Podstawy logopedii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-PLO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy logopedii |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Efekty dla roku akademickiego 2017/2018 - III rok: WIEDZA PE1_W02 - Ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o logopedii jako nauce interdyscyplinarnej, zna pojęcie logopedii, jej rozwój w Polsce (historię), przedmiot, zadania i działy logopedii, zna miejsce logopedii wśród innych nauk i związek z innymi dziedzinami wiedzy PE1_W05 - Ma podstawową wiedzę w zakresie kształtowania się komunikacji językowej u dziecka w normie, zna przebieg rozwoju mowy dziecka PE1_W08 - Zna podstawowe pojęcia z lingwistycznych podstaw logopedii: komunikacja językowa, język, kompetencja komunikacyjna, mowa, wypowiedź, wyraz, morfem, fonem, cecha dystynktywna, głoska PE1_W17 - Ma podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania i patologii narządów mowy PE1_W20 - Ma podstawową wiedzę z zakresu biomedycznych podstaw logopedii, zna czynniki warunkujące prawidłowy proces nadawania i odbioru mowy, zna podstawy anatomii i fizjologii układu nerwowego, budowę i funkcjonowanie układu narządów mowy i narządu słuchu. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U02 - Zna klasyfikację zaburzeń mowy, rozumie i potrafi scharakteryzować różne formy zaburzeń mowy - podać ich przyczyny, patomechanizm, objawy PE1_U07 - Ma rozwinięte umiejętności komunikowania się, w tym także posiada w stopniu podstawowym umiejętność poprawnego posługiwania się głosem - Posiada umiejętność prawidłowego artykułowania. - Umie porozumiewać się i wypowiadać estetycznie. PE1_U14 - Ma wykształcone nawyki prawidłowego posługiwania się narządami mowy i wykazuje higieniczną dbałość w tym obszarze. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- PC_W02, PC_W03, PC_W18 Potrafi określić przedmiot i zadania logopedii PC_W01, PC_W02, PC_W03 Zna elementarną terminologię używaną w logopedii i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych PC_W05, PC_W06 Zna etapy kształtowania się komunikacji językowej u dziecka w normie intelektualnej PC_W06, PC_W08 Ma podstawową wiedzę dotyczącą klasyfikacji zaburzeń mowy ze szczególnym uwzględnieniem problematyki danej specjalności (kierunku) PC_W05, PC_W06 Rozumie na poziomie elementarnym uwarunkowania prawidłowego i nieprawidłowego rozwoju umiejętności językowego porozumiewania się i łączy je z rożnymi formami zaburzeń mowy PC_U03, PC_U05 Umie przeprowadzić badania przesiewowe w celu wykrycia nieprawidłowości w rozwoju mowy PC_U02, PC_U03, PC_U10 Umie zaplanować działania terapeutyczne wspomagające rozwój mowy dziecka (z uwzględnieniem problematyki danej specjalności/kierunku) PC_K02, PC_K08 Ma przekonanie o potrzebie podejmowania działań logopedycznych (szczególnie w zakresie danej specjalności/kierunku) |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.