Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przepis na paczkę przyjaciół

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-PNP1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przepis na paczkę przyjaciół
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Fakultatywne dla 7 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, 5-l niestacjonarne jednolite mgr
Fakultatywne dla 7 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, 5-l stacjonarne jednolite mgr
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 37 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Konieczna
Prowadzący grup: Agnieszka Konieczna
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

- test kontrolny (obowiązkowy)

- praca indywidualna (nieobowiązkowa)

- udział w dyskusji, wypowiedź ustna

Pełny opis:

Celem kursu jest zapoznanie studenta problematyką rozwoju relacji społecznych, zwłaszcza w związkach przyjacielskich. Odwołując się do wiedzy z psychologii społecznej, socjologii, pedagogiki społecznej uczestnicy kursu będą analizować takie zagadnienia jak:

- znaczenie relacji przyjacielskich

-specyfika przyjaźni w diadzie i w paczce

-diagnoza relacji przyjacielskiej

-wsparcie, interwencja i trening przyjaźni

Literatura:

Tomasello, M. (2016). Dlaczego współpracujemy. Kraków: Copernicus Centre

Anna Bujała, Więzi społeczne polskich singli, Łódź 2013

M.B. Adelman, M.R. Parks, T.L. Albrecht, Natura przyjaźni i jej rozwój, [w:] Mosty zamiast murów, J. Stewart (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008

E. Gaweł-Luty, Przyjaźń jako wartość w relacjach społecznych dzieci i młodzieży, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010

A. Olejniczak, J. Iskra, Psychologia przyjaźni. Doświadczenia kobiet i mężczyzn, Difin, Warszawa 2016

Góźdź, J., Charzyńska, E. (2004). Zjawisko przyjaźni „na odległość” w okresie wczesnej dorosłości. [W.] A. Żywczok (red). Znajomość, koleżeństwo, przyjaźń. Dynamizm ewoluowania więzi emocjonalnej (s. 271 – 286). Warszawa: Żak

Albisetti, V., (1999) Być przyjacielem czy mieć przyjaciela? Sposób na poznanie siebie samego i innych, Kielce, Jedność

Szmigielska, B. (2002). Nie ma sklepów z przyjaciółmi. Charaktery, 2

Uwagi:

Metody: Wykład wspomagany prezentacją treści w formie multimedialnej, dyskusja, analiza przykładów zaczerpniętych z publikacji, prac studentów oraz filmów

Nakład pracy studenta:

godziny kontaktowe: 15 godzin (wykłady);

godziny potrzebne do przygotowania się do testu kontrolnego: 10 godzin

przygotowanie pracy pisemnej (projektu): 10 godzin

Liczba punktów ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin, 27 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Konieczna
Prowadzący grup: Agnieszka Konieczna
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

-test kontrolny pisemny (obowiązkowy)

-praca indywidualna (nieobowiązkowa)

- udział w dyskusji, wypowiedź ustna

Pełny opis:

Celem kursu jest zapoznanie studenta problematyką rozwoju relacji społecznych, zwłaszcza w związkach przyjacielskich. Odwołując się do wiedzy z psychologii społecznej, socjologii i pedagogiki społecznej uczestnicy kursu będą analizować takie zagadnienia jak:

- znaczenie relacji przyjacielskich

-specyfika przyjaźni w diadzie i w paczce

-diagnoza relacji przyjacielskiej

-wsparcie, interwencja i trening przyjaźni

Literatura:

Tomasello, M. (2016). Dlaczego współpracujemy. Kraków: Copernicus Centre

Anna Bujała, Więzi społeczne polskich singli, Łódź 2013

M.B. Adelman, M.R. Parks, T.L. Albrecht, Natura przyjaźni i jej rozwój, [w:] Mosty zamiast murów, J. Stewart (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008

E. Gaweł-Luty, Przyjaźń jako wartość w relacjach społecznych dzieci i młodzieży, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010

A. Olejniczak, J. Iskra, Psychologia przyjaźni. Doświadczenia kobiet i mężczyzn, Difin, Warszawa 2016

Góźdź, J., Charzyńska, E. (2004). Zjawisko przyjaźni „na odległość” w okresie wczesnej dorosłości. [W.] A. Żywczok (red). Znajomość, koleżeństwo, przyjaźń. Dynamizm ewoluowania więzi emocjonalnej (s. 271 – 286). Warszawa: Żak

Albisetti, V., (1999) Być przyjacielem czy mieć przyjaciela? Sposób na poznanie siebie samego i innych, Kielce, Jedność

Szmigielska, B. (2002). Nie ma sklepów z przyjaciółmi. Charaktery, 2

Uwagi:

Metody: Wykład wspomagany prezentacją treści w formie multimedialnej, dyskusja, analiza przykładów zaczerpniętych z publikacji, prac studentów oraz filmów

Nakład pracy studenta:

godziny kontaktowe: 10 godzin (wykłady);

godziny potrzebne do przygotowania się do testu kontrolnego: 10 godzin

przygotowanie pracy pisemnej (projektu): 10 godzin

Liczba punktów ECTS: 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)