Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

E-learning

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-ELR1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: E-learning
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil: akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17

WIEDZA

PE_W16

- Ma elementarną wiedzę o specyfice zawodu nauczyciela osób dorosłych w cyberprzestrzeni.

PE1_W19

- Zna zasady i normy etyczne w odniesieniu do pracy zawodowej nauczyciela osób dorosłych w cyberprzestrzeni.

PE1_W23

- Ma wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu edukacji osób dorosłych za pośrednictwem Internetu.

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U06

- Umie w sposób precyzyjny i spójny wypowiedzieć się na wybrane tematy w zakresie kształcenia osób dorosłych przez Internet.

PE1_U09

- Umiejętnie analizuje i ocenia stosowane na wirtualnych platformach edukacyjnych metody i procedury nauczania.

PE1_U15

- Potrafi zaplanować i zaprojektować zajęcia edukacyjne na wirtualnej platformie edukacyjnej dla różnych środowisk osób dorosłych z wykorzystaniem charakterystycznych dla środowiska elektronicznego (wirtualnego) technik i narzędzi metodycznych.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE1_K01

- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu metodyki pracy, jako doradca zawodowy z osobami dorosłymi, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i doskonalenia warsztatu metodycznego.

PE1_K04

- Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, jako nauczyciel dorosłych kształcenia na odległość, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Bluszcz
Prowadzący grup: Katarzyna Bocheńska-Włostowska
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/message/19:b3559bded998425dbcfd641aaa85786a@thread.tacv2/1612266565803?groupId=6aa0a74a-0aab-4b4e-81e0-dafa1befdd56
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

WIEDZA

- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,

- ocena prac zaliczeniowych o charakterze projektowym (ćwiczenia)

- egzamin ustny (wykład)

UMIEJĘTNOŚCI

- ocena pracy wykonanej przez studenta – elementy materiały do kursu e-learning na wybrany temat ustalony z prowadzącym zajęcia

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć

Pełny opis:

Zajęcia dotyczą problematyki wykorzystania edukacji zdalnej zarówno w kształceniu szkolnym i akademickim, jak i komercyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki tworzenia kursów e-learningowych z zakresu BHP. Student poznaje metody zastosowania e-learningu, jego odmiany (m-learning, b-learning, w-learning) oraz prawidłową budowę kursu e-learningowego.

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do istoty e-learningu

2. Rola nauczyciela i ucznia w kształceniu na odległość

3. Kompetencje umożliwiające uczenie się i nauczanie na odległość

4. Architektura komunikacji społecznej realizowanej w e-learningu

5. Webinarium jako forma symetryczności w learningu

6. Pigułki wiedzy i ich zastosowanie w edukacji online

7. MOODLE i inne rozwiązania do budowania zajęć online

8. Idea STUP BY STUP w kształceniu na odległość

9. Konstruowanie słuchowiska edukacyjnego

10. Budowanie materiału wideo

11. Transmisja na żywo jako forma kształcenia na odległość

12. Warunki tworzenia poprawnych materiałów edukacyjnych do kształcenia na odległość

13. Miejsce na marketing i PR w kształceniu na odległość

14. Audioprzewodniki i ich konstrukcja

15. Wywiad, reportaż, felieton jako materiał edukacyjny w kształceniu online

16. Platformy e-learningowe

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Czarkowski J., E-learning dla dorosłych, Warszawa 2012

Lewowicki T., Siemieniecki B (red.)., Nowe media w edukacji, Toruń 2012

Siemieniecki B., (red.), Pedagogika medialna t. I i II, Warszawa 2007.

Tanaś M. (red.), Technologia informacyjna w procesie dydaktycznym, Warszawa 2005

Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Warszawa 2016

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Gajda J., Media w edukacji, Kraków 2005.

Haggard S. The Maturing of the MOOC, “Research” No. 130, September 2013, Departament for Business Innovation & Skills, www.gov.uk.bis

Lewowicki T., Siemieniecki B (red.)., Cyberprzestrzeń i edukacja, Toruń 2012

Yuan Li, Powell S., MOOCS and Open Education: Implications for Higher Education, http://publications.cetis.ac.uk/2013/667

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

- wykład,

- dyskusja dydaktyczna,

- analiza dobrych praktyk,

- ćwiczenia praktyczne (projekt zajęć e-learningowych)

- metody aktywizujące (burza mózgów)

- Budowanie i ocena materiałów dydaktycznych,

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI STUDENTA (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 30h

Przygotowanie się do zajęć, lektury : 15h

Przygotowanie referatu, prac, materiałów dydaktycznych, projektu: 15h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-5 (2024-07-29)