E-learning
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-ELR1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | E-learning |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil: akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17 WIEDZA PE_W16 - Ma elementarną wiedzę o specyfice zawodu nauczyciela osób dorosłych w cyberprzestrzeni. PE1_W19 - Zna zasady i normy etyczne w odniesieniu do pracy zawodowej nauczyciela osób dorosłych w cyberprzestrzeni. PE1_W23 - Ma wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu edukacji osób dorosłych za pośrednictwem Internetu. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U06 - Umie w sposób precyzyjny i spójny wypowiedzieć się na wybrane tematy w zakresie kształcenia osób dorosłych przez Internet. PE1_U09 - Umiejętnie analizuje i ocenia stosowane na wirtualnych platformach edukacyjnych metody i procedury nauczania. PE1_U15 - Potrafi zaplanować i zaprojektować zajęcia edukacyjne na wirtualnej platformie edukacyjnej dla różnych środowisk osób dorosłych z wykorzystaniem charakterystycznych dla środowiska elektronicznego (wirtualnego) technik i narzędzi metodycznych. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu metodyki pracy, jako doradca zawodowy z osobami dorosłymi, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i doskonalenia warsztatu metodycznego. PE1_K04 - Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, jako nauczyciel dorosłych kształcenia na odległość, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Bluszcz | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bocheńska-Włostowska | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/message/19:b3559bded998425dbcfd641aaa85786a@thread.tacv2/1612266565803?groupId=6aa0a74a-0aab-4b4e-81e0-dafa1befdd56 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena prac zaliczeniowych o charakterze projektowym (ćwiczenia) - egzamin ustny (wykład) UMIEJĘTNOŚCI - ocena pracy wykonanej przez studenta – elementy materiały do kursu e-learning na wybrany temat ustalony z prowadzącym zajęcia KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
Zajęcia dotyczą problematyki wykorzystania edukacji zdalnej zarówno w kształceniu szkolnym i akademickim, jak i komercyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki tworzenia kursów e-learningowych z zakresu BHP. Student poznaje metody zastosowania e-learningu, jego odmiany (m-learning, b-learning, w-learning) oraz prawidłową budowę kursu e-learningowego. TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do istoty e-learningu 2. Rola nauczyciela i ucznia w kształceniu na odległość 3. Kompetencje umożliwiające uczenie się i nauczanie na odległość 4. Architektura komunikacji społecznej realizowanej w e-learningu 5. Webinarium jako forma symetryczności w learningu 6. Pigułki wiedzy i ich zastosowanie w edukacji online 7. MOODLE i inne rozwiązania do budowania zajęć online 8. Idea STUP BY STUP w kształceniu na odległość 9. Konstruowanie słuchowiska edukacyjnego 10. Budowanie materiału wideo 11. Transmisja na żywo jako forma kształcenia na odległość 12. Warunki tworzenia poprawnych materiałów edukacyjnych do kształcenia na odległość 13. Miejsce na marketing i PR w kształceniu na odległość 14. Audioprzewodniki i ich konstrukcja 15. Wywiad, reportaż, felieton jako materiał edukacyjny w kształceniu online 16. Platformy e-learningowe |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Czarkowski J., E-learning dla dorosłych, Warszawa 2012 Lewowicki T., Siemieniecki B (red.)., Nowe media w edukacji, Toruń 2012 Siemieniecki B., (red.), Pedagogika medialna t. I i II, Warszawa 2007. Tanaś M. (red.), Technologia informacyjna w procesie dydaktycznym, Warszawa 2005 Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Warszawa 2016 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Gajda J., Media w edukacji, Kraków 2005. Haggard S. The Maturing of the MOOC, “Research” No. 130, September 2013, Departament for Business Innovation & Skills, www.gov.uk.bis Lewowicki T., Siemieniecki B (red.)., Cyberprzestrzeń i edukacja, Toruń 2012 Yuan Li, Powell S., MOOCS and Open Education: Implications for Higher Education, http://publications.cetis.ac.uk/2013/667 |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład, - dyskusja dydaktyczna, - analiza dobrych praktyk, - ćwiczenia praktyczne (projekt zajęć e-learningowych) - metody aktywizujące (burza mózgów) - Budowanie i ocena materiałów dydaktycznych, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI STUDENTA (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 30h Przygotowanie się do zajęć, lektury : 15h Przygotowanie referatu, prac, materiałów dydaktycznych, projektu: 15h Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.