Praktyka asystencka w szkołach podstawowych i gimnazjach (ogólna)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1P-PIZ1b |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka asystencka w szkołach podstawowych i gimnazjach (ogólna) |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
DRUKI DO POBRANIA Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE1_W14 - Charakteryzuje zakres działań kulturalnych podejmowanych przez szkołę. - Dostrzega potencjał edukacyjny, opiekuńczy, wychowawczy szkoły. - Rozumie rolę szkoły w wychowaniu. - Zna strukturę organizacyjną oraz akty prawne dotyczące funkcjonowania szkoły. PE1_W15 - Potrafi opisać specyfikę specjalnych potrzeb edukacyjnych. - Rozpoznaje i wskazuje uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. - Zna placówki, z którymi współpracuje szkoła. PE1_W16 - Zna zadania nauczyciela i zakres jego obowiązków dydaktycznych, metodycznych i wychowawczych. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U01 - Obserwuje i ocenia działania szkoły oraz grona pedagogicznego na rzecz uczniów. PE1_U02 - Dostrzega i omawia przykłady dobrych praktyk w zakresie dydaktyki, metodyki oraz działań wychowawczych na rzecz uczniów w oparciu o wiedzę teoretyczną z obszaru pedagogiki. - Poszukuje rozwiązań zaobserwowanych w ramach praktyk problemów wychowawczych i edukacyjnych; wskazuje konkretne przykłady rozwiązań i uzasadnia ich słuszność w oparciu o wiedzę teoretyczną. PE1_U04 - Dostrzega zakres swojej wiedzy i kompetencji i podejmuje działania na rzecz samodoskonalenia się. - Korzysta z różnych źródeł by przygotować profesjonalne zajęcia. - Posługuje się narzędziami technologii informacyjnej w celu doskonalenia własnego warsztatu pracy. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K10 - Włącza się w działania szkoły na rzecz uczniów zdolnych dostrzegając ich indywidualne potrzeby. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.