Użytkowanie komputerów II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-UK2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Użytkowanie komputerów II |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17 WIEDZA PE1_W22 - Ma wiedzę z zakresu teoretycznych zasad projektowania materiałów e-learningowych. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U15 - Potrafi projektować i tworzyć multimedialne lekcje oraz kursy e-learningowe. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - Ma świadomość szybkiego rozwoju narzędzi informatycznych i rozumie potrzebę stałego samokształcenia. PE1_K04 - Jest świadomy istnienia etycznego wymiaru stosowania technologii informacyjnej w edukacji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Fila | |
Prowadzący grup: | Mariusz Fila | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: Ocena kursu wykonanego przez studenta. Ocena programu dydaktycznego wykonanego przez studenta. Obserwacja pracy studenta podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
Opis treści programowych: Specyfika materiałów szkoleniowych w e-learningu, wady i zalety. Tworzenie kursu w programie WBTExpress. • Strony informacyjne: treść i grafika obrazująca przedstawioną treść, postać przewodnia, tabele, listy wypunktowane, schematy, schematy interaktywne, okna informacyjne z dodatkową treścią, animowane scenki sytuacyjne. • Strony zadaniowe: pojedynczy wybór, wielokrotny wybór, graficzne zadania z pojedynczym lub wielokrotnym wyborem, drag&gdrop (przesuń element w odpowiednie miejsce), prawda-fałsz, pytania otwarte. Tworzenie programów edukacyjnych przy pomocy narzędzi typu „click”. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Podręcznik użytkownika aplikacji do tworzenia kontentu część I. 4system. Zielona Góra W. Przybyła, M.Ratalewska, Poradnik dla projektujących kursy e-learningowe. 2012. file:///C:/Users/mariuszf/AppData/Local/Temp/Poradnik_kno.pdf Z. Zieliński. E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną. Helion 2012 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA S. Juszczyk. Edukacja na odległość : kodyfikacja pojęć, reguł i procesów. - Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, cop. 2002 Ruth C. Clark and Richard E. Mayer. e-Learning and the Science of Instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning. Wiley: 2016 Michael Allen's Guide to e-Learning: Building Interactive, Fun, and Effective Learning Programs for Any Company. Wiley: 2016 |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Metody problemowe, pokaz, pogadanka, metody ćwiczebne i zadaniowe, elementy wykładu, dyskusja. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 4 Przygotowanie projektu, kursu e-learningowego - 16 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Fila | |
Prowadzący grup: | Mariusz Fila | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: Obecność i aktywność na zajęciach. Ocena kursu wykonanego przez studenta. |
|
Pełny opis: |
Opis treści programowych: Specyfika materiałów szkoleniowych w e-learningu, wady i zalety. Tworzenie kursu w programie WBTExpress. • Strony informacyjne: treść i grafika obrazująca przedstawioną treść, postać przewodnia, tabele, listy wypunktowane, schematy, schematy interaktywne, okna informacyjne z dodatkową treścią, animowane scenki sytuacyjne. • Strony zadaniowe: pojedynczy wybór, wielokrotny wybór, graficzne zadania z pojedynczym lub wielokrotnym wyborem, drag&gdrop (przesuń element w odpowiednie miejsce), prawda-fałsz, pytania otwarte. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA J. Pyżalski. Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele. Edukacja 2020. Podręcznik użytkownika aplikacji do tworzenia kontentu część I. 4system. Zielona Góra. W. Przybyła, M.Ratalewska, Poradnik dla projektujących kursy e-learningowe. 2012. file:///C:/Users/mariuszf/AppData/Local/Temp/Poradnik_kno.pdf Z. Zieliński. E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną. Helion 2012. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA K. M. Baker. LMS Success: A Step-by-Step Guide to Learning Management System Administration. Resources of Fun Learning; 2nd Edition 2018. S. Juszczyk. Edukacja na odległość : kodyfikacja pojęć, reguł i procesów. - Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, cop. 2002. Ruth C. Clark and Richard E. Mayer. e-Learning and the Science of Instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning. Wiley: 2016. Michael Allen's Guide to e-Learning: Building Interactive, Fun, and Effective Learning Programs for Any Company. Wiley: 2016. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Metody problemowe, pokaz, pogadanka, metody ćwiczebne i zadaniowe, elementy wykładu, dyskusja. Spotkania on-line w trybie synchronicznym na platformie MS Teams realizowane zgodnie z planem zajęć. Studenci zostali dodani do zespołu przez prowadzącego, otrzymali zaproszenie e-mailem na konto pocztowe w APS. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 4 Przygotowanie projektu, kursu e-learningowego - 16 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.