Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Online Deliberation: Perspectives from Discourse Analysis

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-ODP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Online Deliberation: Perspectives from Discourse Analysis
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Fakultatywne dla 6 sem (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Consider the contemporary proliferation of online spaces that provide us with opportunities to comment on politics: Facebook, Twitter, YouTube, online newspapers and many more. In fact, most newspapers host online comment sections where you can discuss news stories and debate politics with other members of the target audience. Most of these online sites not only allow us to share opinions, but to comment on other people’s opinions, and therefore to collaboratively create meaning through debate. We can agree, disagree, and contest the meaning of current political events and its implications for our future. In academic terms, we refer to this exchange of ideas as democratic deliberation. However, while this kind of exchange might sound productive and idyllic, problems abound. These opportunities for discussion pose difficult questions: What actually happens in these online platforms? Do we really share ideas constructively? Do we work together to understand political developments and think about how to achieve a more socially just future? In fact, what actually counts as a constructive exchange of ideas? This seminar is designed to help us think though such questions, and we focus specifically on conducting a discourse analysis of democratic deliberation. We will consider competing models of deliberation and engage questions around the discursively practices that are considered conducive to productive debate.

Literatura:

Readings:

Adams, B.E. 2014. Reason-giving in deliberative forums. Journal of Public Deliberation 10(2): 1-27.

Conradie, M. and Brokensha, S. 2018. A discourse analysis of audience deliberation in online forums on face-relevant news. Acta Academica. 50(1): 1-27.

Curato, N., Niemeyer, S. and Dryzek, J.S. 2013. Appreciative and contestatory inquiry in deliberative forums: can group hugs be dangerous? Critical Policy Studies7(1): 1-17.

Friberg-Fernros, H. and Schaffer, J.K. 2014. The consensus paradox: Does deliberative agreement impede rational discourse? PoliticalStudies 62(1): 99-116.

Uwagi:

To pass weekly presence and active participation are required. Students may expect small weekly tasks for self-study, and a final essay or research report.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)