Język mediów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-JEM1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język mediów |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE1_W22 - Ma wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i zagadnień z zakresu języka mediów. PE1_W23 - Posiada uszczegółowioną wiedzę w zakresie języka mediów; zna techniki oraz formy wypowiedzi medialnych. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U01 - Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk w zakresie języka mediów, a także odnieść je do różnych obszarów praktyki pedagogicznej. PE1_U04 - Potrafi samodzielnie rozwijać i doskonalić umiejętności związane z posługiwaniem się językiem w komunikatach medialnych. PE1_U06 - Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i piśmie na tematy dotyczące zagadnień pedagogicznych, z uwzględnieniem problematyki medialnej. PE1_U15 - Potrafi zastosować w praktyce różne formy i techniki językowe stosowane w mediach, a także ocenić zawartość merytoryczną językowego przekazu medialnego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - Doskonali swoją wiedzę i umiejętności w zakresie języka mediów, a zwłaszcza aspektów manipulacji językowej w mediach, sfery estetyki i etyki dziennikarskiej oraz warstwy aksjologicznej nadawanych programów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Marek Siwicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena prac wykonywanych podczas zajęć, |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1.Jak piszą, mówią osoby występujących w mediach. Ich osobowość a efektywność pracy na antenie, w prasie oraz Internecie. 2.Język faktu. Rzetelność przekazu i mistrzostwo warsztatu – najlepsze teksty, najznakomitsi autorzy 3.Obraz jako element języka Fotoreporter jako współtwórca informacji i partner reportera. Informacje (zdjęcia) kreowane a rzetelność ludzi mediów 4. Język polityki i rzecznika, dziennikarstwo marketingowe. 5. Techniki manipulowania w mediach. Gdzie prawda a gdzie (dozwolony) fałsz? 5. Destylacja treści w mediach - dostrzeganie sensu w programach informacyjnych w gąszczu językowych sztuczek? |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1.Miesięcznik Press oraz kwartalnik Instytutu Dziennikarstwa UW Studia medioznawcze 2.Ejsmond M., Kosmolska B., Media wartości wychowanie, Kraków 2005. 3.Bajka Z., Historia mediów, ABCmedia, Kraków 2008. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1.Adams S., Wywiad dziennikarski, Kraków 2007. 2.Iłowiecki M., Krzywe zwierciadło. O manipulacji w mediach, Lublin 2003. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - praca w zespołach - analiza przypadków NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 godz. Przygotowanie się do egzaminu: 15 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 OCENA Dostateczna - 100 procent obecności, dobra i bardzo dobra w zależności od jakości wykonanego zadania |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.