Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Outdoors as an Educational Tool

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-OET
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Outdoors as an Educational Tool
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Outdoors as an educational tool is a course which provides acquiring skills, attitudes, values, and knowledge necessary to use outdoors as an educational and psychological tool. Moreover, it introduces the basic theoretical concept of outdoor education, pedagogy of adventure, experiential learning in the context of a learning process oriented to a child development.

During the program you will experience some short excursions which will include the process of preparation (appropriate choices concerning clothing and equipment related to the environment and the activities), task managing and evaluation of the learning process. Outdoors as an educational tool promotes life skills and various competencies like critical and creative thinking, making decisions, cooperation, responsibility for your own learning.

Beacuse of Covid, the course will be held on-line via Teams platform. The link to pur team will be sent by USOSmail to each student.

Pełny opis:

Our meetings include:

Introduction

How brain works? Neurobiology in outdoor education context

What happens in the outdoors? Learning outside.

Outdoor Education: Methods and Strategies

Erlebnispädagogik. Adventure education.

Learning outcomes. Evaluation. Debriefing. feedback.

Outdoors worldwide – good practice

Summary of the course. Individual talks.

Literatura:

Michl Werner, Pedagogika Przeżyć, WAM, 2011.

J. Luckner , R. Nadler, Processing the Experience, Kendall/Hunt,1997

Miles John, Priest Simon, Adventure education, wydania od 1990

Adams, P. 2006. Exploring social constructivism: theories and practicalities. Education 3-13, 34: 243-257

Andkjær, S. 2006. Outdoor Education in Denmark – Different Practices, Different Pedagogical Methods and Different Values. Book of abstracts. Widening Horizons, Diversity in Theoretical and Critical Views of Outdoor Education.

(PDF) Outdoor Education, Life Long Learning and Skills Development in Woodlands and Green Spaces: The Potential Links to Health and Well-Being. Available from: https://www.researchgate.net/publication/226051988_Outdoor_Education_Life_Long_Learning_and_Skills_Development_in_Woodlands_and_Green_Spaces_The_Potential_Links_to_Health_and_Well-Being [accessed Apr 19 2021].

Bird, W. 2004. Natural Fit: can green space and biodiversity increase levels of physical activity. Report for the Royal Society for the Protection of Birds, Bedfordshire

Burls, A. 2008. Seeking Nature: A Contemporary Therapeutic Environment. Therapeutic Communities, 29, autumn 2008

Dewey, J. 1938/1997. Experience and education. Macmillian, New York.

Fjortoft, I. 2004. Landscape as playscape: the effects of natural environments on children’s play and motor development. Children, Youth and Environments, 14: 23-44

Metody i kryteria oceniania:

Various participatory teaching and learning methods.

Teaching will be given in the form of blocks throughout the semester and it will include active methods of work. The field trips will be followed by a theoretical part. A project method will be used in order to enhance gained learning outcomes.

The summary of our course will include for example:

Attendance and engagement

Presentation

Final paper

Self-development observations

Group project work

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Adamina Korwin-Szymanowska
Prowadzący grup: Adamina Korwin-Szymanowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Adamina Korwin-Szymanowska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)