Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

The Introduction of Learning Disabilities

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-ILD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: The Introduction of Learning Disabilities
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Społeczne problemy współcz. świata - konw. w jęz. obcym - I rok PC (II st. st. stac.) - 1 obow.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Konwersatorium w języku obcym

- Rozbudowana terminologia specjalistyczna z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej,

psychologii, socjologii i medycyny w języku obcym.

- Doskonalenie konstrukcji gramatycznych stosowanych w językach obcych.

- Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania

swobodnych wypowiedzi.

- Analiza tekstów naukowych w językach obcych.

- Doskonalenie własnych umiejętności językowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Kulesza
Prowadzący grup: Su-Jan Lin
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Nazwa przedmiotu: Wprowadzenie do trudności w uczeniu się

Nazwa przedmiotu w języku angielskim: The Introduction of Learning Disabilities

Warunki zaliczenia (ZO):

- obecność, aktywność, znajomość lektur;

- wykonanie zadanych prac:

1) indywidualne przygotowanie w jęz. angielskim minimum 2 stronicowego streszczenia artykułu i przedstawienie go na forum grupy;

2) przygotowanie w zespole 3-4 osobowym przeglądu literatury w jęz. angielskim na zadany temat i przedstawienie wyników pracy w formie prezentacji Power Point na forum grupy

Pełny opis:

The purpose of this course is to provide international perspectives of research on learning disabilities or the term of dyslexia.

The course will emphasize the main issues such as definition, identification, pedagogy and beyond the school for the students with learning disabilities.

This course will focus on the reading and discussions with meta-analysis of research on learning disabilities or the term of dyslexia.

The students will learn to understand the research focus of learning disabilities cross the countries.

Literatura:

1.Kulesza Ewa M., Kucharczyk Izabella, Gosk Urszula, Kosewska Bernadetta (2019). Educational situation of students with special needs in the period 1999-2017 in Poland. In 13th International Technology, Education and Development Conference. INTED2019 Proceedings, 11th-13th March, 2019, Valencia, Spain, pp. 2688-2694, IATED, doi:10.21125/inted.2019.0721

2. Kucharczyk Izabella, Gosk Urszula, Kulesza Ewa Maria (2018). The Intensity Of Teacher Emotions In Situations Connected With Dyslexic Student’s Difficulties. In 10th International Conference on Education and New Learning Technologies. Proceedings / Gómez Chova Luis, López Martinez Alberto, Candel Torres Ignacio ( red. ), vol. 1, 2018, IATED Academy, pp. 9020-9028, DOI:10.21125/iceri.2018.0663

Uwagi:

Prowadząca: prof. Su-Jan Lin (Tajwan)

Forma zajęć: konwersatorium w jęz. angielskim

Liczba godzin kontaktowych - 15

Praca samodzielna (literatura, przygotowanie wypowiedzi) - 15

Liczba ECTS: 2

Przedmiot prowadzony z wykorzystaniem platformy Ms Teams synchronicznie z planem zajęć.

Link do zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2sRSYmBw1OWNQ8BIeGcR-RIoZNYuDnZ9b54cjVqFyS81%40thread.tacv2/conversations?groupId=e1ff9e7a-ed2e-4bc5-8d4c-74cc29ceff2c&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)