Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka nauczania zintegrowanego w edukacji wczesnoszkolnej - 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-0S-ME1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka nauczania zintegrowanego w edukacji wczesnoszkolnej - 1
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla PC III r. 2 specj.: WWR, wychowanie przedszkolne, stac. i niestac. I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Konieczna
Prowadzący grup: Iwona Konieczna
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwium pisemne, obecność na zajęciach, scenariusze zajęć, sprawdzian dla poszczególnych klas, udział w hospitacjach

Pełny opis:

Podstawa programowa, programy kształcenia w klasach początkowych

cele i struktura treści edukacji elementarnej, kryteria doboru treści

kształcenia, kryteria analizy wartości podręcznika dla ucznia i jego

przydatności dydaktycznej , cele nauczania i wychowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

Organizacja nauczania i wychowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

Plany nauczania w klasach I – III szkoły podstawowej.

Edukacja polonistyczna:

a. Cele edukacji polonistycznej.

b. Metody nauki pisania i czytania.

c. Podstawowe rodzaje wypowiedzi ustnych i pisemnych.

d. Praca z tekstem literackim.

e. Nauczanie gramatyki.

f. Nauczanie ortografii i interpunkcji.

g. Gry i zabawy dydaktyczne w edukacji polonistycznej.

h. Poziom opanowania treści edukacji polonistycznej przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

i. Analiza zajęć w szkole.

Edukacja matematyczna:

a. Cele edukacji matematycznej.

b. Orientacja w przestrzeni, porządkowanie, klasyfikowanie.

c. Monografia liczby naturalnej.

d. Kształtowanie pojęcia dodawania i odejmowania.

e. Kształtowanie pojęcia mnożenia i dzielenia.

f. Kształtowanie pojęć geometrycznych.

g. Mierzenie, ważenie, obliczenia pieniężne, kalendarzowe.

h. Rozwiązywanie prostych i złożonych zadań tekstowych. Rozwiązywanie zadań problemowych.

i. Poziom opanowania treści edukacji matematycznej przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

j. Analiza zajęć w szkole.

Edukacja społeczno – przyrodnicza:

a. Cele edukacji społeczno – przyrodniczej.

b. Poznawanie przyrody – edukacja o środowisku, w środowisku i dla

środowiska.

c. Poznawanie otoczeni społecznego.

d. Edukacja ekologiczna.

e. Poziom opanowania treści edukacji społeczno – przyrodniczej przez

uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

f. Analiza zajęć w szkole.

Edukacja muzyczno – plastyczna:

a. Cele edukacji muzycznej i plastycznej.

b. Formy wychowania muzycznego i plastycznego.

c. Rozwój kompetencji muzycznych i plastycznych.

d. Poziom opanowania treści edukacji muzycznej i plastycznej przez

uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

e. Analiza zajęć w szkole.

Edukacja techniczna i komputerowa:

a. Miejsce edukacji technicznej i komputerowej w nauczaniu zingrowanym.

b. Cele i treści kształcenia ogólnotech- nicznego w pracy z dziećmi.

c. Gry i zabawy manipulactyjno – konstrukcyjne.

d. Poziom opanowania treści edukacji technicznej i komputerowej przez

uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

e. Analiz zajęć w szkole.

Edukacja fizyczna:

a. Cele edukacji fizycznej.

b. Rodzaje zajęć ruchowych - organizacja zajęć wf w szkole - formy

podziału uczniów - trudne warunki prowadzenia lekcji - bezpieczeństwo i

higiena ćwiczących - ćwiczenia praktyczne na sali gimnastycznej.

c. Poziom opanowania treści edukacji fizycznej przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

d. Analiza zajęć w szkole.

Scenariusz zajęć.

Specyfika oceniania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III

szkoły podstawowej. Warszawa: WSiP.

2. Borzyszkowska H., (1983). (red.) Nauczanie dzieci upośledzonych

umysłowo w klasach specjalnych. Warszawa: WSiP.

