pomocy dydaktycznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 5. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne. Warszawa: Wyd. APS. Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilnaedukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.16r. | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: - podające - ćwiczeniowe - zadaniowe Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 30h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: 10h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 10h 4. Przygotowanie się do zajęć: 10h |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Anna Makaruk, Monika Rebizant | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: UMIEJĘTNOŚCI - ocena projektów lub/i kolokwia KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-27 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dominika Bardzińska | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Mariusz Fila, Urszula Fila, Sergo Kuruliszwili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - projektowanie pomocy dydaktycznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 5. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne. Warszawa: Wyd. APS. Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilnaedukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.16r. | |
Uwagi: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: - podające - ćwiczeniowe - zadaniowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 30h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: 10h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 10h 4. Przygotowanie się do zajęć: 10h |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Magdalena Madejska-Jacak, Maria Trzcińska-Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: UMIEJĘTNOŚCI - ocena projektów lub/i kolokwia KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-03-02 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Maria Trzcińska-Król | |
Prowadzący grup: | Monika Rebizant, Maria Trzcińska-Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - projektowanie pomocy dydaktycznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 5. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne. Warszawa: Wyd. APS. Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilnaedukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.16r. | |
Uwagi: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: - podające - ćwiczeniowe - zadaniowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 30h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: 10h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 10h 4. Przygotowanie się do zajęć: 10h |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: UMIEJĘTNOŚCI - ocena projektów lub/i kolokwia KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Monika Rebizant | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - projektowanie pomocy dydaktycznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 5. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne. Warszawa: Wyd. APS. Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilnaedukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.16r. | |
Uwagi: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: - podające - ćwiczeniowe - zadaniowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 30h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: 10h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 10h 4. Przygotowanie się do zajęć: 10h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.