Rozwój mowy w przedszkolu i szkole – metodyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-RMP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rozwój mowy w przedszkolu i szkole – metodyka |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PEP1_W04 Ma podstawową wiedzę dotyczącą rozwo-ju mowy u dzieci i etiologii zaburzeń rozwoju mowy (od urodzenia po edukację wczesnoszkolną) PEP1_W09 Zna związki pomiędzy rozwojem mowy i myślenia dzieci PEP1_W15 Wie, jak kształtować porozumiewanie się dzieci z rówieśnikami i dorosłymi (poro-zumiewanie werbalne i niewerbalne) PEP1_U02 Potrafi dostrzec zaburzenia mowy u dzieci i skierować dziecko do logopedy PEP1_U03 Umie rozwijać u dziecka zdolność do obdarzania uwagą dla lepszego rozumienia komunikatów werbalnych i niewer-balnych w domu, przedszkolu i szkole PEP1_U05 Potrafi organizować zajęcia skłaniające dzieci do mówienia tak, aby inni je rozu-mieli i słuchania tego, co mówią inni lu-dzie Potrafi wdrażać dzieci do formułowania logicznych wypowiedzi Potrafi realizować zalecenia logopedy PEP1_U11 Potrafi przeczytać wiersz lub opowiada-nie, dbając o właściwy wyraz artystyczny (mimika, intonacja, gesty) PEP1_K03 Potrafi się porozumiewać mówiąc wyraź-nie, z właściwym akcentem, bez nalecia-łości gwarowych mając świadomość od-powiedzialności za rozwój mowy przed-szkolaków i młodszych uczniów |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.