Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt animacji kultury 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-PA2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekt animacji kultury 2
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17

WIEDZA

PE1_W23

- Zna metody planowania, wdrażania i ewaluacji projektów o charakterze animacyjnym, społeczno-kulturowym i profilaktycznym.

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U13

- Potrafi pracować w zespole pełniąc różne role.

- Umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych - w roli twórcy i koordynatora projektów o charakterze animacyjnym.

PE1_U14

- Potrafi analizować przyjmowane strategie i metody własnych działań animujących.

PE1_U15

- Przekłada treści teoretyczne na praktyczne oddziaływania pedagogiczne, animacyjne, społeczne.

- Potrafi opracowywać budżet projektu, pozyskiwać fundusze na jego realizacje oraz dokonywać rozliczeń w postaci raportów finansowych.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE1_K08

- Odpowiedzialnie realizuje oraz poddaje ewaluacji każdy z elementów autorskiego projektu animacyjnego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Florczak
Prowadzący grup: Przemysław Florczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

Wiedza:

Ocena dyskursu realizowanego w ramach spotkań projektowych

Ocena z przygotowania, realizacji i ewaluacji projektu animacyjnego

Umiejętności:

Ocena z przygotowania, realizacji i ewaluacji projektu animacyjnego

Kompetencje:

Ocena z przygotowania, realizacji i ewaluacji projektu animacyjnego

Pełny opis:

Podczas 30 godzin zajęć projektowych grupy studenckie pracują zespołowo nad przygotowaniem [formalnym oraz praktycznym] autorskiego projektu animacyjnego, którego koncepcja stworzona została w ramach pierwszej części przedmiotu "Projekt animacji kultury -1".

Studenci pracują w dwóch niezależnych zespołach projektowych. Prowadzący pełni rolę konsultanta oraz ewaluatora projektów.

Realizacja projektu przewidziana jest na grudzień 2019/styczeń 2020.

Literatura:

M. Maziarka, G. Wiatr i inni, Projekty kulturalne krok po kroku, publikacja Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej z Narodowym Centrum Kultury, Warszawa 2005.

D. Begiej i inni, EQUAL. Projekty i ich realizacja, Biuro Koordynacji Kształcenia Kadr, Fundacja „Fundusz Współpracy”, Warszawa 2007.

Podręcznik - Zarządzanie Cyklem Projektu, Komisja Europejska Biuro współpracy EUROPAID, Warszawa 2004.

T. Skierniewski, Baza danych na potrzeby ewaluacji – rodzaje niezbędnych informacji oraz źródła ich pozyskiwania (m.in. wskaźniki, dane z monitoringu, inne). Budowanie informacji na potrzeby polskiego systemu ewaluacji, ekspertyza dla Ministerstwa Gospodarki i Pracy, Warszawa 2004.

R. Jones, Zarządzanie projektami. Sztuka przetrwania, Warszawa 2010.

W. Lessel, Zarządzanie projektem. Jak precyzyjnie zaplanować i wdrożyć projekt, Warszawa 2008.

Zarządzanie projektem. Pakiet szkoleniowy nr 3, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu MŁODZIEŻ

P. Charette i inni, Zarządzanie projektem. Poradnik dla samorządów terytorialnych, Kraków 2004

P. Pietras, M. Szmit, Zarządzanie projektami. Wybrane metody i techniki, Łódź 2003.

M. Leszczyńska i inni, Realizacja projektów Programu inicjatywy wspólnotowej EQUAL a tworzenie kapitału społecznego. Raport z badania wybranych projektów, Warszawa 2008.

Katalog dobrych praktyk inicjatywy wspólnotowej EQUAL, Publikacja Krajowych Sieci Tematycznych Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL, Warszawa 2008.

