Metodyka kształcenia umiejętności technicznych i komputerowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-0S-MUK | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka kształcenia umiejętności technicznych i komputerowych | ||
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej | ||
Grupy: |
Obowiązkowe dla PC II r. 2 specj.: ERI, edukacja wczesnoszkolna, stac. I st. Obowiązkowe dla PC II r. 2 specj.: SUR, edukacja wczesnoszkolna, stac. i nstac. I st. Obowiązkowe dla PC II r. 2 specj.: TYF, edukacja wczesnoszkolna, stac. i nstac. I st. Obowiązkowe dla PC III r. 2 specj.: PLO, edukacja wczesnoszkolna, stac. I st. Obowiązkowe dla PC III r. 2 specj.: PTL, edukacja wczesnoszkolna, niestac. I st. |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza PC1_KK_W04 posiada wiedzę z zakresu prowadzenia działalności pedagogicznej na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej z zakresu metodyki edukacji technicznej i komputerowej Umiejętności PC1_KS_U03 posiada podstawowe umiejętności oceniania przydatności typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej z zakresu metodyki edukacji technicznej i komputerowej PC1_KS_U05 potrafi w podstawowym zakresie wspierać dzieci/uczniów w procesie zdobywania wiedzy z obszaru edukacji technicznej i komputerowej Kompetencje społeczne PC1_KS_K02 Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mariusz Fila, Monika Rebizant | |
Prowadzący grup: | Anna Makaruk, Monika Rebizant | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Ocena projektu zajęć technicznych i informatycznych (prowadzenie zajęć oraz zaprojektowanie scenariuszy i materiałów dydaktycznych) Od dnia 11.03.2020 roku przedmiot realizowany zdalnie. Zajęcia zdalne realizowane za pomocą narzędzi poczty APS oraz MS Teams. Kontakt ze studentami przez e-mail grupowy USOSweb, pocztę APS oraz MS Teams | |
Pełny opis: |
1. Analiza zakresu treści i wymagań przedmiotowych. 2. Omówienie doświadczeń związanych z edukacją informatyczną i techniczną. 3. Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć technicznych. 4. Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku pomocy dydaktycznych. 5. Projekt cyklu zajęć technicznych (prowadzenie zajęć oraz zaprojektowanie scenariuszy i materiałów dydaktycznych). 6. Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć informatycznych. 7. Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku programów nauczania, podręczników pomocy dydaktycznych. 8. Projekt cyklu zajęć informatycznych (prowadzenie zajęć oraz zaprojektowanie scenariuszy i materiałów dydaktycznych). 9. Wykorzystanie tablicy multimedialnej w pracy z dzieckiem na zajęciach technicznych i informatycznych. | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Kupisiewicz, Cz. (2000). Dydaktyka ogólna. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Graf-Punkt. Niemierko, B. (2002) Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa: WSiP. Okoń, W. (2003).Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Żak. Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. (Góral) Rebizant M., Wiśniewska J. (2011) Zajęcia komputerowe klasa 3. Kolorowa Klasa. Przewodnik dla nauczyciela. Gdynia: Operon Podstawa programowa do edukacji informatycznej i technicznej. Dostępne na rynku programy nauczania, podręczniki i pomoce dydaktyczne. Materiały udostępniane przez prowadzącego podczas nauczania zdalnego. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Cholewińska-Szkolik, A. (2012) Wszystko, co można zrobić z modeliny, plasteliny i koralików. Warszawa: Wydawnictwo Zielona Sowa. Watt, F. (2007) 365 rzeczy do zrobienia. Poznanń: Wydawnictwo Publicat S.A Tołłoczko, J. (2013) Boże Narodzenie. Świąteczne dekoracje i smakołyki. Warszawa: Świat Książki Van Saan, A. (2010) 365 pomysłów na majsterkowanie. Warszawa: Wydawnictwo REA Lipov, B. (2009) Dzieciaki szykują Święta: pomysłowe prezenty, świąteczne dekoracje, pyszne potrawy. Warszawa: Świat Książki | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące, pogadanka, dyskusja, prezentacja, zdalne nauczanie (indywidualna i grupowa praca studentów nad projektami scenariuszy i materiałów dydaktycznych według wcześniej omówionych zagadnień oraz przy pomocy przesłanych przez prowadzącego plików pomocniczych). Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe,ćwiczenia - 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie projektu zajęć - 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.