Projekt animacji kultury 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-PA2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekt animacji kultury 2 |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17 WIEDZA PE1_W23 - Zna metody planowania, wdrażania i ewaluacji projektów o charakterze animacyjnym, społeczno-kulturowym i profilaktycznym. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U13 - Potrafi pracować w zespole pełniąc różne role. - Umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych - w roli twórcy i koordynatora projektów o charakterze animacyjnym. PE1_U14 - Potrafi analizować przyjmowane strategie i metody własnych działań animujących. PE1_U15 - Przekłada treści teoretyczne na praktyczne oddziaływania pedagogiczne, animacyjne, społeczne. - Potrafi opracowywać budżet projektu, pozyskiwać fundusze na jego realizacje oraz dokonywać rozliczeń w postaci raportów finansowych. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K08 - Odpowiedzialnie realizuje oraz poddaje ewaluacji każdy z elementów autorskiego projektu animacyjnego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Florczak | |
Prowadzący grup: | Przemysław Florczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: Wiedza: Ocena dyskursu realizowanego w ramach spotkań projektowych Ocena z przygotowania, realizacji i ewaluacji projektu animacyjnego Umiejętności: Ocena z przygotowania, realizacji i ewaluacji projektu animacyjnego Kompetencje: Ocena z przygotowania, realizacji i ewaluacji projektu animacyjnego |
|
Pełny opis: |
Podczas 30 godzin zajęć projektowych grupy studenckie pracują zespołowo nad przygotowaniem [formalnym oraz praktycznym] autorskiego projektu animacyjnego, którego koncepcja stworzona została w ramach pierwszej części przedmiotu "Projekt animacji kultury -1". Studenci pracują w dwóch niezależnych zespołach projektowych. Prowadzący pełni rolę konsultanta oraz ewaluatora projektów. Realizacja projektu przewidziana jest na grudzień 2019/styczeń 2020. |
|
Literatura: |
M. Maziarka, G. Wiatr i inni, Projekty kulturalne krok po kroku, publikacja Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej z Narodowym Centrum Kultury, Warszawa 2005. D. Begiej i inni, EQUAL. Projekty i ich realizacja, Biuro Koordynacji Kształcenia Kadr, Fundacja „Fundusz Współpracy”, Warszawa 2007. Podręcznik - Zarządzanie Cyklem Projektu, Komisja Europejska Biuro współpracy EUROPAID, Warszawa 2004. T. Skierniewski, Baza danych na potrzeby ewaluacji – rodzaje niezbędnych informacji oraz źródła ich pozyskiwania (m.in. wskaźniki, dane z monitoringu, inne). Budowanie informacji na potrzeby polskiego systemu ewaluacji, ekspertyza dla Ministerstwa Gospodarki i Pracy, Warszawa 2004. R. Jones, Zarządzanie projektami. Sztuka przetrwania, Warszawa 2010. W. Lessel, Zarządzanie projektem. Jak precyzyjnie zaplanować i wdrożyć projekt, Warszawa 2008. Zarządzanie projektem. Pakiet szkoleniowy nr 3, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu MŁODZIEŻ P. Charette i inni, Zarządzanie projektem. Poradnik dla samorządów terytorialnych, Kraków 2004 P. Pietras, M. Szmit, Zarządzanie projektami. Wybrane metody i techniki, Łódź 2003. M. Leszczyńska i inni, Realizacja projektów Programu inicjatywy wspólnotowej EQUAL a tworzenie kapitału społecznego. Raport z badania wybranych projektów, Warszawa 2008. Katalog dobrych praktyk inicjatywy wspólnotowej EQUAL, Publikacja Krajowych Sieci Tematycznych Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL, Warszawa 2008. Pakiet Edukacyjny Pozaformalnej Akademii Jakości Projektu, część 5 – Analiza Potrzeb, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu „Młodzież w działaniu”, Warszawa 2007. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: Metoda projektowa Konsultacje NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 30 Przygotowanie, realizacja i ewaluacja projektu animacyjnego - 40 Praca z tekstem - 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Florczak | |
