Praktyka pedagogiczna - dyplomowa w placówkach szkolnych - 3 tyg. (60 godz.)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1P-ASK3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka pedagogiczna - dyplomowa w placówkach szkolnych - 3 tyg. (60 godz.) |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
DRUKI DO POBRANIA Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE1_W16 - posiada wiedzę poszerzoną doświadczeniami praktyki z zakresu warsztatu metodycznego nauczyciela: przygotowania, realizacji, ewaluacji działania pedagogicznego w oparciu o podstawowe zasady dydaktyki i metodyk specjalnościowych. PE1_W23 - ma wiedzę, konfrontowaną i pogłębianą w praktyce, dotyczącą relacji i zależności istniejących pomiędzy różnymi sytuacjami, problemami, kontekstami, wpływającymi na kształt procesu wychowawczego. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U02 - umie odnieść wiedzę teoretyczną do zanalizowania stanu wyjściowego jednostki bądź grupy oraz do planowania i realizacji autorskiego projektu edukacyjnego, wychowującego lub/i animacyjnego. PE1_U07 - potrafi komunikować się na różnych płaszczyznach z podmiotami uczestniczącymi w procesie pedagogicznym, w tym skutecznie prezentować własne sądy, opinie, propozycje. PE1_U09 - umie dobierać i modyfikować metody, procedury, środki i narzędzia do określonych działań pedagogicznych. PE1_U10 - wykazuje umiejętność przewidywania rozwoju sytuacji i zjawisk natury wychowawczej i proponuje działania zaradcze/wzmacniające. PE1_U11 - umie zaprojektować i zrealizować działania animacyjne, uwzględniając charakterystykę jednostek lub grup, cele działania, konteksty instytucjonalne, formalno-prawne, społeczno-kulturowe, ekonomiczne. PE1_U14 - krytycznie analizuje autorskie działania pedagogiczne, animacyjne oraz projektuje modyfikacje i ulepszenia. PE1_U15 - potrafi realizować zadania,, rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne z zakresie działań wychowawczych, edukacyjnych, animacyjnych. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - dostosowuje działania do możliwości (wiedzy, umiejętności, kompetencji) własnych i jest gotowy do ich poszerzania. - wykazuje zainteresowanie rozwojem własnych umiejętności, kompetencji, zdobywaniem nowej wiedzy. PE1_K03 - jest wrażliwy na pojawiające się, nowe problemy i definiuje je w postaci wyzwań pedagogicznych. - wykazuje gotowość do podejmowanych inicjatyw własnych o charakterze animacyjnym lub/i wychowawczo-edukacyjnym. PE1_K04 - odpowiedzialnie przestrzega norm i zasad etyki zawodowej. PE1_K05 - dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z realizowaną praktyką pedagogiczną i nauczycielską, poszukuje optymalnych rozwiązań dla ich rozwiązywania; postępuje zgodnie z zasadami etyki. PE1_K07 - wykazuje postawę otwartą w kontaktach z różnego rodzaju instytucjami, środowiskami oraz grupami w kontekście różnorakich działań pedagogicznych i animacyjnych. - jest świadomy konieczności współpracy i integracji wysiłku różnych grup i instytucji wychowujących na rzecz wychowanków, uczniów. PE1_K08 - wykazuje odpowiedzialną postawę w zakresie wykonywania powierzonych mu zadań – ze szczególnym uwzględnieniem własnych działań pedagogicznych. PE1_K09 - jest świadomy konieczności podejmowania działań na rzecz zachowania i promocji dziedzictwa kulturowego kraju/regionu, podejmuje działania w tym zakresie. PE1_K10 - jest wrażliwy na charakterystyczną zmienność zjawisk pedagogicznych i dostosowuje własne działania do ich specyfiki. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.