Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka asystencka w szkołach podstawowych i gimnazjach (ogólna)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1P-PIZ1b
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka asystencka w szkołach podstawowych i gimnazjach (ogólna)
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

DRUKI DO POBRANIA

Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.

Sylabus

Karta praktykanta

Skierowanie

Efekty uczenia się:

WIEDZA

PE1_W14

- Charakteryzuje zakres działań kulturalnych podejmowanych przez szkołę.

- Dostrzega potencjał edukacyjny, opiekuńczy, wychowawczy szkoły.

- Rozumie rolę szkoły w wychowaniu.

- Zna strukturę organizacyjną oraz akty prawne dotyczące funkcjonowania szkoły.

PE1_W15

- Potrafi opisać specyfikę specjalnych potrzeb edukacyjnych.

- Rozpoznaje i wskazuje uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

- Zna placówki, z którymi współpracuje szkoła.

PE1_W16

- Zna zadania nauczyciela i zakres jego obowiązków dydaktycznych, metodycznych i wychowawczych.

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U01

- Obserwuje i ocenia działania szkoły oraz grona pedagogicznego na rzecz uczniów.

PE1_U02

- Dostrzega i omawia przykłady dobrych praktyk w zakresie dydaktyki, metodyki oraz działań wychowawczych na rzecz uczniów w oparciu o wiedzę teoretyczną z obszaru pedagogiki.

- Poszukuje rozwiązań zaobserwowanych w ramach praktyk problemów wychowawczych i edukacyjnych; wskazuje konkretne przykłady rozwiązań i uzasadnia ich słuszność w oparciu o wiedzę teoretyczną.

PE1_U04

- Dostrzega zakres swojej wiedzy i kompetencji i podejmuje działania na rzecz samodoskonalenia się.

- Korzysta z różnych źródeł by przygotować profesjonalne zajęcia.

- Posługuje się narzędziami technologii informacyjnej w celu doskonalenia własnego warsztatu pracy.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE1_K10

- Włącza się w działania szkoły na rzecz uczniów zdolnych dostrzegając ich indywidualne potrzeby.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)