Metodyka edukacji technicznej i komputerowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-0S-MET | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji technicznej i komputerowej | ||
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Efekty uczenia się: |
PCK1_KK_W06 Ma podstawową wiedzę z poszczególnych zakresów treści wychowania i edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym PCK1_KK_W04 Posiada elementarną wiedzę z zakresu prowadzenia działalności pedagogicznej na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej PCK1_KK_U02 Posiada podstawowe umiejętności oceniania przydatności typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej PCK1_KK_U03 Potrafi na elementarnym poziomie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu planowania i analizowania sposobów pracy z dzieckiem/uczniem PCK1_KK_U07 Potrafi w podstawowym zakresie wspierać dzieci/uczniów w procesie zdobywania przez nich wiadomości i umiejętności PCK1_KK_K02 Jest przygotowany w podstawowym stopniu do aktywnego udziału w procesie edukacyjnym i efektywnego porozumiewania się z różnymi uczestnikami tego procesu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)
Okres: | 2015-02-24 - 2015-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mariusz Fila | |
Prowadzący grup: | Urszula Fila | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: Ocena projektu zajęć technicznych i komputerowych. | |
Pełny opis: |
Opis treści programowych: Analiza zakresu treści i wymagań przedmiotowych Omówienie doświadczeń związanych z edukacją informatyczną i techniczną Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć technicznych Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku pomocy dydaktycznych Projekt cyklu zajęć technicznych Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć komputerowych Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku programów nauczania, podręczników pomocy dydaktycznych Projekt cyklu zajęć komputerowych Wykorzystanie tablicy multimedialnej w pracy z dzieckiem na zajęciach technicznych i komputerowych | |
Literatura: |
Kupisiewicz, Cz. (2000). Dydaktyka ogólna. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Graf-Punkt. Niemierko, B. (2002) Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa: WSiP. Okoń, W. (2003).Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Żak. Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. Podstawa programowa do edukacji komputerowej i edukacji technicznej Dostępne na rynku programy nauczania, podręczniki i pomoce dydaktyczne | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: Pogadanka, dyskusja, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe,ćwiczenia - 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie projektu zajęć - 10 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-22 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mariusz Fila, Urszula Fila, Monika Rebizant | |
Prowadzący grup: | Urszula Fila, Monika Rebizant | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: Ocena projektu zajęć technicznych i komputerowych. | |
Pełny opis: |
Opis treści programowych: Analiza zakresu treści i wymagań przedmiotowych Omówienie doświadczeń związanych z edukacją informatyczną i techniczną Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć technicznych Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku pomocy dydaktycznych Projekt cyklu zajęć technicznych Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć komputerowych Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku programów nauczania, podręczników pomocy dydaktycznych Projekt cyklu zajęć komputerowych Wykorzystanie tablicy multimedialnej w pracy z dzieckiem na zajęciach technicznych i komputerowych | |
Literatura: |
Kupisiewicz, Cz. (2000). Dydaktyka ogólna. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Graf-Punkt. Niemierko, B. (2002) Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa: WSiP. Okoń, W. (2003).Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Żak. Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. Podstawa programowa do edukacji komputerowej i edukacji technicznej Dostępne na rynku programy nauczania, podręczniki i pomoce dydaktyczne | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: Pogadanka, dyskusja, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe,ćwiczenia - 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie projektu zajęć - 10 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjnarnych 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-29 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Urszula Fila | |
Prowadzący grup: | Urszula Fila | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: Ocena projektu zajęć technicznych i komputerowych. | |
Pełny opis: |
Opis treści programowych: Analiza zakresu treści i wymagań przedmiotowych Omówienie doświadczeń związanych z edukacją informatyczną i techniczną Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć technicznych Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku pomocy dydaktycznych Projekt cyklu zajęć technicznych Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć komputerowych Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku programów nauczania, podręczników pomocy dydaktycznych Projekt cyklu zajęć komputerowych Wykorzystanie tablicy multimedialnej w pracy z dzieckiem na zajęciach technicznych i komputerowych | |
Literatura: |
Kupisiewicz, Cz. (2000). Dydaktyka ogólna. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Graf-Punkt. Niemierko, B. (2002) Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa: WSiP. Okoń, W. (2003).Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Żak. Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. Podstawa programowa do edukacji komputerowej i edukacji technicznej Dostępne na rynku programy nauczania, podręczniki i pomoce dydaktyczne | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: Pogadanka, dyskusja, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe,ćwiczenia - 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie projektu zajęć - 10 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mariusz Fila, Urszula Fila | |
Prowadzący grup: | Mariusz Fila, Urszula Fila, Anna Makaruk, Monika Rebizant | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: Ocena projektu zajęć technicznych i komputerowych. | |