3. Bruner J.,(1974). W poszukiwaniu teorii nauczania. Warszawa: PWN.

4. Cackowska M., (1984). Nauka czytania i pisania w klasach

przedszkolnych. Warszawa: WSiP.

5. Cackowska M.,(1990). Rozwiązywanie zadań tekstowych w klasach I-III.

Warszawa.

6. Czelakowska, D. (2012). Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w

wieku wczesnoszkolnym. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls.

7. Dziedzic S., (1970). Metoda ośrodków pracy W: Szkoła Specjalna Nr 4.

8. Filip, J., T. Rams, T. (2000). Dziecko w świecie matematyki. Kraków:

Oficyna Wyd. Impuls.

9. Kosakowski C., (2001). (red.) Nauczanie i wychowanie osób lekko

upośledzonych umysłowo. Toruń.

10. Kosińska A., Polak A., Żliżka D., (1999). Uczę metodą ośrodków pracy.

Materiały pomocnicze dla nauczycieli. Warszawa: WSiP.

11. Kulpa J., Więckowski R., (1983). Metodyka nauczania języka polskiego

w klasach początkowych. Warszawa:

12. Mikrut A., Wyczesany J., (2001). Elementy metodyki nauczania

początkowego dzieci upośledzonych umysłowo. Kraków: Impuls.

13. Nowik, J. (2009). Kształcenie matematyczne w edukacji

wczesnoszkolnej. Opole: Wydawnictwo NOWIK.

14. Podstawa programowa kształcenia ogólnego.

15. Sadowska, S. (red), (2006). Nauczanie uczniów z niepełnosprawnością

intelektualną w stopniu lekkim. Wybrane problemy teorii i

praktyki.Toruń: Akapit Wydawnictwo Edukacyjne.

16. Semadeni, Z. (1981-1985). (red.), Nauczanie początkowe matematyki,

T. 1-4. Warszawa: WSiP.

17. Siwek, H. (2004). Kształcenie zintegrowane na etapie

wczesnoszkolnym. Rola edukacji matematycznej. Kraków: Wyd.

Naukowe AP.

18.Tkaczyk G., (2001). Metodyka nauczania i wychowania początkowego w

szkole specjalnej. Lublin.

Literatura uzupełniająca:

1.Hemmerling W.,(1984). Zabawy w nauczaniu początkowym. WSiP.

Warszawa.

2. Lipska ,E., Przychodzińska ,M., (1991). Muzyka w nauczaniu

początkowym. Warszawa: WSiP.

3. Smoczyńska-Nachtman, U. (1992). Muzyka dla dzieci. Warszawa: WSiP.

4. Więckowski R., (1985). Ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne i

syntaktyczne w klasach początkowych. Warszawa.

Uwagi:

dyskusja

praca z tekstem

działania praktyczne

metoda sytuacyjna

NAKŁAD PRACY STUDENTÓW

liczba godzin kontaktowych:

ćwiczenia - 75

liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 10

liczba godzin przygotowania się do egzaminu - 10

liczba godzin hospitacji - 30 - 40 godzin

sumaryczna liczba punktów ECTS - 5

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Konieczna
Prowadzący grup: Iwona Konieczna
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwium pisemne, obecność na zajęciach, scenariusze zajęć, sprawdzian dla poszczególnych klas

Pełny opis:

Podstawa programowa, programy kształcenia w klasach początkowych

cele i struktura treści edukacji elementarnej, kryteria doboru treści

kształcenia, kryteria analizy wartości podręcznika dla ucznia i jego

przydatności dydaktycznej , cele nauczania i wychowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

Organizacja nauczania i wychowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

Plany nauczania w klasach I – III szkoły podstawowej.

Edukacja polonistyczna:

a. Cele edukacji polonistycznej.

b. Metody nauki pisania i czytania.

c. Podstawowe rodzaje wypowiedzi ustnych i pisemnych.

d. Praca z tekstem literackim.

e. Nauczanie gramatyki.

f. Nauczanie ortografii i interpunkcji.

g. Gry i zabawy dydaktyczne w edukacji polonistycznej.

h. Poziom opanowania treści edukacji polonistycznej przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

i. Analiza zajęć w szkole.

