Social Pedagogy a Discipline on the Edge or an Edge of Disciplines
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-0F-SDE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Social Pedagogy a Discipline on the Edge or an Edge of Disciplines |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
KIERUNEK: PEDAGOGIKA SPECJALNA PC2_KK_W01 Zna poszerzoną terminologię obcojęzyczną używaną w pedagogice, pedagogice specjalnej, psychologii, socjologii, medycynie Umiejętności PC2_KK_U03 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł informacji i nowoczesnych technologii PC2_KK_U05 Potrafi precyzyjnie wypowiadać się w języku obcym na wybrane tematy dotyczące obranej dziedziny studiów Kompetencje społeczne PC2_KK_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych. Rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się w tym zakresie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 12 godzin, 230 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marta Wiatr | |
Prowadzący grup: | Marta Wiatr, Małgorzata Wyszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
ASSESSMENT Based on: 80% of submitted assignments (on the platform) and The knowledge test (on the platform) |
|
Pełny opis: |
The course aims 1) to give you an understanding of social pedagogy both as an academic discipline and as an approach; 2) to teach you the social-pedagogical notions, ideas, and concepts; 3) to provide you with a socio-pedagogical perspective, useful in interpreting social life, social problems, and human development; 4) encourage you to apply the socio-pedagogical approach in your field of practice. |
|
Literatura: |
Selection of Texts: Cameron, C. (2016). Social Pedagogy in the UK Today: Findings form Evaluations of Training and Development Initiatives. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 27, 199–223. https://doi.org/10.7179/PSRI Eichsteller, G. (2009). Social Pedagogy in Britain – further developments. International Social Work & Society News Magazine. Retrieved from https://www.uni-vechta.de/fileadmin/user_upload/Soziale_Arbeit/Dokumenten/Kutscher/Socmag_Archiv/March2009/March2009-Eichsteller__Gabriel-Social_Pedagogy_in_Britain_-_further_developments.pdf Eichsteller, G., & Holthoff, S. (2012). Social Pedagogy as an Ethical Orientation Towards Working With People — Historical Perspectives. Children Australia, 36(04), 176–186. https://doi.org/10.1375/jcas.36.4.176Ezechli, L. (2015). Social pedagogy – new perspectives. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 180(5), 13–18. Eriksson, L. (2011). Community development and social pedagogy: Traditions for understanding mobilization for collective self-development. Community Development Journal, 46(4), 403–420. https://doi.org/10.1093/cdj/bsq008 Ezechli, L. (2015). Social pedagogy – new perspectives. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 180(5), 13–18. Hämäläinen, J. (2002). Social Pedagogy in Finland. Kriminologija i Socijalna Integracija, 20, 95–104. Rothuizen, J. J., & Harbo, L. J. (2017). Social Pedagogy: An Approach Without Fixed Recipes. International Journal of Social Pedagogy, 6(1), 6–28. Ryynänen, S., & Nivala, E. (2019). Inequality as a social pedagogical question. International Journal of Social Psychiatry, 7(1), 1–16. https://doi.org/10.1177/0020764007084665 Shugurensky, D., & Silver, M. (2013). Social Pedagogy: Historical Traditions And Transnational Connections. Education Policy Analysis Archives, 21, 1–25. https://doi.org/10.14507/epaa.v22n55.2014 Smith, M. K. (2009). ‘Social pedagogy’ in The Encyclopedia of Informal Education. Retrieved from http://infed.org/mobi/social-pedagogy-the-development-of-theory-and-practice/. Storø, J. (2012). The Difficult Connection between Theory and Practice in Social Pedagogy. International Journal of Social Pedagogy, 1(1), 17–29. https://doi.org/10.14324/111.444.ijsp.2012.v1.1.003.Available Úcar, X. (2013). Exploring different perspectives of Social Pedagogy: towards a complex and integrated approach. Education Policy Analysis Archives, 36(21), 1–19. Retrieved from http://epaa.asu.edu/ojs/article/view/1282 Úcar, X. (2016). Social Pedagogy facing inequalities and vunerabilities. Sosiaali-Pedagoginen Aikakauskirja, 17, 129–146. |
|
Uwagi: |
METHODS: Activatiing lecture Discussions in groups and in pairs Reading STUDENT'S WORKLOAD Presence - 15h Reading - 10h Assignments - 10h Przygotowanie się do sprawdzianu - 15h 50h - 2 pt ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marta Wiatr | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.