Godność, intymność, rozwój seksualny w pracy opiekuńczo-wychowawczej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-GIR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Godność, intymność, rozwój seksualny w pracy opiekuńczo-wychowawczej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Zadania do wykonania: wg postępu realizacji programu – podawane przez prowadzącego poprzez pocztę elektroniczną oraz aplikację Microsoft Teams. Sposób pomiaru efektów uczenia się: Wiedza: 1. Rozmowa 2. Praca indywidualna - pisemna - opracowanie eseju związanego z tematyką zajęć Wiedza: Ocena wiedzy na podstawie: 1. Udział w aktywnościach realizowanych podczas zajęć 2. Ocena wykonania eseju 3. Obecność i aktywność na poszczególnych zajęciach (liczba – suma aktywności w trakcie wszystkich zajęć), - suma nieobecności w trakcie zajęć Umiejętności Ocena umiejętności na podstawie: 1. Udział w aktywnościach realizowanych podczas zajęć 2. Opracowanie i prezentacja na forum eseju 3. Sposób wykonywania zadań w grupach w trakcie zajęć (zaangażowanie, przygotowanie merytoryczne) Kompetencje społeczne Ocena kompetencji społecznych na podstawie: 1. Udział w aktywnościach realizowanych podczas zajęć 2. Współpraca w trakcie przygotowywania zadań związanych z przedmiotem |
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: Problematyka respektowania intymności, poszanowania godności i rozwoju seksualnego w codziennej pracy opiekuńczej i wychowawczej jest niezmiernie ważnym zagadnieniem. W dalszym ciągu jeszcze spotykamy się ze swoistym tabu w sygnalizowanym obszarze. Występuje brak umiejętności lub lęk przed budowaniem właściwych społecznie relacji, będących odpowiedzią na ludzkie potrzeby, w tym m.in. pensjonariuszy domów pomocy społecznej z niepełnosprawnością intelektualną, dotkniętych chorobą psychiczną, czy wychowanków placówek pieczy zastępczej, nie w pełni przygotowywanych do samodzielnego i odpowiedzialnego życia. Autorska koncepcja zajęć uwzględniająca tematykę godności, intymności, seksualności Człowieka, w tym osób z niepełnosprawnościami Zagadnienie praw człowieka w ustawodawstwie ze szczególnym uwzględnieniem materii związanej z seksualnością osoby Przykłady dobrych praktyk m.in. w zakresie edukacji seksualnej, przeciwdziałania przemocy na tle seksualnym, nie respektowania praw człowieka w wybranych obszarach |
Literatura: |
Standardy edukacji seksualnej w Europie (2012). Federalne Biuro ds. Edukacji Zdrowotnej (BZgA) i Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia dla Europy (WHO). Lublin: Wydawnictwo Czelej Stanisławski P. (2004). Seks upośledzany. „Integracja”, nr 4 Wykorzystywanie seksualne wychowanków domów dziecka. Raport z badań, Fundacja Dzieci Niczyje, Warszawa 2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 80 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Mieczysław Sędzicki | |
Prowadzący grup: | Mieczysław Sędzicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Uwagi: |
fakultet dla II r. ZUPC studia niestacjonarne Link do zespołu MT: UWAGA - próbujemy NOWY LINK do zespołu (do poprzedniego podobno są problemy z dostępem): https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ad9bb7e1cd7e447b989d20d92f7904f5a%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=df5ba76d-95e3-4084-8a0f-15f31f1c3d6b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.