Edukacja matematyczna:

a. Cele edukacji matematycznej.

b. Orientacja w przestrzeni, porządkowanie, klasyfikowanie.

c. Monografia liczby naturalnej.

d. Kształtowanie pojęcia dodawania i odejmowania.

e. Kształtowanie pojęcia mnożenia i dzielenia.

f. Kształtowanie pojęć geometrycznych.

g. Mierzenie, ważenie, obliczenia pieniężne, kalendarzowe.

h. Rozwiązywanie prostych i złożonych zadań tekstowych. Rozwiązywanie zadań problemowych.

i. Poziom opanowania treści edukacji matematycznej przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

j. Analiza zajęć w szkole.

Edukacja społeczno – przyrodnicza:

a. Cele edukacji społeczno – przyrodniczej.

b. Poznawanie przyrody – edukacja o środowisku, w środowisku i dla

środowiska.

c. Poznawanie otoczeni społecznego.

d. Edukacja ekologiczna.

e. Poziom opanowania treści edukacji społeczno – przyrodniczej przez

uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

f. Analiza zajęć w szkole.

Edukacja muzyczno – plastyczna:

a. Cele edukacji muzycznej i plastycznej.

b. Formy wychowania muzycznego i plastycznego.

c. Rozwój kompetencji muzycznych i plastycznych.

d. Poziom opanowania treści edukacji muzycznej i plastycznej przez

uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

e. Analiza zajęć w szkole.

Edukacja techniczna i komputerowa:

a. Miejsce edukacji technicznej i komputerowej w nauczaniu zingrowanym.

b. Cele i treści kształcenia ogólnotech- nicznego w pracy z dziećmi.

c. Gry i zabawy manipulactyjno – konstrukcyjne.

d. Poziom opanowania treści edukacji technicznej i komputerowej przez

uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

e. Analiz zajęć w szkole.

Edukacja fizyczna:

a. Cele edukacji fizycznej.

b. Rodzaje zajęć ruchowych - organizacja zajęć wf w szkole - formy

podziału uczniów - trudne warunki prowadzenia lekcji - bezpieczeństwo i

higiena ćwiczących - ćwiczenia praktyczne na sali gimnastycznej.

c. Poziom opanowania treści edukacji fizycznej przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

d. Analiza zajęć w szkole.

Scenariusz zajęć.

Specyfika oceniania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Baczyńska H., (1981). Metodyka nauczania gramatyki w klasach I-III

szkoły podstawowej. Warszawa: WSiP.

2. Borzyszkowska H., (1983). (red.) Nauczanie dzieci upośledzonych

umysłowo w klasach specjalnych. Warszawa: WSiP.

3. Bruner J.,(1974). W poszukiwaniu teorii nauczania. Warszawa: PWN.

4. Cackowska M., (1984). Nauka czytania i pisania w klasach

przedszkolnych. Warszawa: WSiP.

5. Cackowska M.,(1990). Rozwiązywanie zadań tekstowych w klasach I-III.

Warszawa.

6. Czelakowska, D. (2012). Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w

wieku wczesnoszkolnym. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls.

7. Dziedzic S., (1970). Metoda ośrodków pracy W: Szkoła Specjalna Nr 4.

8. Filip, J., T. Rams, T. (2000). Dziecko w świecie matematyki. Kraków:

Oficyna Wyd. Impuls.

9. Kosakowski C., (2001). (red.) Nauczanie i wychowanie osób lekko

upośledzonych umysłowo. Toruń.

10. Kosińska A., Polak A., Żliżka D., (1999). Uczę metodą ośrodków pracy.

Materiały pomocnicze dla nauczycieli. Warszawa: WSiP.

11. Kulpa J., Więckowski R., (1983). Metodyka nauczania języka polskiego

w klasach początkowych. Warszawa:

12. Mikrut A., Wyczesany J., (2001). Elementy metodyki nauczania

początkowego dzieci upośledzonych umysłowo. Kraków: Impuls.

13. Nowik, J. (2009). Kształcenie matematyczne w edukacji

wczesnoszkolnej. Opole: Wydawnictwo NOWIK.

