Rozwój kompetencji przedsiębiorczych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-RKP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rozwój kompetencji przedsiębiorczych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Fakultatywne dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) niestacjonarne II stopnia Fakultatywne dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 41 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jan Sikora | |
Prowadzący grup: | Jan Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Bluszcz | |
Prowadzący grup: | Jan Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
1. Przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa 2. Teraźniejszość i przyszłość świata biznesu – praca i kapitał we współczesnym świecie 3. Edukacja dla przedsiębiorczości - przedsiębiorczość w edukacji 4. Rozwój własny w zakresie przedsiębiorczości 5. Zarządzanie wiedzą w społeczeństwie uczącym się 6. Technologie IT we współczesnej przedsiębiorczości – przedsiębiorczość w sieci 7. Etyczne aspekty przedsiębiorczości 8. Prawne i etyczne aspekty ochrony własności intelektualnej 9. Społeczne aspekty przedsiębiorczości 10. Ekonomiczne podstawy polityki spójności społecznej 11. Kooperacja w realizacji projektów |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA: 1. J. Cieślik: Przedsiębiorczość dla ambitnych, WAiP, Warszawa 2008 2. ZALECENIE RADY z dnia 22 maja 2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie UZUPEŁNIAJĄCA: 1. K. Albrecht: Inteligencja praktyczna. HELION. Gliwice, 2010 2. A. Biela: Trening kreatywności. Samo Sedno. Warszawa 2015 3. T. Piketty: Kapitał w XXI w. WKP. Warszawa 2015 4. J. Sikora: Edukacja ekonomiczna jako ważny składnik wykształcenia ogólnego. WSP. Warszawa 2011 |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna - objaśnienie - analiza tekstów źródłowych (w trybie pracy zdalnej ćwiczenia wykonywane samodzielnie na podstawie przekazanych w formie elektronicznej materiałów i sprawozdania przesyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz konsultacje telefoniczne) NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe np. ćwiczenia: 15h Przygotowanie się do zajęć, lektury : 10h Przygotowanie się do zaliczenia: 10h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.