Child and Childhood in Multicultural World
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-CCM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Child and Childhood in Multicultural World |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Fakultatywne dla 5 sem (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Dąbrowa | |
Prowadzący grup: | Ewa Dąbrowa | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3avylXApwVasPWaAG_pX97nS0enPza5X9jdSpdouLZjRA1%40thread.tacv2/conversations?groupId=464c2838-e9da-42f9-8696-a2d76d993445&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Wymagania przedmiotowe: - udział w zajęciach - dopuszczona jedna nieobecność - udział w dyskusjach i zadaniach - przedstawienie prezentacji na temat związany z przedmiotem zajęć Pomiar efektów: - przygotowanie prezentacji i udostępnienie jej jej grupie wraz z materiałem dodatkowym - zadania do prezentacji dla grupy - jakość wykonania zadań przewidzianych podczas zajęć - udział w dyskusjach Zadania nawiązują bezpośrednio do treści zajęć. Praca odbywa się regularnie wraz z ewaluacją. Próg zaliczenia - 60% 100%-90,1% - 5,0 90%-85,1% - 4,5 85%-75,1% - 4,0 75%-70,1% - 3,5 70%-60,1% - 3,0 60% i mniej - 2,0 |
|
Pełny opis: |
Treści zajęć obejmują podstawowe zagadnienia nawiązujące do tytułu przedmiotu: 1. Wprowadzenie do konwersatorium 2. Postrzeganie dziecka i dzieciństwa - perspektywa historyczna (zarys). Rozwój studiów poświęconych dzieciństwu 3. Przemiany kulturowe a aktualna sytuacja dziecka (spojrzenie międzykulturowe) 4. Tożsamość, komunikacja, konflikty - dzieciństwo w kontekście wyzwań wielokulturowego świata (4 godziny) 5. Praca z dzieckiem w wielokulturowym świecie. 6. Inicjatywy na rzecz różnorodności, inkluzji i zrównoważonego rozwoju 7. Metodologiczne aspekty badań poświęconych dziecku i dzieciństwu. (1 godzina) |
|
Literatura: |
1. Abdullah A.Ch., Multicultural Education in Early Childhood: Issues and Challenges, CICE Hiroshima University, Journal of International Cooperation in Education, Vol.12 No.1 (2009) pp.159-175. 2. Browne J., Identity, Teaching, and Learning, Corwin Press 2012, [in:] Walking the Equity Talk: A Guide for Culturally Courageous Leadership in School Communities, https://www.corwin.com/sites/default/files/upm-binaries/48365_Browne_chapter_1.pdf. 3. Education and conflict: research, policy and practice http://www.fmreview.org/FMRpdfs/EducationSupplement/full.pdf. 4. Conflict Assessment Framework, United States Agency for International Development, Juny 2012, pp. 9-44. 5. Investing in Cultural Diversity and Intercultural Dialogue. UNESCO World Report , Paris, UNESCO 2009, pp. 31-64, 95-157. 6. Intercultural Communication, CINFO, Bienne 2007. 7. Moghaddam F.M., Multiculturalism and Intergroup Relations: Psychological Implications for Democracy in Global Context, Amer Psychological Assn, 2007. 8. Wagschal, U., Schwank N., Trinn Ch., Croissant A., Culture and Conflict in Global Perspective, Bertelsmann Stiftung 2010. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, prezentacja, dyskusja, pokaz filmu, praca z tekstem, ćwiczenia, sytuacje problemowe. Zajęcia będą odbywały się w czasie rzeczywistym w Uczelni, a w czasie ew. ograniczeń związanych z COVID-19 - w aplikacji Teams. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3avylXApwVasPWaAG_pX97nS0enPza5X9jdSpdouLZjRA1%40thread.tacv2/conversations?groupId=464c2838-e9da-42f9-8696-a2d76d993445&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Kod zespołu: gyj6103 Nakład pracy studenta: - liczba godzin kontaktowych - 15 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.