Pakiet Edukacyjny Pozaformalnej Akademii Jakości Projektu, część 5 – Analiza Potrzeb, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu „Młodzież w działaniu”, Warszawa 2007.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA:

Metoda projektowa

Konsultacje

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe - 30

Przygotowanie, realizacja i ewaluacja projektu animacyjnego - 40

Praca z tekstem - 20

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Florczak
Prowadzący grup: Przemysław Florczak
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5971f6e080654a1d9d8c4ac220436518%40thread.tacv2/conversations?groupId=25997aa8-9fb6-427e-acf8-d0c86a082c29&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

Wiedza:

Ocena dyskursu realizowanego w ramach spotkań projektowych

Ocena z przygotowania, realizacji i ewaluacji projektu animacyjnego

Umiejętności:

Ocena z przygotowania, realizacji i ewaluacji projektu animacyjnego.

Kompetencje:

Ocena z przygotowania, realizacji i ewaluacji projektu animacyjnego.

Pełny opis:

Podczas 30 godzin zajęć projektowych grupy studenckie pracują zespołowo nad przygotowaniem [formalnym oraz praktycznym] autorskiego projektu animacyjnego, którego koncepcja stworzona została w ramach pierwszej części przedmiotu "Projekt animacji kultury -1" realizowanego na IV semestrze studiów (rok akademicki 2019/20).

Studenci pracują w zespole projektowym. Prowadzący pełni rolę konsultanta oraz ewaluatora projektów.

Realizacja projektu przewidziana jest na grudzień 2020/styczeń 2021.

Literatura:

M. Maziarka, G. Wiatr i inni, Projekty kulturalne krok po kroku, publikacja Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej z Narodowym Centrum Kultury, Warszawa 2005.

D. Begiej i inni, EQUAL. Projekty i ich realizacja, Biuro Koordynacji Kształcenia Kadr, Fundacja „Fundusz Współpracy”, Warszawa 2007.

Podręcznik - Zarządzanie Cyklem Projektu, Komisja Europejska Biuro współpracy EUROPAID, Warszawa 2004.

T. Skierniewski, Baza danych na potrzeby ewaluacji – rodzaje niezbędnych informacji oraz źródła ich pozyskiwania (m.in. wskaźniki, dane z monitoringu, inne). Budowanie informacji na potrzeby polskiego systemu ewaluacji, ekspertyza dla Ministerstwa Gospodarki i Pracy, Warszawa 2004.

R. Jones, Zarządzanie projektami. Sztuka przetrwania, Warszawa 2010.

W. Lessel, Zarządzanie projektem. Jak precyzyjnie zaplanować i wdrożyć projekt, Warszawa 2008.

Zarządzanie projektem. Pakiet szkoleniowy nr 3, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu MŁODZIEŻ

P. Charette i inni, Zarządzanie projektem. Poradnik dla samorządów terytorialnych, Kraków 2004

P. Pietras, M. Szmit, Zarządzanie projektami. Wybrane metody i techniki, Łódź 2003.

M. Leszczyńska i inni, Realizacja projektów Programu inicjatywy wspólnotowej EQUAL a tworzenie kapitału społecznego. Raport z badania wybranych projektów, Warszawa 2008.

Katalog dobrych praktyk inicjatywy wspólnotowej EQUAL, Publikacja Krajowych Sieci Tematycznych Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL, Warszawa 2008.

Pakiet Edukacyjny Pozaformalnej Akademii Jakości Projektu, część 5 – Analiza Potrzeb, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu „Młodzież w działaniu”, Warszawa 2007.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA:

Metoda projektowa

Konsultacje

UWAGA!*

W czasie zdalnej realizacji zajęć ćwiczenia będą realizowane poprzez cotygodniowe video-spotkania z wykorzystaniem platformy MS Teams (grupa: PAK_III ASK EK) - realizowane zgodnie z planem zajęć.

*WSZYSTKIE MATERIAŁY SĄ DOSTĘPNE DLA GRUPY ĆWICZENIOWEJ NA PLATFORMIE GOOGLE (DYSK).

LINK DO MATERIAŁÓW ZNAJDUJE SIĘ W ZAKŁADCE "ĆWICZENIA" I JEST DOSTĘPNY DLA KAŻDEGO STUDENTA REALIZUJĄCEGO PRZEDMIOT

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe - 30

Przygotowanie, realizacja i ewaluacja projektu animacyjnego - 40

Praca z tekstem - 20

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)