Przepis na paczkę przyjaciół
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-PNP1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przepis na paczkę przyjaciół |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Fakultatywne dla 7 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, 5-l niestacjonarne jednolite mgr Fakultatywne dla 7 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, 5-l stacjonarne jednolite mgr |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 37 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Konieczna | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Konieczna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - test kontrolny (obowiązkowy) - praca indywidualna (nieobowiązkowa) - udział w dyskusji, wypowiedź ustna |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studenta problematyką rozwoju relacji społecznych, zwłaszcza w związkach przyjacielskich. Odwołując się do wiedzy z psychologii społecznej, socjologii, pedagogiki społecznej uczestnicy kursu będą analizować takie zagadnienia jak: - znaczenie relacji przyjacielskich -specyfika przyjaźni w diadzie i w paczce -diagnoza relacji przyjacielskiej -wsparcie, interwencja i trening przyjaźni |
|
Literatura: |
Tomasello, M. (2016). Dlaczego współpracujemy. Kraków: Copernicus Centre Anna Bujała, Więzi społeczne polskich singli, Łódź 2013 M.B. Adelman, M.R. Parks, T.L. Albrecht, Natura przyjaźni i jej rozwój, [w:] Mosty zamiast murów, J. Stewart (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 E. Gaweł-Luty, Przyjaźń jako wartość w relacjach społecznych dzieci i młodzieży, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010 A. Olejniczak, J. Iskra, Psychologia przyjaźni. Doświadczenia kobiet i mężczyzn, Difin, Warszawa 2016 Góźdź, J., Charzyńska, E. (2004). Zjawisko przyjaźni „na odległość” w okresie wczesnej dorosłości. [W.] A. Żywczok (red). Znajomość, koleżeństwo, przyjaźń. Dynamizm ewoluowania więzi emocjonalnej (s. 271 – 286). Warszawa: Żak Albisetti, V., (1999) Być przyjacielem czy mieć przyjaciela? Sposób na poznanie siebie samego i innych, Kielce, Jedność Szmigielska, B. (2002). Nie ma sklepów z przyjaciółmi. Charaktery, 2 |
|
Uwagi: |
Metody: Wykład wspomagany prezentacją treści w formie multimedialnej, dyskusja, analiza przykładów zaczerpniętych z publikacji, prac studentów oraz filmów Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe: 15 godzin (wykłady); godziny potrzebne do przygotowania się do testu kontrolnego: 10 godzin przygotowanie pracy pisemnej (projektu): 10 godzin Liczba punktów ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin, 27 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Konieczna | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Konieczna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: -test kontrolny pisemny (obowiązkowy) -praca indywidualna (nieobowiązkowa) - udział w dyskusji, wypowiedź ustna |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studenta problematyką rozwoju relacji społecznych, zwłaszcza w związkach przyjacielskich. Odwołując się do wiedzy z psychologii społecznej, socjologii i pedagogiki społecznej uczestnicy kursu będą analizować takie zagadnienia jak: - znaczenie relacji przyjacielskich -specyfika przyjaźni w diadzie i w paczce -diagnoza relacji przyjacielskiej -wsparcie, interwencja i trening przyjaźni |
|
Literatura: |
Tomasello, M. (2016). Dlaczego współpracujemy. Kraków: Copernicus Centre Anna Bujała, Więzi społeczne polskich singli, Łódź 2013 M.B. Adelman, M.R. Parks, T.L. Albrecht, Natura przyjaźni i jej rozwój, [w:] Mosty zamiast murów, J. Stewart (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 E. Gaweł-Luty, Przyjaźń jako wartość w relacjach społecznych dzieci i młodzieży, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010 A. Olejniczak, J. Iskra, Psychologia przyjaźni. Doświadczenia kobiet i mężczyzn, Difin, Warszawa 2016 Góźdź, J., Charzyńska, E. (2004). Zjawisko przyjaźni „na odległość” w okresie wczesnej dorosłości. [W.] A. Żywczok (red). Znajomość, koleżeństwo, przyjaźń. Dynamizm ewoluowania więzi emocjonalnej (s. 271 – 286). Warszawa: Żak Albisetti, V., (1999) Być przyjacielem czy mieć przyjaciela? Sposób na poznanie siebie samego i innych, Kielce, Jedność Szmigielska, B. (2002). Nie ma sklepów z przyjaciółmi. Charaktery, 2 |
|
Uwagi: |
Metody: Wykład wspomagany prezentacją treści w formie multimedialnej, dyskusja, analiza przykładów zaczerpniętych z publikacji, prac studentów oraz filmów Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe: 10 godzin (wykłady); godziny potrzebne do przygotowania się do testu kontrolnego: 10 godzin przygotowanie pracy pisemnej (projektu): 10 godzin Liczba punktów ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.