Rodzina - partnerstwo wychowawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-RPW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rodzina - partnerstwo wychowawcze |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Efekty dla roku akademickiego 2017/2018 - III rok: WIEDZA PE1_W07 - Wymienia różne perspektywy teoretyczne w badaniach nad rodziną (funkcjonalną, systemową, ekologiczną, konstruktywistyczną). - Przedstawia charakterystykę rodziny jako środowiska wychowawczego i jako instytucji wychowawczej. - Omawia relacje rodziny i innych instytucji wychowawczo-edukacyjnych w wybranej perspektywie teoretycznej. - Definiuje takie pojęcia odnoszące się do relacji jak: współpraca, partnerstwo, współdziałanie, opór. PE1_W08 - Wymienia i krótko scharakteryzuje wybrane formy i rozwiązania komunikacyjne w relacji rodziny i innych instytucji wychowawczych i edukacyjnych. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U01 - W nawiązaniu do poznanych koncepcji teoretycznych, analizuje wybrane zjawiska społeczne dotyczące relacji rodziny i innych instytucji edukacyjno-wychowawczych. PE1_U04 - Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT). PE1_U05 - Potrafi przygotować i przeprowadzić proste badanie obejmujące: - przygotowanie narzędzia badawczego, zebranie i porządkowanie danych, analiza danych, formułowanie wniosków, prezentację wniosków . KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K02 - Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych. PE1_K04 - Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej. ------------------------------------------------------------------------------------------------ Po zakończeniu przedmiotu student: PE1_W07 - Wymienia różne perspektywy teoretyczne w badaniach nad rodziną (funkcjonalną, systemową, ekologiczną, konstruktywistyczną). - Przedstawia charakterystykę rodziny jako środowiska wychowawczego i jako instytucji wychowawczej - Omawia relacje rodziny i innych instytucji wychowawczo-edukacyjnych w wybranej perspektywie teoretycznej. - Definiuje takie pojęcia odnoszące się do relacji jak: współpraca, partnerstwo, współdziałanie, opór. PE1_W08 Wymienia i krótko scharakteryzuje wybrane formy i rozwiązania komunikacyjne w relacji rodziny i innych instytucji wychowawczych i edukacyjnych PE1_U01 W nawiązaniu do poznanych koncepcji teoretycznych, analizuje wybrane zjawiska społeczne dotyczące relacji rodziny i innych instytucji edukacyjno-wychowawczych PE1_UO4 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) PE1_U05 Potrafi przygotować i przeprowadzić proste badanie obejmujące - przygotowanie narzędzia badawczego - zebranie i porządkowanie danych - analiza danych - formułowanie wniosków - prezentację wniosków PE1_K02 Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych PE1_K04 Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.