Pełny opis: |
Opis treści programowych: Analiza zakresu treści i wymagań przedmiotowych Omówienie doświadczeń związanych z edukacją informatyczną i techniczną Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć technicznych Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku pomocy dydaktycznych Projekt cyklu zajęć technicznych Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć komputerowych Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku programów nauczania, podręczników pomocy dydaktycznych Projekt cyklu zajęć komputerowych Wykorzystanie tablicy multimedialnej w pracy z dzieckiem na zajęciach technicznych i komputerowych | |
Literatura: |
Kupisiewicz, Cz. (2000). Dydaktyka ogólna. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Graf-Punkt. Niemierko, B. (2002) Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa: WSiP. Okoń, W. (2003).Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Żak. Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. Podstawa programowa do edukacji komputerowej i edukacji technicznej Dostępne na rynku programy nauczania, podręczniki i pomoce dydaktyczne | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: Pogadanka, dyskusja, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe,ćwiczenia - 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie projektu zajęć - 10 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-27 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Monika Rebizant | |
Prowadzący grup: | Urszula Fila | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: Ocena projektu zajęć technicznych i komputerowych. | |
Pełny opis: |
Opis treści programowych: Analiza zakresu treści i wymagań przedmiotowych Omówienie doświadczeń związanych z edukacją informatyczną i techniczną Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć technicznych Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku pomocy dydaktycznych Projekt cyklu zajęć technicznych Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć komputerowych Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku programów nauczania, podręczników pomocy dydaktycznych Projekt cyklu zajęć komputerowych Wykorzystanie tablicy multimedialnej w pracy z dzieckiem na zajęciach technicznych i komputerowych | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Kupisiewicz, Cz. (2000). Dydaktyka ogólna. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Graf-Punkt. Niemierko, B. (2002) Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa: WSiP. Okoń, W. (2003).Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Żak. Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. (Góral) Rebizant M., Wiśniewska J. (2011) Zajęcia komputerowe klasa 3. Kolorowa Klasa. Przewodnik dla nauczyciela. Gdynia: Operon Podstawa programowa do edukacji komputerowej i edukacji technicznej Dostępne na rynku programy nauczania, podręczniki i pomoce dydaktyczne LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Cholewińska-Szkolik, A. (2012) Wszystko, co można zrobić z modeliny, plasteliny i koralików. Warszawa: Wydawnictwo Zielona Sowa. Watt, F. (2007) 365 rzeczy do zrobienia. Poznanń: Wydawnictwo Publicat S.A Tołłoczko, J. (2013) Boże Narodzenie. Świąteczne dekoracje i smakołyki. Warszawa: Świat Książki Van Saan, A. (2010) 365 pomysłów na majsterkowanie. Warszawa: Wydawnictwo REA Lipov, B. (2009) Dzieciaki szykują Święta: pomysłowe prezenty, świąteczne dekoracje, pyszne potrawy. Warszawa: Świat Książki | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: Pogadanka, dyskusja, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe,ćwiczenia - 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie projektu zajęć - 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Monika Rebizant | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Monika Rebizant | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Ocena projektu zajęć technicznych i informatycznych (prowadzenie zajęć oraz zaprojektowanie scenariuszy i materiałów dydaktycznych) | |
Pełny opis: |
Analiza zakresu treści i wymagań przedmiotowych Omówienie doświadczeń związanych z edukacją informatyczną i techniczną Analiza podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej z 2017 roku pod kątem realizacji zajęć technicznych Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku pomocy dydaktycznych Projekt cyklu zajęć technicznych (prowadzenie zajęć oraz zaprojektowanie scenariuszy i materiałów dydaktycznych) Analiza podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej z 2017 roku pod kątem realizacji zajęć informatycznych Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku programów nauczania, podręczników pomocy dydaktycznych Projekt cyklu zajęć informatycznych (prowadzenie zajęć oraz zaprojektowanie scenariuszy i materiałów dydaktycznych) Wykorzystanie tablicy multimedialnej w pracy z dzieckiem na zajęciach technicznych i informatycznych | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Kupisiewicz, Cz. (2000). Dydaktyka ogólna. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Graf-Punkt. Niemierko, B. (2002) Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa: WSiP. Okoń, W. (2003).Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Żak. Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. (Góral) Rebizant M., Wiśniewska J. (2011) Zajęcia komputerowe klasa 3. Kolorowa Klasa. Przewodnik dla nauczyciela. Gdynia: Operon Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej z 2017 roku w zakresie edukacji informatycznej i technicznej LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Cholewińska-Szkolik, A. (2012) Wszystko, co można zrobić z modeliny, plasteliny i koralików. Warszawa: Wydawnictwo Zielona Sowa. Watt, F. (2007) 365 rzeczy do zrobienia. Poznanń: Wydawnictwo Publicat S.A Tołłoczko, J. (2013) Boże Narodzenie. Świąteczne dekoracje i smakołyki. Warszawa: Świat Książki Van Saan, A. (2010) 365 pomysłów na majsterkowanie. Warszawa: Wydawnictwo REA Lipov, B. (2009) Dzieciaki szykują Święta: pomysłowe prezenty, świąteczne dekoracje, pyszne potrawy. Warszawa: Świat Książki | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: Pogadanka, dyskusja, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe,ćwiczenia - 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie projektu zajęć - 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.