Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Użytkowanie komputerów II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-UK2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Użytkowanie komputerów II
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17

WIEDZA

PE1_W22

- Ma wiedzę z zakresu teoretycznych zasad projektowania materiałów e-learningowych.

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U15

- Potrafi projektować i tworzyć multimedialne lekcje oraz kursy e-learningowe.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE1_K01

- Ma świadomość szybkiego rozwoju narzędzi informatycznych i rozumie potrzebę stałego samokształcenia.

PE1_K04

- Jest świadomy istnienia etycznego wymiaru stosowania technologii informacyjnej w edukacji.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Fila
Prowadzący grup: Mariusz Fila
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia:

Ocena kursu wykonanego przez studenta.

Ocena programu dydaktycznego wykonanego przez studenta.

Obserwacja pracy studenta podczas zajęć

Pełny opis:

Opis treści programowych:

Specyfika materiałów szkoleniowych w e-learningu, wady i zalety.

Tworzenie kursu w programie WBTExpress.

• Strony informacyjne: treść i grafika obrazująca przedstawioną treść, postać przewodnia, tabele, listy wypunktowane, schematy, schematy interaktywne, okna informacyjne z dodatkową treścią, animowane scenki sytuacyjne.

• Strony zadaniowe: pojedynczy wybór, wielokrotny wybór, graficzne zadania z pojedynczym lub wielokrotnym wyborem, drag&gdrop (przesuń element w odpowiednie miejsce), prawda-fałsz, pytania otwarte.

Tworzenie programów edukacyjnych przy pomocy narzędzi typu „click”.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

Podręcznik użytkownika aplikacji do tworzenia kontentu część I. 4system. Zielona Góra

W. Przybyła, M.Ratalewska, Poradnik dla projektujących kursy e-learningowe. 2012. file:///C:/Users/mariuszf/AppData/Local/Temp/Poradnik_kno.pdf

Z. Zieliński. E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną. Helion 2012

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

S. Juszczyk. Edukacja na odległość : kodyfikacja pojęć, reguł i procesów. - Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, cop. 2002

Ruth C. Clark and Richard E. Mayer. e-Learning and the Science of Instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning. Wiley: 2016

Michael Allen's Guide to e-Learning: Building Interactive, Fun, and Effective Learning Programs for Any Company. Wiley: 2016

Uwagi:

Metody kształcenia:

Metody problemowe, pokaz, pogadanka, metody ćwiczebne i zadaniowe, elementy wykładu, dyskusja.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 4

Przygotowanie projektu, kursu e-learningowego - 16

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Fila
Prowadzący grup: Mariusz Fila
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia:

Obecność i aktywność na zajęciach.

Ocena kursu wykonanego przez studenta.

Pełny opis:

Opis treści programowych:

Specyfika materiałów szkoleniowych w e-learningu, wady i zalety.

Tworzenie kursu w programie WBTExpress.

• Strony informacyjne: treść i grafika obrazująca przedstawioną treść, postać przewodnia, tabele, listy wypunktowane, schematy, schematy interaktywne, okna informacyjne z dodatkową treścią, animowane scenki sytuacyjne.

• Strony zadaniowe: pojedynczy wybór, wielokrotny wybór, graficzne zadania z pojedynczym lub wielokrotnym wyborem, drag&gdrop (przesuń element w odpowiednie miejsce), prawda-fałsz, pytania otwarte.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

J. Pyżalski. Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele. Edukacja 2020.

Podręcznik użytkownika aplikacji do tworzenia kontentu część I. 4system. Zielona Góra.

W. Przybyła, M.Ratalewska, Poradnik dla projektujących kursy e-learningowe. 2012. file:///C:/Users/mariuszf/AppData/Local/Temp/Poradnik_kno.pdf

Z. Zieliński. E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną. Helion 2012.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

K. M. Baker. LMS Success: A Step-by-Step Guide to Learning Management System Administration. Resources of Fun Learning; 2nd Edition 2018.

S. Juszczyk. Edukacja na odległość : kodyfikacja pojęć, reguł i procesów. - Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, cop. 2002.

Ruth C. Clark and Richard E. Mayer. e-Learning and the Science of Instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning. Wiley: 2016.

Michael Allen's Guide to e-Learning: Building Interactive, Fun, and Effective Learning Programs for Any Company. Wiley: 2016.

Uwagi:

Metody kształcenia:

Metody problemowe, pokaz, pogadanka, metody ćwiczebne i zadaniowe, elementy wykładu, dyskusja.

Spotkania on-line w trybie synchronicznym na platformie MS Teams realizowane zgodnie z planem zajęć. Studenci zostali dodani do zespołu przez prowadzącego, otrzymali zaproszenie e-mailem na konto pocztowe w APS.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 4

Przygotowanie projektu, kursu e-learningowego - 16

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)