Warsztaty muzyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-WMU |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty muzyczne |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu zaznajomienie studentów z możliwościami wspólnego tworzenia/wykonywania utworów muzycznych. Podstawową formą pracy podczas zajęć jest wspólna gra na instrumentach szkolnych oraz wspólna improwizacja muzyczna. |
Pełny opis: |
zagadnienia teoretyczne 1. Podstawowe sposoby zapisywania i odczytywania tekstu muzycznego. 2. Podstawy zasad muzyki. zagadnienia praktyczne 1. Wspólne muzykowanie – realizacja utworów przygotowanych przez prowadzącego, zespołowe improwizacje muzyczne. 2. Znajomość Edytora Nut - program Musescore w wer. 2.1 lub nowszej |
Literatura: |
Materiały przygotowane przez prowadzącego. Habela J. – „Słowniczek muzyczny”, Kraków, PWM, 1977 Kotoński W. – „Leksykon współczesnej perkusji”, Kraków, PWM, 1999 Wesołowski F. – „Zasady muzyki”, Kraków, PWM, 2002 Socha J. – „Flet podłużny”, Warszawa, WSiP, 1993 Wolak T. – „Muzykowanie metodą cyfrowo-literową”, Kraków, Impuls, 2010 Z uwagi na pandemię zaleca się korzystanie z sieci internet. Przykładowy link: https://www.youtube.com/watch?v=3BgCZ5blZNQ |
Efekty uczenia się: |
Student zna podstawowe sposoby odczytywania tekstu muzycznego. Student umie odczytać i wykonać z nut (lub innego, alternatywnego zapisu) głosem lub na wybranych instrumentach perkusyjnych melodycznych i niemelodycznych łatwe partie, przygotowane przez prowadzącego. Student potrafi współpracować z członkami grupy podczas wspólnych działań muzycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zadania praktyczne Ocena na podstawie obserwacji pracy grupowej (aktywność, kreatywność, zaangażowanie) Kontrola obecności na zajęciach Test z czytania nut Przepisany utwór w programie Musescore 2.1 lub nowszej wersji Linki do zajęć w Aplikacji MTeams : https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa6c349f7050b455eacaa64815ee72d60%40thread.tacv2/conversations?groupId=5e61b6c1-b209-4e62-8a72-390943a17b68&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Chróściak | |
Prowadzący grup: | Piotr Chróściak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone online za pośrednictwem platformy teams, mail i telefonicznie. Zajęcia w czasie rzeczywistym ( platforma teams ), 3 zajęcia grupowe po 1,5 h w rytmie tygodniowym. Indywidualne konsultacje ( mail, telefon ). Zaliczenie przedmiotu na podstawie obecności online oraz przesłanych drogą mailową konspektów zajęć najpóźniej dwa tygodnie przed zakończeniem cyklu. Warunki zaliczenia objaśnione w trakcie zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Pietruszka | |
Prowadzący grup: | Adam Pietruszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu zaznajomienie studentów z możliwościami wspólnego tworzenia/wykonywania utworów muzycznych. Podstawową formą pracy podczas zajęć jest wspólna gra na instrumentach szkolnych oraz wspólna improwizacja muzyczna. |
|
Pełny opis: |
zagadnienia teoretyczne 1. Podstawowe sposoby zapisywania i odczytywania tekstu muzycznego. 2. Podstawy zasad muzyki. zagadnienia praktyczne 1. Wspólne muzykowanie – realizacja utworów przygotowanych przez prowadzącego, zespołowe improwizacje muzyczne. 2. Znajomość Edytora Nut - program Musescore w wer. 2.1 lub nowszej |
|
Literatura: |
Materiały przygotowane przez prowadzącego. Habela J. – „Słowniczek muzyczny”, Kraków, PWM, 1977 Kotoński W. – „Leksykon współczesnej perkusji”, Kraków, PWM, 1999 Wesołowski F. – „Zasady muzyki”, Kraków, PWM, 2002 Socha J. – „Flet podłużny”, Warszawa, WSiP, 1993 Wolak T. – „Muzykowanie metodą cyfrowo-literową”, Kraków, Impuls, 2010 Z uwagi na pandemię zaleca się korzystanie z sieci internet. Przykładowy link: https://www.youtube.com/watch?v=3BgCZ5blZNQ |
|
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone online za pośrednictwem platformy teams, mail i telefonicznie. Zajęcia w czasie rzeczywistym ( platforma teams ),w rytmie tygodniowym. Indywidualne konsultacje ( mail, telefon ). Zadania praktyczne Ocena na podstawie obserwacji pracy grupowej (aktywność, kreatywność, zaangażowanie) Kontrola obecności na zajęciach Test z czytania nut Przepisany utwór w programie Musescore 2.1 lub nowszej wersji |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.