Edukacyjne zastosowania komputerów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-EZK1 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacyjne zastosowania komputerów | ||
Jednostka: | Instytut Pedagogiki | ||
Grupy: |
Obowiązkowe dla II r. PE; spec.: edukacja medialna, (3-l) stacjonarne I stopnia |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE1_W22 - Ma skonkretyzowaną wiedzę na temat zastosowania komputera w edukacji zgodnie z teoretycznymi podstawami edukacji i kształcenia. PE1_W23 - Dysponuje wiedzą o zastosowaniu komputerów w edukacji. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U04 - Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności w zakresie edukacyjnego zastosowana komputerów. PE1_U05 - Posiada podstawowe umiejętności przygotowania i prowadzenia badań w zakresie edukacyjnych zastosowań komputera. PE1_U06 - Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na temat edukacyjnych zastosowań komputerów. PE1_U09 - Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk w zakresie edukacyjnego zastosowania komputerów. PE1_U15 - Potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne z w zakresie edukacyjnego wykorzystania komputerów. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K02 - Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych związanych z zastosowaniem komputerów. PE1_K03 - Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych związanych z wykorzystaniem komputerów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2014/2015" (zakończony)
Okres: | 2014-10-01 - 2015-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Józef Bednarek | |
Prowadzący grup: | Józef Bednarek, Sylwia Galanciak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Maciej Tanaś | |
Prowadzący grup: | Anna Andrzejewska, Maciej Tanaś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Andrzejewska | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Małysz, Maciej Tanaś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
SPOSOY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Wykłady - egzamin pisemny i ocena przygotowanych prac indywidualnych Ćwiczenia - przygotowanie projektu edukacyjnego | |
Pełny opis: |
W toku zajęć student zostanie zapoznany z wiedzą na temat zastosowania komputera i innych technologii w procesie kształcenia i wychowania na różnych szczeblach edukacyjnych. Uzyska umiejętności w zakresie zastosowania aplikacji multimedialnych przydatnych w przygotowaniu projektu edukacyjnego a także w badaniach naukowych. Kompetencje społeczne obejmować będą przydatność komputera w warsztacie pracy pedagoga i doskonaleniu jego kompetencji. WYKŁADY ĆWICZENIA obejmują następującą problematykę: 1. Możliwości i zagrożenia funkcjonowania człowieka w cyberprzestrzeni 2. Rola nowych technologii w procesach komunikacji społecznej 3. Komputer i Internet jako narzędzie i przestrzeń pozyskiwania informacji 4. Możliwości i ograniczenia prowadzenia badań edukacyjnych on-line versus w świecie realnym 5. Wykorzystanie aplikacji multimedialnych przydatnych w prowadzeniu badań edukacyjnych 6. Problemy metodologiczne i etyczne związane z wykorzystaniem komputera w warsztacie pracy pedagoga 7. Wybrane problemy realizacji badań edukacyjnych | |
Literatura: |
LITERATURA Literatura obowiązkowa: 1.Tanaś M., Galanciak S.(red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja, Cyfrowa przestrzeń kształcenia, Wyd. Impuls, APS, NASK, Kraków 2015. 2.Bednarek J. , Andrzejewska A. (red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek – Edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej, Wyd. Impuls, APS, NASK, Kraków 2015. 3. Tanaś M., Edukacyjne zastosowania komputerów, Wyd. Akad. Żak, Warszawa 1997. 4. Tanaś M. (red.), Pedagogika @ środki informacyjne i media, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Warszawa-Kraków 2004.53. Tanaś M., (red.) Technologia informacyjna w procesie dydaktycznym, MIKOM, Warszawa 2005. 4.Andrzejewska A., (Nie) bezpieczny komputer. Od euforii do uzależnienia, Wyd. APS, Warszawa 2008. Literatura uzupełniajaca: 1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, WN PWN, Warszawa 2009. 2. Bednarek J., Społeczeństwo informacyjne i media w opinii osób niepełnosprawnych, Wyd. APS, Warszawa 2005. 3. Bednarek J., Multimedialne kształcenie ustawiczne nauczycieli, Wyd. WSP TWP, Warszawa 2010. 4..Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2006. 5.Lewowicki T., B. Siemieniecki, Cyberprzestrzeń i edukacja, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012. 6.Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2006. | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - dyskusja -praca w zespołach -metody aktywizujące NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia, konsultacje) - 45 godz. przygotowanie się do zajęć, lektury - 30 godz. przygotowanie się do zaliczenia na ocenę - 25 godz. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Maciej Tanaś | |
Prowadzący grup: | Jakub Czarkowski, Anna Weiss | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
W toku zajęć student zostanie zapoznany z wiedzą na temat zastosowania komputera i innych technologii w procesie kształcenia i wychowania na różnych szczeblach edukacyjnych. Uzyska umiejętności w zakresie zastosowania aplikacji multimedialnych przydatnych w przygotowaniu projektu edukacyjnego a także w badaniach naukowych. Kompetencje społeczne obejmować będą przydatność komputera w warsztacie pracy pedagoga i doskonaleniu jego kompetencji. | |
