Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Historia myśli i praktyk wychowania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1F-HMW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Historia myśli i praktyk wychowania
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu modułu student:

PEP1_W03

- zna genezę i źródła czynności wychowawczych człowieka w oparciu o działania pedagogiczne z antyku (Sokrates, Platon, Arystoteles, Seneka, Kwintylian, Cyceron) i kolejnych epok (Vives, Erazm z Rotterdamu, Morus, Rej, Marycjusz, Petrycy, Modrzewski, Komeński, Locke, Rousseau, Pestalozzi, Spencer, Froebel, Diesterweg, Herbart, Nawroczyński, Rowid, Sośnicki, Mysłakowski, Radlińska, Korczak, Grzegorzewska, Znaniecki, Szuman).

PEP1_W04

- ma orientację w podstawowych koncepcjach filozofów i pedagogów, dotyczące istoty wychowania i kształtowania osobowości wychowanka w skali rozwoju cywilizacji europejskiej do XX wieku, rozumie wpływ różnych uwarunkowań historycznych na kształtowanie się tych koncepcji

PEP1_W11

- ma wiedzę o tradycjach pedagogiki polskiej w poszczególnych okresach, rozumie jej rozwój i konteksty kulturowe wyróżniające ją od koncepcji ogólnoeuropejskich

PEP1_W14

- zna najwybitniejszych historycznych przedstawicieli polskiej i europejskiej pedagogiki, zarówno w zakresie teorii jak i praktyki. Zna genezę i rozwój instytucji edukacyjnych (Komisja Edukacji Narodowej, Izba Edukacyjna) oraz zakres ich kompetencji w kontekście historycznym

PEP1_U02

- koncepcje pedagogiczne, geneza i rozwój instytucji oświatowo wychowawczych dają studentowi możliwości wejścia z podstawą teoretyczną w tematykę związaną z innymi przedmiotami pedagogicznymi, np. z dydaktyką, bowiem historia oświaty daje wiedzę o początkach każdej z subdyscyplin tej dziedziny wiedzy, analizuje i interpretuje problemy pedagogiczne, wyciąga wnioski na podstawie prezentowanych koncepcji pedagogicznych, opracowuje własne rozwiązania różnych problemów pedagogicznych

PEP1_U12

- prezentuje wybrane koncepcje i poglądy pedagogów polskich i europejskich, rozumie konteksty historyczne, z których te koncepcje wynikają, wyraża własną opinię na ich temat, dostrzega i prezentuje pozytywne i negatywne skutki wdrażania tych koncepcji w życie

PEP1_K01

- potrafi dokonać wyboru dalszego swojego rozwoju zawodowego, zna swoje możliwości intelektualne

PEP1_K04

- rozumie znaczenie i wagę profesjonalnego podejścia do swych zadań, refleksji na tematy etyczne, przestrzegania zasad etyki zawodowej

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)