Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Information Technology and Society

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-ITS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Information Technology and Society
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - II rok, 3 sem PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Społeczne problemy współcz. świata - konw. w jęz. obcym - II rok PC (II st. st. stac.) - 1 obow.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

1. Problem przeładowania informacjami, selekcji danych i zarządzania wiedzą.

2. Socjologiczne aspekty rozwoju informatyki

3. Informatyka w edukacji:

Informatyka jako przedmiot nauczania, jako narzędzie wspomagające proces

nauczania i narzędzie organizujące proces nauczania.

4. Baza danych jako podstawa działania większości rozwiązań informatycznych

5. Informacje w internecie:

Ocena jakości i przydatności znalezionych informacji.

Podstawowe zasady korzystania z materiałów internetowych.

Prawa autorskie i netykieta.

6. Bezpieczeństwo teleinformatyczne i Podpis elektroniczny.

7. Podstawy budowy sieci komputerowej

8. Inne zastosowania informatyki,:

Sztuczna inteligencja,

systemy doradcze, systemy ERP.

Literatura:

1. T. Białobłocki , J. Moroz M. Nowina-Konopka, Lech W. Zacher, Społeczeństwo informacyjne. Istota, problemy,

wyzwania Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Wrzesień 2006

2. E. Bendyk, Antymatrix Wydawnictwo W.A.B. 2004

3. G. Musiołek (red.) , Cywilizacja 2.0 – Świat po rewolucji informatycznej – z serii Niezbędnik inteligenta dodatek

do tygodnika POLITYKA, Warszawa 2011

4. Marc Prensky - Digital Natives, Digital Immigrants On the Horizon [w:] NCB University Press, Vol. 9

No. 5, październik 2001

Dostępne w sieci:

http://www.marcprensky.com/writing/prensky%20-%20digital%20natives,%20digital%20immigrants%20-%20part1.pdf

5. Nicholas Carr - The Shallows What the Internet Is Doing to Our Brains Norton and Company Inc. 2010

6. Anderson P. What is Web 2.0? Ideas, technologies and implications for education

[w:] JISC Technology and Standards Watch (luty 2007)

dostępne w sieci: http://www.jisc.ac.uk/media/documents/techwatch/tsw0701b.pdf

7. Nicholas Carr - The Shallows What the Internet Is Doing to Our Brains, Norton and Company Inc. (2010)

Web press, manuals for the applications

video tutorials recommended after each class accordingly.

Efekty uczenia się:

Wiedza

ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i ich przemianach, istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, socjalnych;

ma pogłębioną wiedzę na temat ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań różnych rodzajów działalności pedagogicznej, w tym zasad zarządzania zasobami własności intelektualnej;

Umiejętności

potrafi dokonać obserwacji zjawisk społecznych oraz, w odniesieniu do wiedzy teoretycznej w obszarze edukacji wychowania, opieki i pomocy, zinterpretować te zjawiska;

posiada pogłębione umiejętności komunikacyjne w języku obcym – angielskim lub innym;

ma umiejętności językowe w zakresie pedagogiki, a szczególnie w polu zagadnień dotyczących edukacji, opieki, wychowania, pomocy, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego;

ma umiejętności językowe w zakresie pedagogiki, a szczególnie w polu zagadnień dotyczących edukacji, opieki, wychowania, pomocy, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego;

Kompetencje społeczne

odznacza się rozwagą i dojrzałością w rozumieniu roli pedagoga oraz gotowością do rozwijania dorobku zawodu i podtrzymywania jego etosu, będąc przekonanym o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej;

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Sergo Kuruliszwili
Prowadzący grup: Sergo Kuruliszwili
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

- in-class activity

- student's project evaluation

- assessments

Pełny opis:

Information Society / Information Age

Basics of IT systems.

Impact of the technology on the society and human being existence.

New, emerging social IT based phenomenons.

IT security

Data basis;

E-learning;

ERP systems;

Artificial intelligence.

Literatura:

Besides the literature pointed out in general course information web press, manuals for the applications video tutorials recommended after each class accordingly

Uwagi:

Student's labour input:

- hours in class - 15;

- hours of self-study and homework - 15;

- hours required for the exam/project preparation - 15;

ECTS - 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Sergo Kuruliszwili
Prowadzący grup: Sergo Kuruliszwili
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3avevepZvyiuWw_IiUC0n67G3aKC7PA4Ff8-jjt2vXkPc1%40thread.tacv2/conversations?groupId=aeeeabe7-3598-479a-93ed-cdbf9b2a39d6&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

- in-class activity

- student's project evaluation

- assessments

Pełny opis:

Information Society / Information Age

Basics of IT systems.

Impact of the technology on the society and human being existence.

New, emerging social, IT based phenomenons.

IT security

Data basis;

E-learning;

ERP systems;

Artificial intelligence.

Literatura:

Besides the literature pointed out in general course information: web press, manuals for the applications video tutorials recommended after each class accordingly

Uwagi:

Student's labour input:

- hours in class - 15;

- hours of self-study and homework - 15;

- hours required for the exam/project preparation - 15;

ECTS - 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Sergo Kuruliszwili
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)