Projekt programu animacji - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-PI2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekt programu animacji - 2 |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi lokalnych, regionalnych i międzynarodowych programów i projektów animacyjnych oraz z zasadami metodologii projektowania a następnie przygotowanie ich do realizacji i ewaluacji autorskich projektów. Odnosi się więc do przenoszenia wiedzy teoretycznej na grunt praktyki poprzez aktywizację studentów do przygotowania i wdrożenia własnych projektów w wybranych środowiskach i grupach beneficjentów. |
Pełny opis: |
Programy animacyjne strategią postępowania i narzędziem integracji w życiu społeczno-kulturalnym. Międzynarodowe i krajowe programy animacyjne, programu UE - podejście YOUTH i RE. Tło i przykłady rozwiązań kwestii społecznych i kulturowych w projektach i programach animacyjnych Analiza uwarunkowań środowiska zewnętrznego dla danego projektu animacyjnego.Charakterystyka projektu programu animacyjnego. Matryca logiczna projektu programu animacyjnego. Określanie celów i planów jego realizacji, etapy działań - planowane efekty; określenie możliwości grupy docelowej; określenie budżetu i harmonogramu. Problematyka popularyzacji projektu. Istota i sposoby ewaluacji programów animacji. Przygotowywanie i realizacja własnych projektów programów animacyjnych w terenie. |
Literatura: |
M. Łotys, Ewaluacja i rozliczanie projektów, Fundacja Wspomagania Wsi, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności [wersja elektroniczna]. Monkiewicz W., Rzeźnik G., Wojda M., Zarządzanie cyklem projektu. Skuteczne aplikowanie i zarządzanie projektami europejskimi w małych organizacjach pozarządowych, Warszawa 2009, Polski Instytut Demokracji Lokalnej. Berkun S., Sztuka zarządzania projektami, Warszawa 2006. Pietras P., Szmit M., Zarządzanie projektem. Wybrane metody i techniki, Łódź 2003. Podaj dalej. 100 pomysłów młodych menedżerów kultury, Publikacja Towarzystwa Inicjatyw Twórczych "ę", Watrszawa 2010 Lessel W., 2008, Zarządzanie projektem. Jak precyzyjnie zaplanować i wdrożyć projekt?, Wydawnictwo BC Edukacja, Warszawa. 46. Ewaluacja w pracy metodą projektu, 2011, Pakiet Edukacyjny Pozaformalnej Akademii Jakości Projektu, cz. 4, FRSE, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
K_W23 ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie określonym specjalnością studiów To znaczy: Zna kontekst wprowadzenia i popularyzowania metody projektów w pracy animacyjnej Zna metody planowania, wdrażania i ewaluacji projektów o charakterze animacyjnym i społeczno-kulturowym; K_W24 ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą kontekstu psychologicznego, społecznego, kulturowego i organizacyjnego działalności pedagogicznej na danym etapie edukacji i w zakresie określonym specjalnością studiów To znaczy: Zna realizowane strategie i programy rozwoju Zna różne rodzaje projektów realizujących programy rozwoju Zna specyfikę projektów nakierowanych na promocję kultury regionu; K_U13 potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych To znaczy: potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych - w roli twórcy i koordynatora projektów o charakterze animacyjnym; K_U15 potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne w zakresie określonym specjalnością studiów To znaczy: Przekłada treści teoretyczne na praktyczne oddziaływania pedagogiczne, animacyjne, społeczne Potrafi tworzyć i implementować projekty kulturalne, edukacyjne i społeczne o charakterze animacyjnym Potrafi opracowywać budżet projektu, pozyskiwać fundusze na jego realizacje oraz dokonywać rozliczeń w postaci raportów finansowych Umiejętnie prowadzi dokumentację własnej działalności animacyjnej Potrafi podejmować działania na rzecz rozwoju kultury etnicznej oraz rozwiązywania problemów środowisk lokalnych Potrafi podejmować działania na rzecz rozwiązywania problemów i łagodzenia konfliktów w środowiskach zróżnicowanych; K_K08 odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne definicja K_K08 wyczerpuje merytorycznie opis szczegółowy. |
Metody i kryteria oceniania: |
W semestrze zimowym na III roku studiów stacjonarnych studenci realizują i dokonują ewaluacji autorskich projektów oraz składają sprawozdanie z ich realizacji. Oceniana jest realizacja projektów, ewaluacja działań, sprawozdanie z realizacji projektu i prezentacja osiągniętych rezultatów. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.