Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Social Pedagogy a Discipline on the Edge or an Edge of Disciplines

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-0F-SDE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Social Pedagogy a Discipline on the Edge or an Edge of Disciplines
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

KIERUNEK: PEDAGOGIKA SPECJALNA

PC2_KK_W01 Zna poszerzoną terminologię obcojęzyczną używaną w pedagogice, pedagogice specjalnej, psychologii, socjologii, medycynie Umiejętności

PC2_KK_U03 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł informacji i nowoczesnych technologii

PC2_KK_U05 Potrafi precyzyjnie wypowiadać się w języku obcym na wybrane tematy dotyczące obranej dziedziny studiów Kompetencje społeczne

PC2_KK_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych. Rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się w tym zakresie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 12 godzin, 230 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Wiatr
Prowadzący grup: Marta Wiatr, Małgorzata Wyszyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie
Skrócony opis:

ASSESSMENT

Based on:

80% of submitted assignments (on the platform) and

The knowledge test (on the platform)

Pełny opis:

The course aims

1) to give you an understanding of social pedagogy both as an academic discipline and as an approach;

2) to teach you the social-pedagogical notions, ideas, and concepts;

3) to provide you with a socio-pedagogical perspective, useful in interpreting social life, social problems, and human development;

4) encourage you to apply the socio-pedagogical approach in your field of practice.

Literatura:

Selection of Texts:

Cameron, C. (2016). Social Pedagogy in the UK Today: Findings form Evaluations of Training and Development Initiatives. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 27, 199–223. https://doi.org/10.7179/PSRI

Eichsteller, G. (2009). Social Pedagogy in Britain – further developments. International Social Work & Society News Magazine. Retrieved from https://www.uni-vechta.de/fileadmin/user_upload/Soziale_Arbeit/Dokumenten/Kutscher/Socmag_Archiv/March2009/March2009-Eichsteller__Gabriel-Social_Pedagogy_in_Britain_-_further_developments.pdf

Eichsteller, G., & Holthoff, S. (2012). Social Pedagogy as an Ethical Orientation Towards Working With People — Historical Perspectives. Children Australia, 36(04), 176–186. https://doi.org/10.1375/jcas.36.4.176Ezechli, L. (2015). Social pedagogy – new perspectives. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 180(5), 13–18.

Eriksson, L. (2011). Community development and social pedagogy: Traditions for understanding mobilization for collective self-development. Community Development Journal, 46(4), 403–420. https://doi.org/10.1093/cdj/bsq008

Ezechli, L. (2015). Social pedagogy – new perspectives. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 180(5), 13–18.

Hämäläinen, J. (2002). Social Pedagogy in Finland. Kriminologija i Socijalna Integracija, 20, 95–104.

Rothuizen, J. J., & Harbo, L. J. (2017). Social Pedagogy: An Approach Without Fixed Recipes. International Journal of Social Pedagogy, 6(1), 6–28.

Ryynänen, S., & Nivala, E. (2019). Inequality as a social pedagogical question. International Journal of Social Psychiatry, 7(1), 1–16. https://doi.org/10.1177/0020764007084665

Shugurensky, D., & Silver, M. (2013). Social Pedagogy: Historical Traditions And Transnational Connections. Education Policy Analysis Archives, 21, 1–25. https://doi.org/10.14507/epaa.v22n55.2014

Smith, M. K. (2009). ‘Social pedagogy’ in The Encyclopedia of Informal Education. Retrieved from http://infed.org/mobi/social-pedagogy-the-development-of-theory-and-practice/.

Storø, J. (2012). The Difficult Connection between Theory and Practice in Social Pedagogy. International Journal of Social Pedagogy, 1(1), 17–29. https://doi.org/10.14324/111.444.ijsp.2012.v1.1.003.Available

Úcar, X. (2013). Exploring different perspectives of Social Pedagogy: towards a complex and integrated approach. Education Policy Analysis Archives, 36(21), 1–19. Retrieved from http://epaa.asu.edu/ojs/article/view/1282

Úcar, X. (2016). Social Pedagogy facing inequalities and vunerabilities. Sosiaali-Pedagoginen Aikakauskirja, 17, 129–146.

Uwagi:

METHODS:

Activatiing lecture

Discussions in groups and in pairs

Reading

STUDENT'S WORKLOAD

Presence - 15h

Reading - 10h

Assignments - 10h

Przygotowanie się do sprawdzianu - 15h

50h - 2 pt ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marta Wiatr
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)