14. Podstawa programowa kształcenia ogólnego.

15. Sadowska, S. (red), (2006). Nauczanie uczniów z niepełnosprawnością

intelektualną w stopniu lekkim. Wybrane problemy teorii i

praktyki.Toruń: Akapit Wydawnictwo Edukacyjne.

16. Semadeni, Z. (1981-1985). (red.), Nauczanie początkowe matematyki,

T. 1-4. Warszawa: WSiP.

17. Siwek, H. (2004). Kształcenie zintegrowane na etapie

wczesnoszkolnym. Rola edukacji matematycznej. Kraków: Wyd.

Naukowe AP.

18.Tkaczyk G., (2001). Metodyka nauczania i wychowania początkowego w

szkole specjalnej. Lublin.

Literatura uzupełniająca:

1.Hemmerling W.,(1984). Zabawy w nauczaniu początkowym. WSiP.

Warszawa.

2. Lipska ,E., Przychodzińska ,M., (1991). Muzyka w nauczaniu

początkowym. Warszawa: WSiP.

3. Smoczyńska-Nachtman, U. (1992). Muzyka dla dzieci. Warszawa: WSiP.

4. Więckowski R., (1985). Ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne i

syntaktyczne w klasach początkowych. Warszawa.

Uwagi:

dyskusja

praca z tekstem

działania praktyczne

metoda sytuacyjna

NAKŁAD PRACY STUDENTÓW

liczba godzin kontaktowych:

ćwiczenia - 30

liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 40

liczba godzin przygotowania się do egzaminu - 30

sumaryczna liczba punktów ECTS - 5

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Rola
Prowadzący grup: Małgorzata Cichoń-Piasecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Zajęcia online w formie dyskusji, pracy z tekstem, działań praktycznych- kontakt ze studentami będzie odbywał się asynchronicznie, drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl oraz pracy synchronicznej z wykorzystaniem platformy TEAMS.

Zaliczenie przedmiotu: .studenci na bieżąco (w związku z aktualnie przerabianym materiałem), będą dostawać wraz z udostępnionymi materiałami literaturą zagadnienia do samodzielnego opracowania. Każdy student będzie musiał odesłać "pracę domową" we wskazanym terminie. Zaliczenie wstawiane będzie na podstawie wykonanych prac zaliczeniowych.

Pełny opis:

1. Podstawa programowa, jako wyznacznik planowania kształcenia w klasach początkowych

2. Cele nauczania i wychowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

3.Organizacja nauczania i wychowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

4. Metody i formy pracy w:

Edukacji polonistycznej;

Edukacji matematycznej;

Edukacji społeczno – przyrodniczej;

Edukacji muzyczno – plastycznej;

Edukacji technicznej i komputerowej:

Edukacji fizycznej:

5. Gry i zabawy dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej.

6. Specyfika oceniania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Czelakowska, D. (2012). Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w

wieku wczesnoszkolnym. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls.

2. Filip, J., T. Rams, T. (2000). Dziecko w świecie matematyki. Kraków:

Oficyna Wyd. Impuls.

3. Gruszczyk - Kolczyńska E. (2000) Dziecięca matematyka. Warszawa: WSIP

4. Nowik, J. (2009). Kształcenie matematyczne w edukacji

wczesnoszkolnej. Opole: Wydawnictwo NOWIK.

5. Siwek, H. (2004). Kształcenie zintegrowane na etapie

wczesnoszkolnym. Rola edukacji matematycznej. Kraków: Wyd.

Naukowe AP.

