Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Użytkowanie komputerów I

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-UK1a
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Użytkowanie komputerów I
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

WIEDZA

PE1_W22

- Zna teorię organizacji relacyjnych baz danych.

PE1_W23

- Ma wiedzę z zakresu projektowania zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U15

- Potrafi stworzyć relacyjną bazę danych w programie Access;.

- Sporządza formularze,  raporty i kwerendy.

- Potrafi zaprojektować i zrealizować zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE1_K01

- Ma świadomość szybkiego rozwoju narzędzi informatycznych i rozumie potrzebę stałego samokształcenia.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Fila
Prowadzący grup: Mariusz Fila
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia:

Ocena projektu i prezentacji zajęć z tablicą interaktywną.

Ocena bazy danych wykonanej przez studenta.

Obserwacja pracy studenta podczas zajęć.

Pełny opis:

Opis treści programowych:

Użytkowanie tablicy interaktywnej

• Budowa, zasada działania, obsługa, konfiguracja, kalibracja.

• Instalacja oraz aktualizacja oprogramowania.

• Pisanie elektronicznym atramentem i wymazywanie notatek,

• Rozpoznawanie pisma ręcznego (OCR),

• Przechwytywanie informacji z ekranu,

• Tworzenie interaktywnych elementów lekcji (quizy, anagramy, dobieranie elementów w pary, segregowanie elementów, itp.)

• Rejestracja przebiegu lekcji (nagranie wszystkich czynności wykonywanych na tablicy).

Awatary.

Skróty klawiaturowe MS Office, Windows przeglądarki internetowe.

Wprowadzenie do systemów zarządzania bazami danych

• Typy danych,

• Projektowanie tabel,

• Kwerendy,

• Formularze,

• Raporty,

• Makropolecenia,

• Kompaktowanie plików,

• Konwertowanie baz danych.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

Gulińska H., Bartoszewicz M., Tablica interaktywna środkiem wspomagającym nauczanie. E-mentor nr 1 (18) / 2007.

Surowaniec J., Tablica interaktywna w edukacji i reedukacji specjalnej. Szkoła Specjalna, Nr 2 (239) 2007

www.smarttech.com

Michael R. Groh. Access 2010 Biblia. Helion 2013.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Danuta Mendrala, Marcin Szeliga Access 2010 PL. Ćwiczenia praktyczne. Helion. 2013

www.tablice.net.pl

Uwagi:

Metody kształcenia:

Metody problemowe, pokaz, pogadanka, metody ćwiczebne i zadaniowe, elementy wykładu, dyskusja.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 4

Przygotowanie prezentacji - 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)