Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

The Implementation of Inclusive Education

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-IMI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: The Implementation of Inclusive Education
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Społeczne problemy współcz. świata - konw. w jęz. obcym - I rok PC (II st. st. stac.) - 1 obow.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Literatura:

Konwersatorium w języku obcym

- Rozbudowana terminologia specjalistyczna z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej,

psychologii, socjologii i medycyny w języku obcym.

- Doskonalenie konstrukcji gramatycznych stosowanych w językach obcych.

- Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania

swobodnych wypowiedzi.

- Analiza tekstów naukowych w językach obcych.

- Doskonalenie własnych umiejętności językowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Kulesza
Prowadzący grup: Su-Jan Lin
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Nazwa przedmiotu: Implementacja edukacji inkluzyjnej

Nazwa przedmiotu w języku angielskim: The Implementation of Inclusive Education

Warunki zaliczenia (ZO):

- obecność, aktywność, znajomość lektur;

- wykonanie zadanych prac:

1) indywidualne przygotowanie w jęz. angielskim minimum 2 stronicowego streszczenia artykułu i przedstawienie go na forum grupy;

2) przygotowanie w zespole 3-4 osobowym przeglądu literatury w jęz. angielskim na zadany temat i przedstawienie wyników pracy w formie prezentacji Power Point na forum grupy

Pełny opis:

The purpose of this course is to provide understanding the practice issues of inclusive education from different countries.

The course will emphasize the cultural differences on implementation of inclusive education.

This course will focus on the reading and discussions with meta-analysis of research on inclusive education.

The students will learn to concern the inclusive education practice of Poland from the research or practical perspectives.

Literatura:

Reading Articles:

#1 Alzahranı, N. (2020). The development of inclusive education practice: A review of literature . International Journal of Early Childhood Special Education , 12 (1) , 68-83 . DOI: 10.20489/intjecse.722380

#2 Shogren, K.A., & Wehmeyer, M.L. (2014). Using the core concepts framework to understand policy, practice, and research related to the three generations of inclusive practices. Inclusion, 2(3), 237-247.

#3

#4 Waitoller, F. R. & Artiles, A.J. (2013). A decade of professional development research for inclusive education: A critical review and notes for a research program. Review of educational research 83 (3), 319-356. 10.3102/0034654313483905

#5 Rouse, M. (2008). Developing inclusive practice: a role for teachers and teacher education?’ Education in the North, 16, 6–11.

Additional readings:

1.Kulesza Ewa Maria, Al-Khamisy Danuta, Zalewska Paulina (red.), Od integracji do inkluzji: 30 lata integracji edukacyjnej -idea i rzeczywistość, vol. 1, 2021, Warszawa, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 415 s., ISBN 978-83-66010-64-2

http://www.aps.edu.pl/media/3259220/kulesza-osoba4-t1.pdf

2.Kulesza Ewa M., & Butabayeva Laura A. (2020). Social attractiveness of children with disabilities in the opinion of nondisabled first-grade elementary school students and their parents in Kazakhstan. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. (pp. 235) e-ISBN 978-83-66010-54-3

3.Kulesza Ewa M., Zarin Alicja, Ilina Svetlana Y. (2020). Opinions on inclusive education of teachers and parents of non-disabled children in Russia – pilot study, 12th International Conference on Education and New Learning Technologies. EDULEARN20 Proceedings, 6–7 July, 2020, Spain, pp. 6801–6807, Publisher: IATED, doi:10.21125/edulearn.2020.1768

4.Kulesza Ewa M., Huang Chiu-Hsia, Tsai K.F. (2019). Attitudes of Taiwanese children to peers with disabilities in inclusive and noninclusive settings. In 12th International Conference of Education, Research and Innovation. ICERI2019 Proceedings. Publisher: IATED, pp. 2788-2795. doi: 10.21125/iceri.2019.0717

https://library.iated.org/view/KULESZA2019ATT

Uwagi:

Prowadząca: prof. Su-Jan Lin (Tajwan)

Forma zajęć: konwersatorium w jęz. angielskim

Liczba godzin kontaktowych - 15

Praca samodzielna (literatura, przygotowanie wypowiedzi) - 15

Liczba ECTS: 2

Przedmiot prowadzony z wykorzystaniem platformy Ms Teams synchronicznie z planem zajęć.

Link do zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3atnZthWbmUfaJBfZ9Hi2lElBh92vIzP99X67pLIfGcuI1%40thread.tacv2/conversations?groupId=f0ab87f6-afaf-4c2b-8306-0c54d636f346&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)