Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gry i zabawy w pracy wychowawczo-opiekuńczej – metodyka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-GZP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Gry i zabawy w pracy wychowawczo-opiekuńczej – metodyka
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

WIEDZA

PEP1_W15

- Zna metodykę zabawy wykorzystywanej w pracy z grupą

UMIEJĘTNOŚCI

PEP1_U17

- Potrafi animować zainteresowanie uczestników procesów edukacyjnych nową wiedzą na temat uczenia się oraz stosowanymi technikami podnoszenia jego efektywności

PEP1_U20

- Posiada umiejętności ruchowe i zdolności artystyczne w zakresie

muzyki i tańca oraz umiejętności operowania głosem w trakcie

zajęć muzycznych i śpiewu chóralnego.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PEP1_K07

- Jest przygotowany do twórczej pracy w placówkach alternatywnych i grupach mieszanych

PEP1_K08

- rozumie ujęcie interpretacyjne dobrego nauczyciela, zna drogi osiągania

przydatności zawodowej, zna techniki pedagogiczne nauczyciela, rozumie sztukę pedagogicznego obcowania i taktu, zna składniki mistrzostwa pedagogicznego oraz nakreśla swe role wokół ujęć współczesnej szkoły i

dynamiki przemian rzeczywistości.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Szostakowski
Prowadzący grup: Marcin Szostakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

WIEDZA

- Zaliczenie na podstawie przygotowania i przeprowadzenia gier dydaktycznych

UMIEJĘTNOŚCI

- Ćwiczenia ocenione zostaną na podstawie aktywności indywidualnej i grupowej w postaci przygotowania i poprowadzenia zajęć.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student zna i potrafi w odpowiednich sytuacjach dydaktycznych wykorzystać gry i zabawy podczas pracy z dziećmi i młodzieżą

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Przedmiot ma na celu przybliżenie studentom prowadzenia zajęć metodycznych dotyczących prowadzenia gier i zabaw z dziećmi i z młodzieżą.

W czasie zajęć teoretycznych zostaną przybliżone studentom podstawowe pojęcia i zagadnienia z zakresu pracy z grupą:

- „omijanie pułapek, czyli jak pracować z młodzieżą”

- zasady sprzyjające efektywnej pracy z młodzieżą

- role grupowe

- metody aktywizujące wykorzystywane w pracy z grupą

- omówione zostaną także zagadnienia teoretyczne (przykładowe tematy zajęć) dotyczące problemów współczesnego świata: bieda, uzależnienia, łamanie praw człowieka, prawa ucznia w szkole, demokracja i inne

Natomiast w czasie zajęć praktycznych scharakteryzowane zostaną podstawowe zasady prowadzenia gier i zabaw z dziećmi i młodzieżą (metodyka) w zależności od wieku oraz przeprowadzanie ich przez studentów

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA

1. S. Gallos, Jesień i zima w świetlicy. Scenariusze zajęć świetlicowych, Wyd. Harmonia, Gdańsk 2013.

2. D. Bernacka, Od słowa do działania. Przegląd współczesnych metod kształcenia, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa 2001.

3. H. Hamer, Lekcje wychowawcze. Oswoić nieśmiałość-scenariusze, Wyd. Veda, Warszawa 2000.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

1. M. Pasek, Narkotyki przy tablicy, Warszawa 2000.

2. M. Braun – Gałkowska, W tę samą stronę. Książka dla nauczycieli o wychowaniu i lekcjach wychowawczych, Warszawa 1994.

3. M. Łobocki, Praca wychowawcza z dziećmi i młodzieżą, Wyd. UMCS, Lublin 1998.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA:

Aktywizujące

- praca w grupach

- dyskusja

- burza mózgów

- gry dydaktyczne

- drama

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

godziny kontraktowe: 45h warsztaty/laboratoria

przygotowanie się do zajęć, lektury: 15h

przygotowanie gier i zabaw oraz ich prowadzenie: 30h

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)