Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy przedsiębiorczości

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1F-PPI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy przedsiębiorczości
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student:

I-go ROKU

WIEDZA

PE1_W26

ma podstawową wiedzę w zakresie przedsiębiorczości

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U15

Potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne w zakresie określonym specjalnością studiów w obszarze łączącym się z przedsiębiorczością

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE1_K03

jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością i przedsiębiorczością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki.

III-go ROKU

WIEDZA

PE1_W26

- Ma podstawową wiedzę dotyczącą przedsiębiorczości w sektorze edukacji

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U02

- potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE1_K03

- ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Sikora
Prowadzący grup: Jan Sikora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

sposób pomiaru efektów kształcenia:

- konsultacje pisemne w ramach korespondencji elektronicznej,

- prezentacja zadania problemowego,

(w trybie pracy zdalnej ocena sprawozdań przekazanych za pośrednictwem poczty elektronicznej)

Pełny opis:

1. Pojęcie przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość jako kluczowa kompetencja.

2. Sylwetka człowieka przedsiębiorczego.

3. Kształtowanie kompetencji w zakresie przedsiębiorczości.

4. Charakterystyka gospodarki rynkowej.

5. Organizacyjno-prawne formy prowadzenia działalności gospodarczej.

6. Analiza ekonomiczna działalności przedsiębiorstwa.

7. Przedsiębiorstwo w systemie fiskalnym państwa.

8. Współczesny rynek pracy.

9. Aktywność na rynku pracy.

10. Transformacja biznesu w dobie globalizacji. Przedsiębiorczość w sieci.

Literatura:

OBOWIĄZKOWA:

1. J. Cieślik: Przedsiębiorczość dla ambitnych, WAiP, Warszawa 2008

2. J. Kufel, W. Siuda: Prawo gospodarcze dla ekonomistów, SCRIPTUS, Poznań 20011.

3. Ustawa: Kodeks spółek handlowych

UZUPEŁNIAJĄCA:

1. K. Albrecht: Inteligencja praktyczna. HELION. Gliwice, 2010.

2. A. Biela: Trening kreatywności. Samo Sedno. Warszawa 2015.

3. D. Begg (red.): Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2007

4. L. Gąsiorkiewicz: Ekonomika przedsiębiorstwa, PW, Warszawa 1999

5. J. Filar, J. Skrzypek: Biznesplan, Poltext, Warszawa 1999

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

- metody aktywizujące

- dyskusja dydaktyczna

- objaśnienie

- analiza tekstów źródłowych

(w trybie pracy zdalnej ćwiczenia wykonywane samodzielnie na podstawie przekazanych w formie elektronicznej materiałów i sprawozdania przesyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz konsultacje telefoniczne)

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe np. ćwiczenia: 30h

Przygotowanie się do zajęć, lektury : 10h

Przygotowanie się do egzaminu: 10h

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 10h

(w trybie pracy zdalnej ocena sprawozdań przekazanych za pośrednictwem poczty elektronicznej)

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-5 (2024-07-29)