Prowadzący grup: | Przemysław Florczak | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5971f6e080654a1d9d8c4ac220436518%40thread.tacv2/conversations?groupId=25997aa8-9fb6-427e-acf8-d0c86a082c29&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: Wiedza: Ocena dyskursu realizowanego w ramach spotkań projektowych Ocena z przygotowania, realizacji i ewaluacji projektu animacyjnego Umiejętności: Ocena z przygotowania, realizacji i ewaluacji projektu animacyjnego. Kompetencje: Ocena z przygotowania, realizacji i ewaluacji projektu animacyjnego. |
|
Pełny opis: |
Podczas 30 godzin zajęć projektowych grupy studenckie pracują zespołowo nad przygotowaniem [formalnym oraz praktycznym] autorskiego projektu animacyjnego, którego koncepcja stworzona została w ramach pierwszej części przedmiotu "Projekt animacji kultury -1" realizowanego na IV semestrze studiów (rok akademicki 2019/20). Studenci pracują w zespole projektowym. Prowadzący pełni rolę konsultanta oraz ewaluatora projektów. Realizacja projektu przewidziana jest na grudzień 2020/styczeń 2021. |
|
Literatura: |
M. Maziarka, G. Wiatr i inni, Projekty kulturalne krok po kroku, publikacja Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej z Narodowym Centrum Kultury, Warszawa 2005. D. Begiej i inni, EQUAL. Projekty i ich realizacja, Biuro Koordynacji Kształcenia Kadr, Fundacja „Fundusz Współpracy”, Warszawa 2007. Podręcznik - Zarządzanie Cyklem Projektu, Komisja Europejska Biuro współpracy EUROPAID, Warszawa 2004. T. Skierniewski, Baza danych na potrzeby ewaluacji – rodzaje niezbędnych informacji oraz źródła ich pozyskiwania (m.in. wskaźniki, dane z monitoringu, inne). Budowanie informacji na potrzeby polskiego systemu ewaluacji, ekspertyza dla Ministerstwa Gospodarki i Pracy, Warszawa 2004. R. Jones, Zarządzanie projektami. Sztuka przetrwania, Warszawa 2010. W. Lessel, Zarządzanie projektem. Jak precyzyjnie zaplanować i wdrożyć projekt, Warszawa 2008. Zarządzanie projektem. Pakiet szkoleniowy nr 3, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu MŁODZIEŻ P. Charette i inni, Zarządzanie projektem. Poradnik dla samorządów terytorialnych, Kraków 2004 P. Pietras, M. Szmit, Zarządzanie projektami. Wybrane metody i techniki, Łódź 2003. M. Leszczyńska i inni, Realizacja projektów Programu inicjatywy wspólnotowej EQUAL a tworzenie kapitału społecznego. Raport z badania wybranych projektów, Warszawa 2008. Katalog dobrych praktyk inicjatywy wspólnotowej EQUAL, Publikacja Krajowych Sieci Tematycznych Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL, Warszawa 2008. Pakiet Edukacyjny Pozaformalnej Akademii Jakości Projektu, część 5 – Analiza Potrzeb, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu „Młodzież w działaniu”, Warszawa 2007. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: Metoda projektowa Konsultacje UWAGA!* W czasie zdalnej realizacji zajęć ćwiczenia będą realizowane poprzez cotygodniowe video-spotkania z wykorzystaniem platformy MS Teams (grupa: PAK_III ASK EK) - realizowane zgodnie z planem zajęć. *WSZYSTKIE MATERIAŁY SĄ DOSTĘPNE DLA GRUPY ĆWICZENIOWEJ NA PLATFORMIE GOOGLE (DYSK). LINK DO MATERIAŁÓW ZNAJDUJE SIĘ W ZAKŁADCE "ĆWICZENIA" I JEST DOSTĘPNY DLA KAŻDEGO STUDENTA REALIZUJĄCEGO PRZEDMIOT NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe - 30 Przygotowanie, realizacja i ewaluacja projektu animacyjnego - 40 Praca z tekstem - 20 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.