Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Who Can Change the World if Not the Parents? Parental Activism in Poland

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-WCW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Who Can Change the World if Not the Parents? Parental Activism in Poland
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - II rok, 3 sem PE (II st. st. nstac.) - 1 obow.
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - II rok, 3 sem PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Tematem seminarium jest aktywizm rodzicielski - stosunkowo nowe zjawisko, przybierające formę zorganizowanego oporu wobec określonych polityk społecznych (wsparcie społeczne, zdrowie, edukacja). Celem zajęć jest spojrzenie na to zjawisko z perspektywy pedagogicznej - przyszłych nauczycieli i edukatorów.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma uszczegółowioną wiedzę na temat istotnych dylematów współczesnej cywilizacji, (w tym etycznych), osadzoną w kontekście wyzwań i zadań pedagogicznych.

Umiejętności

Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Kompetencje społeczne

Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy rozumiejąc i szanując różnorodność tworzących go tradycji; jest gotów/owa do uczestnictwa w życiu kulturalnym.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Danuta Uryga
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 12 godzin, 14 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Uryga
Prowadzący grup: Danuta Uryga
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób weryfikacji efektów uczenia się:

ocena pracy zespołowej - przygotowanie i przeprowadzenie części zajęć na wybrany temat (związany z tematyką konwersatorium)

Pełny opis:

Tematy zajęć:

1. Aktywizm - ustalenie pola znaczeniowego terminu

2. Aktywizm rodzicielski jako zjawisko społeczne

3. Prezentacje wybranych polskich przykładów aktywizmu rodzicielskiego (projekty zespołowe)

4. Dyskusja i podsumowanie

Literatura:

- E. Korolczuk (2017) When parents become activists. Exploring the intersection of civil society and family, in: Civil Society Revisited: Lessons from Poland.

- R. Hryciuk, E. Korolczuk (2015), Niebezpieczne związki. Macierzyństwo, ojcostwo i polityka, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego

- M. Langan (2011) Parental voices and controversies in autism, "Disability & Society", 26, 2.

- K. Wojnicka (2013), Męskie ruchy społeczne we współczesnej Polsce: wybrane ustalenia i wnioski, "Acta Universitatis Lodziensis Folia Sociologica", 47.

Uwagi:

Metody kształcenia:

- praca indywidualna i zespołowa w formie warsztatowej (eksploracja i wymiana doświadczeń, dyskusja, formułowanie wniosków ogólnych)

- praca zespołowa - przygotowanie części zajęć na temat wybranego polskiego przykładu aktywizmu rodzicielskiego

W ramach zajęć studentki/studenci realizują:

godziny kontaktowe: 12 godz.

przygotowanie prezentacji zespołu (w tym konsultacje z prowadzącą i zapoznanie się z literaturą): 38 godz.

Razem: 50 godz., co odpowiada 2 ECTS.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 12 godzin, 14 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)