Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów multimedialnych w szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-MTM1 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów multimedialnych w szkole | ||
Jednostka: | Instytut Pedagogiki | ||
Grupy: |
Obow. dla IIIr. PE; spec. naucz.: animacja społeczno-kulturowa z eduk. kulturalną, (3-l) stac. I st. Obowiązkowe dla III r. PE; spec. naucz.: animacja społeczno-kulturowa, (3-l) stacjonarne I stopnia |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Efekty uczenia się: |
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17 *dla specjalności ASK-EW WIEDZA PE1_W23 - Ma wiedzę na temat możliwości i ograniczeń wykorzystywania nowoczesnych technologii, edukacyjnych pakietów w procesie wychowania w szkole. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U15 - Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały i środki dla projektowania i realizowania działań pedagogicznych, w tym nowoczesnych technologii, pakietów multimedialnych itp. ------------------------------------- * dla specjalności ASK-K WIEDZA PE1_W23 - Ma wiedzę na temat możliwości i ograniczeń wykorzystywania nowoczesnych technologii, edukacyjnych pakietów w procesie wychowania w szkole. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U15 - Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały i środki dla projektowania i realizowania działań pedagogicznych, w tym nowoczesnych technologii, pakietów multimedialnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-22 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Justyna Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Pełny opis: |
TREŚCI 1.Zajęcia organizacyjne: poznanie grupy, omówienie treści realizowanych w ramach przedmiotu, przedstawienie warunków zaliczenia ćwiczeń, wyłonienie zespołów projektowych (1h). 2.Tworzenia bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej (2h). 3.Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych pomocy dydaktycznych (4h). 4.Obsługa tablicy interaktywnej. Tworzenie własnych projektów ćwiczeń (4h). 5.Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny (4h). | |
Literatura: |
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. | |
Uwagi: |
Metody: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe Forma zaliczenia: ocena wykonanych projektów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Monika Rebizant | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Korbecka, Monika Rebizant | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI 1.Zajęcia organizacyjne: poznanie grupy, omówienie treści realizowanych w ramach przedmiotu, przedstawienie warunków zaliczenia ćwiczeń, wyłonienie zespołów projektowych (1h). 2.Tworzenia bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej (2h). 3.Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych pomocy dydaktycznych (4h). 4.Obsługa tablicy interaktywnej. Tworzenie własnych projektów ćwiczeń (4h). 5.Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny (4h). | |
Literatura: |
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. | |
Uwagi: |
Metody: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe Forma zaliczenia: ocena wykonanych projektów Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe,ćwiczenia - 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie projektu zajęć - 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Justyna Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI 1.Zajęcia organizacyjne: poznanie grupy, omówienie treści realizowanych w ramach przedmiotu, przedstawienie warunków zaliczenia ćwiczeń, wyłonienie zespołów projektowych (1h). 2.Tworzenia bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej (2h). 3.Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych pomocy dydaktycznych (4h). 4.Obsługa tablicy interaktywnej. Tworzenie własnych projektów ćwiczeń (4h). 5.Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny (4h). | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. APLIKACJE INTERNETOWE: https://learningapps.org/ https://kahoot.com/ http://www.voki.com/presenter/index http://www.toondoo.com/ https://www.google.pl/intl/pl/forms/about/ LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf dostęp: 1.12.2017. | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15h Inne formy: 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1.00 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dominika Bardzińska | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Urszula Fila | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI 1.Zajęcia organizacyjne: poznanie grupy, omówienie treści realizowanych w ramach przedmiotu, przedstawienie warunków zaliczenia ćwiczeń (1h). 2.Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych pomocy dydaktycznych (4h). 3.Obsługa tablicy interaktywnej. Tworzenie własnych projektów ćwiczeń (4h). 4.Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny (4h). 5.Tworzenia bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej (2h). | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. APLIKACJE INTERNETOWE: https://learningapps.org/ https://kahoot.com/ http://www.voki.com/presenter/index http://www.toondoo.com/ https://www.google.pl/intl/pl/forms/about/ LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf dostęp: 1.12.2017. | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15h Inne formy: 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1.00 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Korbecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI 1.Zajęcia organizacyjne: poznanie grupy, omówienie treści realizowanych w ramach przedmiotu, przedstawienie warunków zaliczenia ćwiczeń (1h). 