Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rozwój mowy w przedszkolu i szkole – metodyka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-RMP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rozwój mowy w przedszkolu i szkole – metodyka
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

PEP1_W04 Ma podstawową wiedzę dotyczącą rozwo-ju mowy u dzieci i etiologii zaburzeń rozwoju mowy (od urodzenia po edukację wczesnoszkolną)

PEP1_W09 Zna związki pomiędzy rozwojem mowy i myślenia dzieci

PEP1_W15 Wie, jak kształtować porozumiewanie się dzieci z rówieśnikami i dorosłymi (poro-zumiewanie werbalne i niewerbalne)

PEP1_U02 Potrafi dostrzec zaburzenia mowy u dzieci i skierować dziecko do logopedy

PEP1_U03 Umie rozwijać u dziecka zdolność do obdarzania uwagą dla lepszego rozumienia komunikatów werbalnych i niewer-balnych w domu, przedszkolu i szkole

PEP1_U05 Potrafi organizować zajęcia skłaniające dzieci do mówienia tak, aby inni je rozu-mieli i słuchania tego, co mówią inni lu-dzie Potrafi wdrażać dzieci do formułowania logicznych wypowiedzi Potrafi realizować zalecenia logopedy

PEP1_U11 Potrafi przeczytać wiersz lub opowiada-nie, dbając o właściwy wyraz artystyczny (mimika, intonacja, gesty)

PEP1_K03 Potrafi się porozumiewać mówiąc wyraź-nie, z właściwym akcentem, bez nalecia-łości gwarowych mając świadomość od-powiedzialności za rozwój mowy przed-szkolaków i młodszych uczniów

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)