Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat informatyczny - dyplom praktyczny II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-WD2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztat informatyczny - dyplom praktyczny II
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

Tworzenie interaktywnych, multimedialnych materiałów edukacyjnych.

Efekty uczenia się:

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U01

- poszerzając własne zainteresowania, przygotował stronę internetową przeznaczoną dla wybranej grupy uczniów,

PE1_U03

- podczas tworzenia strony internetowej wykorzystał znane ujęcia z teorii i praktyki pedagogicznej, analizował i przewidywał zapotrzebowanie odbiorców, przygotował atrakcyjne źródło wiedzy służące poszerzaniu wiedzy pedagogicznej,

PE1_U04

- opanował umiejętności poszukiwania informacji w Internecie, poszerzając wiedzę z wybranego zakresu, jak również na temat tworzenia stron internetowych,

PE1_U05

- potrafi przygotować oraz umieścić ankietę lub test na stronie internetowej,

- analizuje wyniki badań i formułuje wnioski,

PE1_U07

- potrafi wytłumaczyć grupie temat przedstawiany uprzednio na zajęciach,

- poprzez fora internetowe komunikuje się ze społecznością zainteresowaną konkretnym tematem w celu poszerzania wiedzy,

PE1_U08

- zaprezentował własne pomysły dydaktyczne na stronie internetowej,

- podczas dyskusji na temat strony potrafił bronić swoich argumentów podpierając się stanowiskami znanych autorytetów,

PE1_U11

- potrafi poprowadzić zajęcia przedstawiając zadany temat z zakresu informatyki i zachęcić do dalszej pracy, podać źródła służące poszerzeniu wiedzy z danego zakresu,

PE1_U13

- potrafi współpracować z innymi tworząc projekt strony internetowej, inicjuje działania, dzieli zadania oraz koordynuje prace nad powstawaniem strony,

PE1_U15

- opracował bogatą pod względem graficznym stronę internetową w języku HTML.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sergo Kuruliszwili
Prowadzący grup: Sergo Kuruliszwili
Strona przedmiotu: https://sergo.pl/warsztat-informatyczny/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

- ocena uczestnictwa w zajęciach

- ocena pracy projektowej: ocena umiejętności projektowania strony internetowej z uwzględnieniem aspektów programistycznych, walorów estetycznych oraz funkcjonalności

- ocena trafności wyboru metod pedagogicznych do realizacji zamierzeń w procesie tworzenia projektu

Pełny opis:

Zajęcia maja formę ćwiczeń praktycznych. Studenci opanowują treści teoretyczne oraz narzędzia IT stanowiące podstawę do wykonywanych projektów.

1. Teoretyczne założenia tworzenia edukacyjnego serwisu internetowego.

2. Wykorzystywane w sieci strategie i metody dydaktyczne.

3. Narzędzia służące tworzeniu serwisów edukacyjnych.

4. Narzędzia typu CMS - Wodpress.

- Rejestrowanie hostingu, instalacja Wordpress, backup danych, FTP

- Rozwijanie praktycznych umiejętności tworzenia serwisu internetowego

5. Wykorzystanie poznanych w trakcie studiów narzędzi do tworzenia autorskiego projektu edukacyjnego.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Amy Shuen - Web 2.0. Przewodnik po strategiach

- Agnieszka Ciborowska Jarosław Lipińsk- WordPress: podręcznik dla początkujących

Literatura uzupełniająca

-Centre for Learning & Performance Technologies - http://c4lpt.co.uk/

- Heather Wright-Porto - Beginning Google Blogger

- Gottfried Vossen, Stephan Hagemann - Serwis Web 2.0. Od pomysłu do realizacji

- https://pl.wordpress.org/

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

prezentacja,

ćwiczenia laboratoryjne,

samokształcenie,

prezentacja,

pogadanka

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe (ćwiczenia): 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 godz.

Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 5 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sergo Kuruliszwili
Prowadzący grup: Sergo Kuruliszwili
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć, wykonywania zadań.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE.

Tworzenia założeń oraz scenariusza projektu edukacyjnego.

Projektowanie materiałów dydaktycznych.

Tworzenie materiałów dydaktycznych przy wykorzystanie narzędzi informatycznych do interaktywnego prezentowanie treści, testowania.

Obłuda platformy typu CMS.

Założenia tworzenia edukacyjnego serwisu internetowego.

Wykorzystywane w sieci strategie i metody dydaktyczne.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Amy Shuen - Web 2.0. Przewodnik po strategiach

- Agnieszka Ciborowska Jarosław Lipińsk- WordPress: podręcznik dla początkujących

Literatura uzupełniająca

-Centre for Learning & Performance Technologies - http://c4lpt.co.uk/

- Heather Wright-Porto - Beginning Google Blogger

- Gottfried Vossen, Stephan Hagemann - Serwis Web 2.0. Od pomysłu do realizacji

- https://pl.wordpress.org/

Uwagi:

W związku z pandemią COVID-19 zajęcia odbywają się w trybie zdalnym.

Kształcenie zdalne przebiega w czasie rzeczywistym zgodnie z planem zajęć oraz z zasadami podziału studentów na grupy zajęciowe, z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)