Social Psychology in Practice – Education for Prosocial Behaviour
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-SPB1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Social Psychology in Practice – Education for Prosocial Behaviour |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow. Społeczne problemy współcz. świata - konw. w jęz. obcym - I rok PC (II st. st. stac.) - 1 obow. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone problematyce z zakresu psychologii społecznej, w szczególności zjawiskom zachodzącym w grupie. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z niekorzystnymi zjawiskami, ich potencjalnymi konsekwencjami oraz sposobami ich zapobiegania. Poruszane zagadnienia dotyczą również kształtowania zachowań prospołecznych oraz dbania o dobro wspólne, będących powinnością każdej placówki edukacyjnej. Pomiar efektów kształcenia: aktywny udział w zajęciach oraz przygotowanie projektu warsztatów Wobec zawieszenia zajęć na uczelni zajęcia prowadzone w trybie on-line (platforma Teams). |
Pełny opis: |
Procesy grupowe Konformizm i posłuszeństwo autorytetom Reagowanie w sytuacjach kryzysowych Rozproszenie odpowiedzialności i zjawisko obojętnego przechodnia Stereotypy i uprzedzenia Dobro wspólne. Tragedia wspólnego pastwiska. Efekt gapowicza Kształtowanie zachowań prospołecznych Warsztaty dotyczące przeciwdziałania niekorzystnym zjawiskom w grupie |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M., Social psychology, Pearson Education International, Upper Saddle River 2007. Brown R., Group processes: dynamics within and between groups, Blackwell Publishing, Oxford 2000. Er-rafiy A., Brauer M, Musca S.C. (2010), Effective reduction of prejudice and discrimination: Methodological considerations and three field experiments, Revue internationale de psychologie sociale, 23, p. 57-95. Hammond S. I., Brownell C. A. (2015), Prosocial Development Across the Lifespan, Encyclopedia of Early Childhood Development. Vander Ark T. (2016), How to Avoid the Free Rider Problem in Teams , Huffington Post. Literatura uzupełniająca: Darley, J. M., & Latane, B. (1968). Bystander intervention in emergencies: Diffusion of responsibility. Journal of Personality and Social Psychology, 8(4, Pt.1), 377–383. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów |
Praktyki zawodowe: |
Nakład pracy studenta: 15 godzin - zajęcia 35godzin - przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie projektu warsztatów Punkty ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 26 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów kształcenia: aktywny udział w zajęciach oraz przygotowanie projektu warsztatów |
|
Pełny opis: |
Procesy grupowe Konformizm i posłuszeństwo autorytetom Reagowanie w sytuacjach kryzysowych Rozproszenie odpowiedzialności i zjawisko obojętnego przechodnia Stereotypy i uprzedzenia Dobro wspólne. Tragedia wspólnego pastwiska. Efekt gapowicza Kształtowanie zachowań prospołecznych Warsztaty dotyczące przeciwdziałania niekorzystnym zjawiskom w grupie |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M., Social psychology, Pearson Education International, Upper Saddle River 2007. Brown R., Group processes: dynamics within and between groups, Blackwell Publishing, Oxford 2000. Er-rafiy A., Brauer M, Musca S.C. (2010), Effective reduction of prejudice and discrimination: Methodological considerations and three field experiments, Revue internationale de psychologie sociale, 23, p. 57-95. Hammond S. I., Brownell C. A. (2015), Prosocial Development Across the Lifespan, Encyclopedia of Early Childhood Development. Vander Ark T. (2016), How to Avoid the Free Rider Problem in Teams , Huffington Post. Literatura uzupełniająca: Darley, J. M., & Latane, B. (1968). Bystander intervention in emergencies: Diffusion of responsibility. Journal of Personality and Social Psychology, 8(4, Pt.1), 377–383. |
|
Uwagi: |
Metody: Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja. Nakład pracy studenta: 15 godzin - zajęcia 35godzin - przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie projektu warsztatów Punkty ECTS: 2 Link dla grupy 1: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a90e04eca66b84c3c8c996332b3b5b017%40thread.tacv2/conversations?groupId=725d57f7-8c50-43aa-8b25-2316e2ac0a00&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link dla grupy 2: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5194c17863074ef597b3520e19cfbaa8%40thread.tacv2/conversations?groupId=b5f8c68d-168c-4273-94be-95fc52a4c800&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 26 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów kształcenia: aktywny udział w zajęciach oraz przygotowanie projektu warsztatów |
|
Pełny opis: |
Procesy grupowe Konformizm i posłuszeństwo autorytetom Reagowanie w sytuacjach kryzysowych Rozproszenie odpowiedzialności i zjawisko obojętnego przechodnia Stereotypy i uprzedzenia Dobro wspólne. Tragedia wspólnego pastwiska. Efekt gapowicza Kształtowanie zachowań prospołecznych Warsztaty dotyczące przeciwdziałania niekorzystnym zjawiskom w grupie |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M., Social psychology, Pearson Education International, Upper Saddle River 2007. Brown R., Group processes: dynamics within and between groups, Blackwell Publishing, Oxford 2000. Er-rafiy A., Brauer M, Musca S.C. (2010), Effective reduction of prejudice and discrimination: Methodological considerations and three field experiments, Revue internationale de psychologie sociale, 23, p. 57-95. Hammond S. I., Brownell C. A. (2015), Prosocial Development Across the Lifespan, Encyclopedia of Early Childhood Development. Vander Ark T. (2016), How to Avoid the Free Rider Problem in Teams , Huffington Post. Literatura uzupełniająca: Darley, J. M., & Latane, B. (1968). Bystander intervention in emergencies: Diffusion of responsibility. Journal of Personality and Social Psychology, 8(4, Pt.1), 377–383. |
|
Uwagi: |
Metody: Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja. Nakład pracy studenta: 15 godzin - zajęcia 35godzin - przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie projektu warsztatów Punkty ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.