Praktyka asystencka wprowadzająca (ciągła) w Centrach Kształcenia Ustawicznego lub szkołach dla pracujących
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1P-EDB1a |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka asystencka wprowadzająca (ciągła) w Centrach Kształcenia Ustawicznego lub szkołach dla pracujących |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
DRUKI DO POBRANIA Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE1_W07 - Ma podstawową wiedzę o relacjach interpersonalnych w CKU lub szkołach dla pracujących istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych z udziałem osób dorosłych. PE1_W13 - Ma podstawową wiedzę o CKU lub szkołach dla pracujących, jako środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących. PE1_W19 - Ma podstawową wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w CKU lub w szkołach dla pracujących. PE1_W21 - Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą wsparcia pedagogicznego udzielanego uczniom dorosłym w CKU lub w szkołach dla pracujących. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U03 - Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych przez nauczyciela osób dorosłych strategii działań praktycznych w odniesieniu do uczniów CKU lub uczniów szkół dla pracujących. PE1_U06 - Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, przygotowując dokumentację potwierdzającą nabycie wybranych umiejętności nauczyciela osób dorosłych. - Potrafi w sposób precyzyjny przygotować wybrane materiały wspomagające pracę nauczyciela osób dorosłych, wykorzystując różne ujęcia teoretyczne, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin. PE1_U08 - Posiada umiejętność proponowania własnych pomysłów zajęć dla osób dorosłych, posiada umiejętność prezentowania wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i metodycznych. PE1_U12 - Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznym i w podejmowanej działalności nauczyciela osób dorosłych, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych. PE1_U14 - Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu w roli nauczyciela dorosłych w CKU lub w szkole dla pracujących. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - Jako przyszły nauczyciel osób dorosłych w CKU lub w szkole dla pracujących ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. PE1_K04 - Jako przyszły nauczyciel osób dorosłych ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej. PE1_K07 - Jako przyszły nauczyciel osób dorosłych jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w Centrach Kształcenia Ustawicznego oraz w szkołach dla pracujących realizujących działania pedagogiczne adresowane do osób dorosłych; jest zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami z zakresu edukacji dorosłych. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.