The Implementation of Inclusive Education
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-IMI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | The Implementation of Inclusive Education |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow. Społeczne problemy współcz. świata - konw. w jęz. obcym - I rok PC (II st. st. stac.) - 1 obow. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Literatura: |
Konwersatorium w języku obcym - Rozbudowana terminologia specjalistyczna z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, socjologii i medycyny w języku obcym. - Doskonalenie konstrukcji gramatycznych stosowanych w językach obcych. - Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania swobodnych wypowiedzi. - Analiza tekstów naukowych w językach obcych. - Doskonalenie własnych umiejętności językowych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kulesza | |
Prowadzący grup: | Su-Jan Lin | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Nazwa przedmiotu: Implementacja edukacji inkluzyjnej Nazwa przedmiotu w języku angielskim: The Implementation of Inclusive Education Warunki zaliczenia (ZO): - obecność, aktywność, znajomość lektur; - wykonanie zadanych prac: 1) indywidualne przygotowanie w jęz. angielskim minimum 2 stronicowego streszczenia artykułu i przedstawienie go na forum grupy; 2) przygotowanie w zespole 3-4 osobowym przeglądu literatury w jęz. angielskim na zadany temat i przedstawienie wyników pracy w formie prezentacji Power Point na forum grupy |
|
Pełny opis: |
The purpose of this course is to provide understanding the practice issues of inclusive education from different countries. The course will emphasize the cultural differences on implementation of inclusive education. This course will focus on the reading and discussions with meta-analysis of research on inclusive education. The students will learn to concern the inclusive education practice of Poland from the research or practical perspectives. |
|
Literatura: |
Reading Articles: #1 Alzahranı, N. (2020). The development of inclusive education practice: A review of literature . International Journal of Early Childhood Special Education , 12 (1) , 68-83 . DOI: 10.20489/intjecse.722380 #2 Shogren, K.A., & Wehmeyer, M.L. (2014). Using the core concepts framework to understand policy, practice, and research related to the three generations of inclusive practices. Inclusion, 2(3), 237-247. #3 #4 Waitoller, F. R. & Artiles, A.J. (2013). A decade of professional development research for inclusive education: A critical review and notes for a research program. Review of educational research 83 (3), 319-356. 10.3102/0034654313483905 #5 Rouse, M. (2008). Developing inclusive practice: a role for teachers and teacher education?’ Education in the North, 16, 6–11. Additional readings: 1.Kulesza Ewa Maria, Al-Khamisy Danuta, Zalewska Paulina (red.), Od integracji do inkluzji: 30 lata integracji edukacyjnej -idea i rzeczywistość, vol. 1, 2021, Warszawa, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 415 s., ISBN 978-83-66010-64-2 http://www.aps.edu.pl/media/3259220/kulesza-osoba4-t1.pdf 2.Kulesza Ewa M., & Butabayeva Laura A. (2020). Social attractiveness of children with disabilities in the opinion of nondisabled first-grade elementary school students and their parents in Kazakhstan. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. (pp. 235) e-ISBN 978-83-66010-54-3 3.Kulesza Ewa M., Zarin Alicja, Ilina Svetlana Y. (2020). Opinions on inclusive education of teachers and parents of non-disabled children in Russia – pilot study, 12th International Conference on Education and New Learning Technologies. EDULEARN20 Proceedings, 6–7 July, 2020, Spain, pp. 6801–6807, Publisher: IATED, doi:10.21125/edulearn.2020.1768 4.Kulesza Ewa M., Huang Chiu-Hsia, Tsai K.F. (2019). Attitudes of Taiwanese children to peers with disabilities in inclusive and noninclusive settings. In 12th International Conference of Education, Research and Innovation. ICERI2019 Proceedings. Publisher: IATED, pp. 2788-2795. doi: 10.21125/iceri.2019.0717 https://library.iated.org/view/KULESZA2019ATT |
|
Uwagi: |
Prowadząca: prof. Su-Jan Lin (Tajwan) Forma zajęć: konwersatorium w jęz. angielskim Liczba godzin kontaktowych - 15 Praca samodzielna (literatura, przygotowanie wypowiedzi) - 15 Liczba ECTS: 2 Przedmiot prowadzony z wykorzystaniem platformy Ms Teams synchronicznie z planem zajęć. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3atnZthWbmUfaJBfZ9Hi2lElBh92vIzP99X67pLIfGcuI1%40thread.tacv2/conversations?groupId=f0ab87f6-afaf-4c2b-8306-0c54d636f346&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.