Pełny opis: |
1. Możliwości i zagrożenia funkcjonowania człowieka w cyberprzestrzeni 2. Rola nowych technologii w procesach komunikacji społecznej 3. Komputer i Internet jako narzędzie i przestrzeń pozyskiwania informacji 4. Możliwości i ograniczenia prowadzenia badań edukacyjnych on-line versus w świecie realnym 5. Wykorzystanie aplikacji multimedialnych przydatnych w prowadzeniu badań edukacyjnych 6. Problemy metodologiczne i etyczne związane z wykorzystaniem komputera w warsztacie pracy pedagoga 7. Wybrane problemy realizacji badań edukacyjnych | |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1.Tanaś M., Galanciak S.(red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja, Cyfrowa przestrzeń kształcenia, Wyd. Impuls, APS, NASK, Kraków 2015. 2.Bednarek J. , Andrzejewska A. (red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek – Edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej, Wyd. Impuls, APS, NASK, Kraków 2015. 3. Tanaś M., Edukacyjne zastosowania komputerów, Wyd. Akad. Żak, Warszawa 1997. 4. Tanaś M. (red.), Pedagogika @ środki informacyjne i media, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Warszawa-Kraków 2004.53. Tanaś M., (red.) Technologia informacyjna w procesie dydaktycznym, MIKOM, Warszawa 2005. 4.Andrzejewska A., (Nie) bezpieczny komputer. Od euforii do uzależnienia, Wyd. APS, Warszawa 2008. Literatura uzupełniajaca: 1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, WN PWN, Warszawa 2009. 2. Bednarek J., Społeczeństwo informacyjne i media w opinii osób niepełnosprawnych, Wyd. APS, Warszawa 2005. 3. Bednarek J., Multimedialne kształcenie ustawiczne nauczycieli, Wyd. WSP TWP, Warszawa 2010. 4..Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2006. 5.Lewowicki T., B. Siemieniecki, Cyberprzestrzeń i edukacja, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012. 6.Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2006 | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - dyskusja -praca w zespołach -metody aktywizujące NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia, konsultacje) - 45 godz. przygotowanie się do zajęć, lektury - 30 godz. przygotowanie się do zaliczenia na ocenę - 25 godz. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Maciej Tanaś | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bocheńska-Włostowska, Maciej Tanaś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
W toku zajęć student zostanie zapoznany z wiedzą na temat zastosowania komputera i innych technologii w procesie kształcenia i wychowania na różnych szczeblach edukacyjnych. Uzyska umiejętności w zakresie zastosowania aplikacji multimedialnych przydatnych w przygotowaniu projektu edukacyjnego a także w badaniach naukowych. Kompetencje społeczne obejmować będą przydatność komputera w warsztacie pracy pedagoga i doskonaleniu jego kompetencji. | |
Pełny opis: |
1. Możliwości i zagrożenia funkcjonowania człowieka w cyberprzestrzeni 2. Rola nowych technologii w procesach komunikacji społecznej 3. Komputer i Internet jako narzędzie i przestrzeń pozyskiwania informacji 4. Możliwości i ograniczenia prowadzenia badań edukacyjnych on-line versus w świecie realnym 5. Wykorzystanie aplikacji multimedialnych przydatnych w prowadzeniu badań edukacyjnych 6. Problemy metodologiczne i etyczne związane z wykorzystaniem komputera w warsztacie pracy pedagoga 7. Wybrane problemy realizacji badań edukacyjnych | |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1.Tanaś M., Galanciak S.(red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja, Cyfrowa przestrzeń kształcenia, Wyd. Impuls, APS, NASK, Kraków 2015. 2.Bednarek J. , Andrzejewska A. (red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek – Edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej, Wyd. Impuls, APS, NASK, Kraków 2015. 3. Tanaś M., Edukacyjne zastosowania komputerów, Wyd. Akad. Żak, Warszawa 1997. 4. Tanaś M. (red.), Pedagogika @ środki informacyjne i media, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Warszawa-Kraków 2004.53. Tanaś M., (red.) Technologia informacyjna w procesie dydaktycznym, MIKOM, Warszawa 2005. 4.Andrzejewska A., (Nie) bezpieczny komputer. Od euforii do uzależnienia, Wyd. APS, Warszawa 2008. Literatura uzupełniajaca: 1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, WN PWN, Warszawa 2009. 2. Bednarek J., Społeczeństwo informacyjne i media w opinii osób niepełnosprawnych, Wyd. APS, Warszawa 2005. 3. Bednarek J., Multimedialne kształcenie ustawiczne nauczycieli, Wyd. WSP TWP, Warszawa 2010. 4..Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2006. 5.Lewowicki T., B. Siemieniecki, Cyberprzestrzeń i edukacja, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012. 6.Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2006 | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - dyskusja -praca w zespołach -metody aktywizujące NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia, konsultacje) - 45 godz. przygotowanie się do zajęć, lektury - 30 godz. przygotowanie się do zaliczenia na ocenę - 25 godz. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Maciej Tanaś | |
Prowadzący grup: | Maciej Tanaś, Izabela Tonkiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.