6. Dzierzgowska I. (2007) Jak uczyc metodami aktywnymi. Warszawa:

Fraszka Edukacyjna,

7. Klus– Stańska D., Szczepska- Pustkowska M. (2009) Pedagogika

wczesnoszkolna- dyskursy, problemy, rozwiązania. Warszawa: WAiP

Literatura dostępna on-line:

Metoda pracy projektem - https://www.nowaera.pl/o-nas/programy-edukacyjne/ucze-i-wychowuje/metoda-pracy-projektem/krok-za-krokiem-przez-projek

Cyfeowy piórnik - https://cyfrowypiornik.jimdofree.com/o-mnie-i-o-tym-blogu/

Widoczne uczenie się - materiały do pobrania dla nauczycieli https://sus.ceo.org.pl/sus/publikacje/widoczne-uczenie-sie-dla-nauczycieli

Nowoczesna edukacja - https://www.youtube.com/watch?v=yQhyJLh2-3s

Uwagi:

Praca synchroniczna z wykorzystaniem platformy TEAMS:

Kod umożliwiający wejście studenta do grupy zajęciowej w aplikacji TEAMS został grupie przekazany w wiadomości mailowej przez USOSmail.

liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 30

liczba godzin przygotowania się do zaliczenia -45

sumaryczna liczba punktów ECTS - 1

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Rola
Prowadzący grup: Beata Rola
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Zajęcia online w formie dyskusji, pracy z tekstem, działań praktycznych- kontakt ze studentami będzie odbywał się asynchronicznie, drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl oraz pracy synchronicznej z wykorzystaniem platformy TEAMS.

Zaliczenie przedmiotu: .studenci na bieżąco (w związku z aktualnie przerabianym materiałem), będą dostawać wraz z udostępnionymi materiałami literaturą zagadnienia do samodzielnego opracowania. Każdy student będzie musiał odesłać "pracę domową" we wskazanym terminie. Zaliczenie wstawiane będzie na podstawie wykonanych prac zaliczeniowych.

Pełny opis:

1. Podstawa programowa, jako wyznacznik planowania kształcenia w klasach początkowych

2. Cele nauczania i wychowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

3.Organizacja nauczania i wychowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

4. Metody i formy pracy w:

Edukacji polonistycznej;

Edukacji matematycznej;

Edukacji społeczno – przyrodniczej;

Edukacji muzyczno – plastycznej;

Edukacji technicznej i komputerowej:

Edukacji fizycznej:

5. Gry i zabawy dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej.

6. Specyfika oceniania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Czelakowska, D. (2012). Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w

wieku wczesnoszkolnym. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls.

2. Filip, J., T. Rams, T. (2000). Dziecko w świecie matematyki. Kraków:

Oficyna Wyd. Impuls.

3. Gruszczyk - Kolczyńska E. (2000) Dziecięca matematyka. Warszawa: WSIP

4. Nowik, J. (2009). Kształcenie matematyczne w edukacji

wczesnoszkolnej. Opole: Wydawnictwo NOWIK.

5. Siwek, H. (2004). Kształcenie zintegrowane na etapie

wczesnoszkolnym. Rola edukacji matematycznej. Kraków: Wyd.

Naukowe AP.

6. Dzierzgowska I. (2007) Jak uczyc metodami aktywnymi. Warszawa:

Fraszka Edukacyjna,

7. Klus– Stańska D., Szczepska- Pustkowska M. (2009) Pedagogika

wczesnoszkolna- dyskursy, problemy, rozwiązania. Warszawa: WAiP

Literatura dostępna on-line:

Metoda pracy projektem - https://www.nowaera.pl/o-nas/programy-edukacyjne/ucze-i-wychowuje/metoda-pracy-projektem/krok-za-krokiem-przez-projek

Cyfeowy piórnik - https://cyfrowypiornik.jimdofree.com/o-mnie-i-o-tym-blogu/

Widoczne uczenie się - materiały do pobrania dla nauczycieli https://sus.ceo.org.pl/sus/publikacje/widoczne-uczenie-sie-dla-nauczycieli

Nowoczesna edukacja - https://www.youtube.com/watch?v=yQhyJLh2-3s

Uwagi:

Praca synchroniczna z wykorzystaniem platformy TEAMS:

Kod umożliwiający wejście studenta do grupy zajęciowej w aplikacji TEAMS został grupie przekazany w wiadomości mailowej przez USOSmail.

liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 20

liczba godzin przygotowania się do zaliczenia - 20

sumaryczna liczba punktów ECTS - 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)