Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Urban Education

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-UED
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Urban Education
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Fakultatywne dla 5 sem (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia
Fakultatywne dla 5 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (3-l) stacjonarne I stopnia
Fakultatywne dla II r. DZ-PS-2 stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 11: Zrównoważone miasta i społeczności
Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Skrócony opis:

Mieszkańcy miast stanowią ponad połowę populacji na świecie. Rozrost miast stawia przed nami coraz to nowe wyzwania. Zmiana trendów demograficznych, pogłębiające się nierówności społeczne, zanieczyszczenie środowiska, wzrastające zapotrzebowanie na energię elektryczną, problemy związane z transportem miejskim to tylko niektóre z nich. Konwersatorium będzie koncentrowało się na lekturze tekstów z zakresu edukacji miejskiej, praktycznych ćwiczeń warsztatowych i dyskusji nad rolą edukacji w rozwiązywaniu problemów miast przyszłości.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Tworzenie profilu użytkowników miast

- Problemy współczesnych miast

- Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych

- Projektowanie edukacyjnych interwencji odpowiadających na problemy i potrzeby mieszkańców miast

- Diagnoza miejskich środowisk edukacyjnych

Literatura:

H. Richard Milner IV, Kofi Lomotey (2021). Handbook of Urban Education. Routledge

Norman Longworth (2018). Making Lifelong Learning Work: Learning Cities for a Learning Century. Routledge

Welsh, R. O., & Swain, W. A. (2020). (Re)Defining Urban Education: A Conceptual Review and Empirical Exploration of the Definition of Urban Education. Educational Researcher, 49(2), 90–100. https://doi.org/10.3102/0013189X20902822

Efekty uczenia się:

Dla kierunku Pedagogika:

Wiedza:

Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur społecznych i instytucji życia społecznego, jak też o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących.

Ma podstawową wiedzę o celach, funkcjach, podstawach prawnych, organizacji i sposobach działania instytucji kształcenia, wychowania i opieki, alternatywnych form edukacji oraz edukacji otwartej na różnorodność.

Ma uszczegółowioną wiedzę o uczestnikach działalności pedagogicznej, w tym ich prawach, w zakresie określonym specjalnością studiów.

Umiejętności:

Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Kompetencje społeczne:

Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.

Dla kierunku Pedagogika zdolności i informatyki:

Wiedza:

- ma wiedzę na temat specyfiki komunikowania się w języku obcym,

- ma poszerzony słownik pojęć i wyrażeń pedagogicznych w języku obcym

Umiejętności:

- posiada pogłębione umiejętności językowe na poziomie B2

- potrafi wykorzystywać literaturę w języku obcym dla poszerzania swej wiedzy pedagogicznej

Kompetencje społeczne:

- ma przekonanie o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny

Dla kierunku Praca socjalna

Wiedza:

w zaawansowanym stopniu zna i rozumie wybrane obszary problemowe z zakresu pracy socjalnej;

posiada wiedzę na temat funkcjonowania człowieka w społeczeństwie, wybranych struktur społecznych;

zna i rozumie wybrane zróżnicowania społeczne, stanowiące czynniki ryzyka stygmatyzacji jednostek i rodzin;

Umiejętności:

potrafi brać udział w debacie związanej z zagadnieniami omawianymi zagadnieniami, oceniać różne prezentowane stanowiska i o nich dyskutować;

potrafi pracować zarówno indywidualnie, jak i w grupie;

potrafi przygotować wystąpienia ustne na wybrany temat;

posługuje się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego;

Kompetencje społeczne:

dokonuje krytycznej oceny posiadanej wiedzy;

prezentuje odpowiedzialną i empatyczną postawę wobec innych ludzi, formułuje problemy moralne oraz dylematy etyczne w obrębie wybranych zagadnień;

Metody i kryteria oceniania:

METODY KSZTAŁCENIA

- rozmowa kierowana

- dyskusja w języku angielskim

- metody oparte na działaniu praktycznym

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny zajęciowe: 15 godz.

Praca samodzielna: 5 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz.

Ocena na podstawie pracy indywidualnej i grupowej podczas poszczególnych zajęć.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 14 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Duda
Prowadzący grup: Ewa Duda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Mieszkańcy miast stanowią ponad połowę populacji na świecie. Rozrost miast stawia przed nami coraz to nowe wyzwania. Zmiana trendów demograficznych, pogłębiające się nierówności społeczne, zanieczyszczenie środowiska, wzrastające zapotrzebowanie na energię elektryczną, problemy związane z transportem miejskim to tylko niektóre z nich. Konwersatorium będzie koncentrowało się na lekturze tekstów z zakresu edukacji miejskiej, praktycznych ćwiczeń warsztatowych i dyskusji nad rolą edukacji w rozwiązywaniu problemów miast przyszłości.

Literatura:

H. Richard Milner IV, Kofi Lomotey (2021). Handbook of Urban Education. Routledge

Norman Longworth (2018). Making Lifelong Learning Work: Learning Cities for a Learning Century. Routledge

Welsh, R. O., & Swain, W. A. (2020). (Re)Defining Urban Education: A Conceptual Review and Empirical Exploration of the Definition of Urban Education. Educational Researcher, 49(2), 90–100. https://doi.org/10.3102/0013189X20902822

Uwagi:

Warunki zaliczenia (ZO): Aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 14 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Duda
Prowadzący grup: Ewa Duda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Mieszkańcy miast stanowią ponad połowę populacji świecie. Rozrost miast stawia przed nami coraz to nowe wyzwania. Zmiana trendów demograficznych, pogłębiające się nierówności społeczne, zanieczyszczenie środowiska, wzrastające zapotrzebowanie na energię elektryczną, problemy związane z transportem miejskim to tylko niektóre z nich. Konwersatorium będzie koncentrowało się na lekturze tekstów z zakresu edukacji miejskiej, praktycznych ćwiczeń warsztatowych i dyskusji nad rolą edukacji w rozwiązywaniu problemów miast przyszłości.

Literatura:

H. Richard Milner IV, Kofi Lomotey (2021). Handbook of Urban Education. Routledge

Norman Longworth (2018). Making Lifelong Learning Work: Learning Cities for a Learning Century. Routledge

Welsh, R. O., & Swain, W. A. (2020). (Re)Defining Urban Education: A Conceptual Review and Empirical Exploration of the Definition of Urban Education. Educational Researcher, 49(2), 90–100. https://doi.org/10.3102/0013189X20902822

Uwagi:

Warunki zaliczenia (ZO):

* Aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)