Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów – metodyka projektowania działań

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-SPE1 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów – metodyka projektowania działań
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest nabycie przez Studentów wiedzy i umiejętności z zakresu rozpoznawania specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów, jak również metodyki projektowania działań wspierających rozwój tych dzieci.

Pełny opis:

Poznanie nowych regulacji prawnych w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Możliwości realizowania zapisów prawnych w obszarze kształcenia uczniów z SPE w różnych placówkach oświatowych.Przeanalizowanie modeli pracy z dzieckiem z SPE w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej.

Dostosowanie organizacji pracy w grupie przedszkolnej do potrzeb dziecka z SPE.5. Projektowanie działań edukacyjnych dla dziecka z SPE w edukacji wczesnoszkolnej.

Efekty kształcenia:

PE1_W23 Ma podstawową wiedzę dotyczącą rozwoju mowy u dzieci i etiologii zaburzeń rozwoju mowy u dzieci (od urodzenia po edukację

wczesnoszkolną).

PE1_W24 Ma świadomość związku pomiędzy rozwojem mowy a gotowością do nauki czytania i pisania, w tym konieczności korygowania

zaburzeń rozwoju mowy u dzieci w wieku przedszkolnym.

PE1_U07 Potrafi współpracować z logopedą i rodzicami w zakresie wspomagania rozwoju mowy oraz realizować zalecenia dotyczące redukowania

zaburzeń rozwoju mowy u dzieci przedszkolnych.

PE1_U09 Umie rozwijać mowę u dzieci w zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania zgodnie z podstawą programową.

PE1_K04 Potrafi się porozumiewać mówiąc wyraźnie, z właściwym akcentem, bez naleciałości gwarowych mając świadomość odpowiedzialności za rozwój mowy przedszkolaków

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)

Okres: 2015-02-24 - 2015-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aneta Jegier
Prowadzący grup: Aneta Jegier
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.