Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programy, podręczniki i pakiety edukacyjne wychowania przedszkolnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-PPE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programy, podręczniki i pakiety edukacyjne wychowania przedszkolnego
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Program, podręcznik, pakiet eduakcyjny - definicje.

Znaczenie, rola podręczników i pakietów edukacyjnych w wychowaniu przedszkolnym.

Pełny opis:

Korzyści, konsekwencje i uwarunkowania dotyczące korzystania z pakietów edukacyjnych w przedszkolach.

Sposoby oceniania programów i pakietów edukacyjnych.

Literatura:

1.Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2009), Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole, Wydawnictwo Edukacja Polska, Warszawa.

2.Skura M. Lisicki M. Sumińska D. (2010), Przed progiem. Jakie umiejętności są potrzebne do rozpoczęcia nauki w pierwszej klasie i jak je rozwijać, ORE, Warszawa

5.Podstawa programowa z komentarzami: Tom 1. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, MEN, Warszawa 2009

3.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów

wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników

(Dz. U. 2012 Nr 0, poz. 752).

4.http://www.ore.edu.pl

5.http://www.men.gov.pl

6.http://www.brpd.gov.pl

Efekty uczenia się:

K_W22 zna podstawowe założenia instytucjonalnego kształcenia i wychowania dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym

K_W24 ma podstawową wiedzę o uwarunkowaniach rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym

K_U04 potrafi samodzielnie zdobywać podstawową wiedzę z zakresu pedagogiki przedszkolnej, wczesnoszkolnej i korekcyjnej, i rozwijać profesjonalne umiejętności korzystając z polsko- i obcojęzycznych źródeł oraz nowoczesnych technologii

K_U06 umie w sposób spójny wypowiedzieć się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Metody i kryteria oceniania:

Metody: problemowe, heurystyczne

Kryteria oceniania:

1. Analiza wybranego pakietu edukacyjnego (szczególnie dla dzieci w ostatnim roku edukacji przedszkolnej) pod kątem jego zgodności z podstawą programową wychowania przedszkolnego

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)