Metodyka wykorzystania nowoczesnych technologii w oddziaływaniach pedagogicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2F-MTP | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka wykorzystania nowoczesnych technologii w oddziaływaniach pedagogicznych | ||
Jednostka: | Instytut Pedagogiki | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Efekty uczenia się: |
1. WIEDZA Po zakończeniu przedmiotu student: PC1_KS_W06 zna działanie i zasady użytkowania tablicy interaktywnej. PC1_KS_W06 zna sposoby tworzenia interaktywnych multimedialnych pomocy dydaktycznych. 2. UMIEJĘTNOŚCI Po zakończeniu przedmiotu student: PC1_KS_U03 potrafi posługiwać się tablicą interaktywną. PC1_KS_U03 potrafi obsługiwać projektor multimedialny. PC1_KS_U03 umie wykorzystywać oprogramowanie tablicy interaktywnej w celu przygotowania materiałów dydaktycznych. 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Po zakończeniu przedmiotu student: PC1_KS_K02 odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Daniel Kantor | |
Prowadzący grup: | Mariusz Fila, Urszula Fila, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć - ocena autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń | |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do obsługi i konfiguracji tablicy interaktywnej. 2. Prezentacja wewnętrznych zasobów oprogramowania tablicy. 3. Omówienie narzędzi dostępnych w oprogramowaniu tablicy do projektowania interaktywnych ćwiczeń. 4. Projekt autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń. 5. Wykorzystanie zasobów edukacyjnych sieci Internet w pracy z tablicą interaktywną. | |
Literatura: |
www.tablice.net.pl/szkolenia/ www.learningapps.org www.tagxedo.com www.toondoo.com | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: Pogadanka, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe - 15 Przygotowanie autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń – 10 Sumaryczna liczba punktów - 1 ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Daniel Kantor | |
Prowadzący grup: | Urszula Fila, Daniel Kantor, Katarzyna Łoś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć - ocena autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń | |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do obsługi i konfiguracji tablicy interaktywnej. 2. Prezentacja wewnętrznych zasobów oprogramowania tablicy. 3. Omówienie narzędzi dostępnych w oprogramowaniu tablicy do projektowania interaktywnych ćwiczeń. 4. Projekt autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń. 5. Wykorzystanie zasobów edukacyjnych sieci Internet w pracy z tablicą interaktywną. | |
Literatura: |
www.tablice.net.pl/szkolenia/ www.learningapps.org www.tagxedo.com www.toondoo.com | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: Pogadanka, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe - 15 Przygotowanie autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń – 10 Sumaryczna liczba punktów - 1 ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Justyna Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Katarzyna Korbecka, Monika Rebizant, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć - ocena autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń | |
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Wprowadzenie do obsługi i konfiguracji tablicy interaktywnej. 2. Prezentacja wewnętrznych zasobów oprogramowania tablicy. 3. Omówienie narzędzi dostępnych w oprogramowaniu tablicy do projektowania interaktywnych ćwiczeń. 4. Projekt autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń. 5. Wykorzystanie zasobów edukacyjnych sieci Internet w pracy z tablicą interaktywną. | |
Literatura: |
1. Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016. 2. Ostrowska, M., Sterna, D. (2015). Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki. Warszawa: CEO https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/tik_na_lekcjach_2015_06_02.pdf. dostęp: 10.09.2016. Inne: www.tablice.net.pl/szkolenia/ www.learningapps.org www.tagxedo.com www.toondoo.com | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: pogadanka, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące Nakład pracy student: Godziny kontaktowe: 15 godz. Przygotowanie autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń: 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć - ocena autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń | |
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Wprowadzenie do obsługi i konfiguracji tablicy interaktywnej. 2. Prezentacja wewnętrznych zasobów oprogramowania tablicy. 3. Omówienie narzędzi dostępnych w oprogramowaniu tablicy do projektowania interaktywnych ćwiczeń. 4. Projekt autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń. 5. Wykorzystanie zasobów edukacyjnych sieci Internet w pracy z tablicą interaktywną. | |
Literatura: |
1. Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016. 2. Ostrowska, M., Sterna, D. (2015). Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki. Warszawa: CEO https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/tik_na_lekcjach_2015_06_02.pdf. dostęp: 10.09.2016. Inne: www.tablice.net.pl/szkolenia/ www.learningapps.org www.tagxedo.com www.toondoo.com | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: pogadanka, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące Nakład pracy student: Godziny kontaktowe: 15 godz. Przygotowanie autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń: 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mariusz Fila | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Droń, Mariusz Fila, Urszula Fila, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - ocena aktywności w trakcie zajęć. - ocena projektu lekcji z autorskim zestawem interaktywnych ćwiczeń. | |
