Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt programu animacji - 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-PI2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekt programu animacji - 2
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi lokalnych, regionalnych i międzynarodowych programów i projektów animacyjnych oraz z zasadami metodologii projektowania a następnie przygotowanie ich do realizacji i ewaluacji autorskich projektów. Odnosi się więc do przenoszenia wiedzy teoretycznej na grunt praktyki poprzez aktywizację studentów do przygotowania i wdrożenia własnych projektów w wybranych środowiskach i grupach beneficjentów.

Pełny opis:

Programy animacyjne strategią postępowania i narzędziem integracji w życiu społeczno-kulturalnym. Międzynarodowe i krajowe programy animacyjne, programu UE - podejście YOUTH i RE. Tło i przykłady rozwiązań kwestii społecznych i kulturowych w projektach i programach animacyjnych Analiza uwarunkowań środowiska zewnętrznego dla danego projektu animacyjnego.Charakterystyka projektu programu animacyjnego. Matryca logiczna projektu programu animacyjnego. Określanie celów i planów jego realizacji, etapy działań - planowane efekty; określenie możliwości grupy docelowej; określenie budżetu i harmonogramu. Problematyka popularyzacji projektu. Istota i sposoby ewaluacji programów animacji. Przygotowywanie i realizacja własnych projektów programów animacyjnych w terenie.

Literatura:

M. Łotys, Ewaluacja i rozliczanie projektów, Fundacja Wspomagania Wsi, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności [wersja elektroniczna].

Monkiewicz W., Rzeźnik G., Wojda M., Zarządzanie cyklem projektu. Skuteczne aplikowanie i zarządzanie projektami europejskimi w małych organizacjach pozarządowych, Warszawa 2009, Polski Instytut Demokracji Lokalnej.

Berkun S., Sztuka zarządzania projektami, Warszawa 2006.

Pietras P., Szmit M., Zarządzanie projektem. Wybrane metody i techniki, Łódź 2003.

Podaj dalej. 100 pomysłów młodych menedżerów kultury, Publikacja Towarzystwa Inicjatyw Twórczych "ę", Watrszawa 2010

Lessel W., 2008, Zarządzanie projektem. Jak precyzyjnie zaplanować i wdrożyć projekt?, Wydawnictwo BC Edukacja, Warszawa.

46. Ewaluacja w pracy metodą projektu, 2011, Pakiet Edukacyjny Pozaformalnej Akademii Jakości Projektu, cz. 4, FRSE, Warszawa.

Efekty uczenia się:

K_W23 ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie określonym specjalnością studiów

To znaczy:

Zna kontekst wprowadzenia i popularyzowania metody projektów w pracy animacyjnej

Zna metody planowania, wdrażania i ewaluacji projektów o charakterze animacyjnym i społeczno-kulturowym;

K_W24 ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą kontekstu psychologicznego, społecznego, kulturowego i organizacyjnego działalności pedagogicznej na danym etapie edukacji i w zakresie określonym specjalnością studiów

To znaczy:

Zna realizowane strategie i programy rozwoju

Zna różne rodzaje projektów realizujących programy rozwoju

Zna specyfikę projektów nakierowanych na promocję kultury regionu;

K_U13 potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych

To znaczy:

potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych - w roli twórcy i koordynatora projektów o charakterze animacyjnym;

K_U15 potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne w zakresie określonym specjalnością studiów

To znaczy:

Przekłada treści teoretyczne na praktyczne oddziaływania pedagogiczne, animacyjne, społeczne

Potrafi tworzyć i implementować projekty kulturalne, edukacyjne i społeczne o charakterze animacyjnym

Potrafi opracowywać budżet projektu, pozyskiwać fundusze na jego realizacje oraz dokonywać rozliczeń w postaci raportów finansowych

Umiejętnie prowadzi dokumentację własnej działalności animacyjnej

Potrafi podejmować działania na rzecz rozwoju kultury etnicznej oraz rozwiązywania problemów środowisk lokalnych

Potrafi podejmować działania na rzecz rozwiązywania problemów i łagodzenia konfliktów w środowiskach zróżnicowanych;

K_K08

odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne

definicja K_K08 wyczerpuje merytorycznie opis szczegółowy.

Metody i kryteria oceniania:

W semestrze zimowym na III roku studiów stacjonarnych studenci realizują i dokonują ewaluacji autorskich projektów oraz składają sprawozdanie z ich realizacji.

Oceniana jest realizacja projektów, ewaluacja działań, sprawozdanie z realizacji projektu i prezentacja osiągniętych rezultatów.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)