Information Technology and Society
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-ITS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Information Technology and Society |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow. Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - II rok, 3 sem PE (II st. st. stac.) - 1 obow. Społeczne problemy współcz. świata - konw. w jęz. obcym - II rok PC (II st. st. stac.) - 1 obow. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
1. Problem przeładowania informacjami, selekcji danych i zarządzania wiedzą. 2. Socjologiczne aspekty rozwoju informatyki 3. Informatyka w edukacji: Informatyka jako przedmiot nauczania, jako narzędzie wspomagające proces nauczania i narzędzie organizujące proces nauczania. 4. Baza danych jako podstawa działania większości rozwiązań informatycznych 5. Informacje w internecie: Ocena jakości i przydatności znalezionych informacji. Podstawowe zasady korzystania z materiałów internetowych. Prawa autorskie i netykieta. 6. Bezpieczeństwo teleinformatyczne i Podpis elektroniczny. 7. Podstawy budowy sieci komputerowej 8. Inne zastosowania informatyki,: Sztuczna inteligencja, systemy doradcze, systemy ERP. |
Literatura: |
1. T. Białobłocki , J. Moroz M. Nowina-Konopka, Lech W. Zacher, Społeczeństwo informacyjne. Istota, problemy, wyzwania Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Wrzesień 2006 2. E. Bendyk, Antymatrix Wydawnictwo W.A.B. 2004 3. G. Musiołek (red.) , Cywilizacja 2.0 – Świat po rewolucji informatycznej – z serii Niezbędnik inteligenta dodatek do tygodnika POLITYKA, Warszawa 2011 4. Marc Prensky - Digital Natives, Digital Immigrants On the Horizon [w:] NCB University Press, Vol. 9 No. 5, październik 2001 Dostępne w sieci: http://www.marcprensky.com/writing/prensky%20-%20digital%20natives,%20digital%20immigrants%20-%20part1.pdf 5. Nicholas Carr - The Shallows What the Internet Is Doing to Our Brains Norton and Company Inc. 2010 6. Anderson P. What is Web 2.0? Ideas, technologies and implications for education [w:] JISC Technology and Standards Watch (luty 2007) dostępne w sieci: http://www.jisc.ac.uk/media/documents/techwatch/tsw0701b.pdf 7. Nicholas Carr - The Shallows What the Internet Is Doing to Our Brains, Norton and Company Inc. (2010) Web press, manuals for the applications video tutorials recommended after each class accordingly. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i ich przemianach, istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, socjalnych; ma pogłębioną wiedzę na temat ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań różnych rodzajów działalności pedagogicznej, w tym zasad zarządzania zasobami własności intelektualnej; Umiejętności potrafi dokonać obserwacji zjawisk społecznych oraz, w odniesieniu do wiedzy teoretycznej w obszarze edukacji wychowania, opieki i pomocy, zinterpretować te zjawiska; posiada pogłębione umiejętności komunikacyjne w języku obcym – angielskim lub innym; ma umiejętności językowe w zakresie pedagogiki, a szczególnie w polu zagadnień dotyczących edukacji, opieki, wychowania, pomocy, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego; ma umiejętności językowe w zakresie pedagogiki, a szczególnie w polu zagadnień dotyczących edukacji, opieki, wychowania, pomocy, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego; Kompetencje społeczne odznacza się rozwagą i dojrzałością w rozumieniu roli pedagoga oraz gotowością do rozwijania dorobku zawodu i podtrzymywania jego etosu, będąc przekonanym o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Sergo Kuruliszwili | |
Prowadzący grup: | Sergo Kuruliszwili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
- in-class activity - student's project evaluation - assessments |
|
Pełny opis: |
Information Society / Information Age Basics of IT systems. Impact of the technology on the society and human being existence. New, emerging social IT based phenomenons. IT security Data basis; E-learning; ERP systems; Artificial intelligence. |
|
Literatura: |
Besides the literature pointed out in general course information web press, manuals for the applications video tutorials recommended after each class accordingly |
|
Uwagi: |
Student's labour input: - hours in class - 15; - hours of self-study and homework - 15; - hours required for the exam/project preparation - 15; ECTS - 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Sergo Kuruliszwili | |
Prowadzący grup: | Sergo Kuruliszwili | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3avevepZvyiuWw_IiUC0n67G3aKC7PA4Ff8-jjt2vXkPc1%40thread.tacv2/conversations?groupId=aeeeabe7-3598-479a-93ed-cdbf9b2a39d6&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
- in-class activity - student's project evaluation - assessments |
|
Pełny opis: |
Information Society / Information Age Basics of IT systems. Impact of the technology on the society and human being existence. New, emerging social, IT based phenomenons. IT security Data basis; E-learning; ERP systems; Artificial intelligence. |
|
Literatura: |
Besides the literature pointed out in general course information: web press, manuals for the applications video tutorials recommended after each class accordingly |
|
Uwagi: |
Student's labour input: - hours in class - 15; - hours of self-study and homework - 15; - hours required for the exam/project preparation - 15; ECTS - 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sergo Kuruliszwili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.