Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-KUP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

zna ważniejsze prawidłowości psychologiczne i pedagogiczne dotyczące wychowania społecznego małych dzieci.

Zna zakresy wychowania społecznego wymienione w Podstawie programowej i rozszerzone w programach autorskich.

rozumie dlaczego w przedszkolach trzeba uczyć dzieci rozróżniania dobra od zła?

wie jak rozwijać u dzieci naturalną skłonność do spełniania dobrych uczynków i przypodobania się dorosłym (życzliwe nastawienie do innych, empatia)

Rozumie korzyści wychowawcze z zajęć prowadzonych przez małych nauczycieli.

Wie jak uczyć dzieci kulturalnego zachowania się w żłobku, przedszkolu i w domu.

potrafi planować i prowadzić zajęcia z dziećmi, które sprzyjają realizacji wychowania społecznego w domu, żłobku i przedszkolu

potrafi kształtować u dzieci zdolność do rozróżniania dobra od zła metodą Baśnie sposobem pomagania dzieciom odróżnić dobro od zła

potrafi organizować zajęcia prowadzone przez małych nauczycieli oraz zajęcia realizowane Metodą ruchu rozwijającego

potrafi współpracować z rodzicami w zakresie wspierania dzieci w rozróżnianiu dobro od zła oraz rozwijania ich naturalnej skłonności do robienia dobrych uczynków i spełniania oczekiwań

ma przekonanie o potrzebie organizowania zajęć rozwijających naturalną skłonność do spełniania dobrych uczynków i przypodobania się dorosłym.

Potrafi kulturalnie zachowywać się, przestrzegać norm obowiązujących w sytuacjach życiowych i placówkach opiekuńczo - wychowawczych

Potrafi wymusić szacunek innych do realizowanej działalności pedagogicznej

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)