Pełny opis: |
1. obsługi i konfiguracji tablicy a. instalacja oprogramowania, b. kalibracja tablicy c. pisanie elektronicznym atramentem i wymazywanie notatek, d. rozpoznawanie pisma ręcznego, e. posługiwanie się klawiaturą ekranową, f. przechwytywanie informacji z ekranu, g. zapisywanie notatek w pamięci stałej komputera, 2. Projektowanie i tworzenie interaktywnych multimedialnych pomocy dydaktycznych. a. Wykorzystanie oprogramowania wspomagającego realizację zajęć z tablicą interaktywną, b. Wyszukiwanie i wstawianie grafiki, dźwięków, filmów, c. Tworzenie interaktywnych elementów lekcji (quizy, anagramy, dobieranie elementów w pary, segregowanie elementów, itp.) d. Rejestracja przebiegu lekcji, e. Eksportowanie lekcji oraz notatek z tablicy do formatów HTML, PDF, PowerPoint, JPG, GIF, BMP. 3. Korzystanie z edukacyjnych zasobów Internetu w pracy tablicą. 4. Przygotowanie oraz prezentacja autorskiego zestawu ćwiczeń na wybrany temat. | |
Literatura: |
www.smarttech.com www.exchange.smarttech.com www.tablice.net.pl www.learningapps.org | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: Pogadanka, dyskusja, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe,ćwiczenia - 15 Przygotowanie zestawu ćwiczeń - 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-27 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć - ocena autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń | |
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Wprowadzenie do obsługi i konfiguracji tablicy interaktywnej. 2. Prezentacja wewnętrznych zasobów oprogramowania tablicy. 3. Omówienie narzędzi dostępnych w oprogramowaniu tablicy do projektowania interaktywnych ćwiczeń. 4. Projekt autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń. 5. Wykorzystanie zasobów edukacyjnych sieci Internet w pracy z tablicą interaktywną. | |
Literatura: |
1. Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016. 2. Ostrowska, M., Sterna, D. (2015). Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki. Warszawa: CEO https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/tik_na_lekcjach_2015_06_02.pdf. dostęp: 10.09.2016. Inne: www.tablice.net.pl/szkolenia/ www.learningapps.org www.tagxedo.com www.toondoo.com | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: pogadanka, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące Nakład pracy student: Godziny kontaktowe: 15 godz. Przygotowanie autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń: 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Justyna Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Mariusz Fila, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Anna Makaruk, Miłosz Romaniuk, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć - ocena autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń | |
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Wprowadzenie do obsługi i konfiguracji tablicy interaktywnej. 2. Prezentacja wewnętrznych zasobów oprogramowania tablicy. 3. Omówienie narzędzi dostępnych w oprogramowaniu tablicy do projektowania interaktywnych ćwiczeń. 4. Projekt autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń. 5. Wykorzystanie zasobów edukacyjnych sieci Internet w pracy z tablicą interaktywną. | |
Literatura: |
1. Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016. 2. Ostrowska, M., Sterna, D. (2015). Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki. Warszawa: CEO https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/tik_na_lekcjach_2015_06_02.pdf. dostęp: 10.09.2016. Inne: www.tablice.net.pl/szkolenia/ www.learningapps.org www.tagxedo.com www.toondoo.com | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: pogadanka, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 15 godz. Przygotowanie autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń: 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Droń, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć - ocena autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń | |
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Wprowadzenie do obsługi i konfiguracji tablicy interaktywnej. 2. Prezentacja wewnętrznych zasobów oprogramowania tablicy. 3. Omówienie narzędzi dostępnych w oprogramowaniu tablicy do projektowania interaktywnych ćwiczeń. 4. Projekt autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń. 5. Wykorzystanie zasobów edukacyjnych sieci Internet w pracy z tablicą interaktywną. | |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016. 2. Ostrowska, M., Sterna, D. (2015). Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki. Warszawa: CEO https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/tik_na_lekcjach_2015_06_02.pdf. dostęp: 10.09.2016. Literatura uzupełniająca: www.tablice.net.pl/szkolenia/ www.learningapps.org www.tagxedo.com www.toondoo.com www.smarttech.com | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: pogadanka, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące Nakład pracy student: Godziny kontaktowe: 15 godz. Przygotowanie autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń: 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.