Kształcenie zdolności literackich i teatralnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1F-KZL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kształcenie zdolności literackich i teatralnych |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Student ma: PE1_W05 - podstawową wiedzę na temat rozwoju psychicznego i społecznego człowieka PE1_W06 ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościami. PE1_W08 ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń PE1_W16 Student wie, jakich środków teatralnych i sposobów pracy z grupą powinien użyć, by były one najbardziej efektywne. Student zna: PE1_W24 - sposoby zastosowania warsztatu aktorskiego w pracy pedagogicznej; potrafi analizować i wyciągać wnioski ze sposobu pracy podopiecznych w grupie i efektów tej pracy PE1_U01 potrafi dokonać obserwacji i interpretacji relacji interpersonalnych PE1_U06 potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się poprzez teatr PE1_U07 ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej PE1_U08 posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją PE1_U09 Umiejętnie analizuje i ocenia stosowane metody z zakresu technik aktorskich PE1_U11 potrafi animować prace nad rozwojem uczestników w ramach wykonywanych zadań oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy. PE1_U13 Potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych PE_U 14 potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu PE1_K01 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia PE1_K03 ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością i przedsiębiorczością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki PE1_K04 ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny. PE1_K07 jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i zawodowym ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej. PE1_K09 Jest świadomy konieczności podejmowania działań na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego kraju Po ukończeniu modułu student: PEP1_W17 Ma uporzadkowaną elementarną wiedzę na temat możliwości rozwoju uzdolnień artystycznych, w tym rozwoju uzdolnień własnych w wybranym obszarze sztuki PEP1_U08 Potrafi dokonać analizy efektow własnej działalności w obszarze wybranej dziedziny sztuki, wskazać na obszary jej doskonalenia. PEP1_U18 potrafi pracować w zespole nakierowanym na działalność artystyczną w wybrany obszarze sztuki, pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania w zespole. PEP1_U20 Posiada umiejętności ruchowe i zdolności artystyczne w zakresie muzyki i tańca oraz umiejętności operowania głosem w trakcie zajęć muzycznych i śpiewu chóralnego. PEP1_K01 odpowiedzialnie przygotowuje się do swej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne PEP1_K07 Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach realizujących działania ukierunkowane na rozwój zdolności artystycznych i umie porozumieć się z ekspertami i laikami w dziedzinie wybranej sztuki. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.