Programy, podręczniki i pakiety edukacyjne wychowania przedszkolnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-PPE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Programy, podręczniki i pakiety edukacyjne wychowania przedszkolnego |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Program, podręcznik, pakiet eduakcyjny - definicje. Znaczenie, rola podręczników i pakietów edukacyjnych w wychowaniu przedszkolnym. |
Pełny opis: |
Korzyści, konsekwencje i uwarunkowania dotyczące korzystania z pakietów edukacyjnych w przedszkolach. Sposoby oceniania programów i pakietów edukacyjnych. |
Literatura: |
1.Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2009), Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole, Wydawnictwo Edukacja Polska, Warszawa. 2.Skura M. Lisicki M. Sumińska D. (2010), Przed progiem. Jakie umiejętności są potrzebne do rozpoczęcia nauki w pierwszej klasie i jak je rozwijać, ORE, Warszawa 5.Podstawa programowa z komentarzami: Tom 1. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, MEN, Warszawa 2009 3.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz. U. 2012 Nr 0, poz. 752). 4.http://www.ore.edu.pl 5.http://www.men.gov.pl 6.http://www.brpd.gov.pl |
Efekty uczenia się: |
K_W22 zna podstawowe założenia instytucjonalnego kształcenia i wychowania dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym K_W24 ma podstawową wiedzę o uwarunkowaniach rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym K_U04 potrafi samodzielnie zdobywać podstawową wiedzę z zakresu pedagogiki przedszkolnej, wczesnoszkolnej i korekcyjnej, i rozwijać profesjonalne umiejętności korzystając z polsko- i obcojęzycznych źródeł oraz nowoczesnych technologii K_U06 umie w sposób spójny wypowiedzieć się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: problemowe, heurystyczne Kryteria oceniania: 1. Analiza wybranego pakietu edukacyjnego (szczególnie dla dzieci w ostatnim roku edukacji przedszkolnej) pod kątem jego zgodności z podstawą programową wychowania przedszkolnego |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.