2.Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych pomocy dydaktycznych (4h). 3.Obsługa tablicy interaktywnej. Tworzenie własnych projektów ćwiczeń (4h). 4.Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny (4h). 5.Tworzenia bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej (2h). | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. APLIKACJE INTERNETOWE: https://learningapps.org/ https://kahoot.com/ http://www.voki.com/presenter/index http://www.toondoo.com/ https://www.google.pl/intl/pl/forms/about/ LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf dostęp: 1.12.2017. | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15h Inne formy: 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1.00 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Korbecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI 1.Zajęcia organizacyjne: poznanie grupy, omówienie treści realizowanych w ramach przedmiotu, przedstawienie warunków zaliczenia ćwiczeń (1h). 2.Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych pomocy dydaktycznych (4h). 3.Obsługa tablicy interaktywnej. Tworzenie własnych projektów ćwiczeń (4h). 4.Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny (4h). 5.Tworzenia bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej (2h). | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. APLIKACJE INTERNETOWE: https://learningapps.org/ https://kahoot.com/ http://www.voki.com/presenter/index http://www.toondoo.com/ https://www.google.pl/intl/pl/forms/about/ LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf dostęp: 1.12.2017. | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15h Inne formy: 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1.00 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Korbecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI 1.Zajęcia organizacyjne: poznanie grupy, omówienie treści realizowanych w ramach przedmiotu, przedstawienie warunków zaliczenia ćwiczeń (1h). 2.Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych pomocy dydaktycznych (4h). 3.Obsługa tablicy interaktywnej. Tworzenie własnych projektów ćwiczeń (4h). 4.Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny (4h). 5.Tworzenia bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej (2h). | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. APLIKACJE INTERNETOWE: https://learningapps.org/ https://kahoot.com/ http://www.voki.com/presenter/index https://www.storyboardthat.com/ https://www.google.pl/intl/pl/forms/about/ LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf dostęp: 1.12.2017. | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15h Inne formy: 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1.00 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Korbecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI 1.Zajęcia organizacyjne: poznanie grupy, omówienie treści realizowanych w ramach przedmiotu, przedstawienie warunków zaliczenia ćwiczeń (1h). 2.Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych pomocy dydaktycznych (4h). 3.Obsługa tablicy interaktywnej. Tworzenie własnych projektów ćwiczeń (4h). 4.Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny (4h). 5.Tworzenia bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej (2h). | |
Literatura: |
Zajęcia zdalne realizowane za pomocą narzędzi poczty APS oraz MS Teams. Kontakt ze studentami przez e-mail grupowy USOSweb, pocztę APS oraz MS Teams LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. APLIKACJE INTERNETOWE: https://learningapps.org/ https://kahoot.com/ http://www.voki.com/presenter/index https://www.storyboardthat.com/ https://www.google.pl/intl/pl/forms/about/ LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf dostęp: 1.12.2017. | |
Uwagi: |
Proszę odblokować dostęp do kont pocztowych APS - link do informacji http://www.aps.edu.pl/aktualno%C5%9Bci/jak-odblokowa%C4%87-dost%C4%99p-do-konta-e-mail/ oraz o instalację aplikacji MS Teams. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15h Inne formy: 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1.00 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Korbecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI 1.Zajęcia organizacyjne: poznanie grupy, omówienie treści realizowanych w ramach przedmiotu, przedstawienie warunków zaliczenia ćwiczeń. 2.Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych pomocy dydaktycznych. 3.Oprogramowanie do tablicy interaktywnej. Tworzenie własnych projektów ćwiczeń. 4.Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny. 5.Tworzenia bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej. | |
Literatura: |
Zajęcia zdalne realizowane synchronicznie za pomocą aplikacji MS TEAMS. LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. APLIKACJE INTERNETOWE: https://learningapps.org/ https://kahoot.com/ http://www.voki.com/presenter/index https://www.storyboardthat.com/ https://www.google.pl/intl/pl/forms/about/ LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf dostęp: 1.12.2017. | |
Uwagi: |
Proszę odblokować dostęp do kont pocztowych APS - link do informacji http://www.aps.edu.pl/aktualno%C5%9Bci/jak-odblokowa%C4%87-dost%C4%99p-do-konta-e-mail/ oraz o instalację aplikacji MS Teams. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15h Inne formy: 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1.00 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Korbecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.