Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Integration und Inklusion als Probleme der gegenwärtigen Bildung

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-IIP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Integration und Inklusion als Probleme der gegenwärtigen Bildung
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: niemiecki
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 14 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Kasper Sipowicz
Prowadzący grup: Kasper Sipowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Pomiar efektów kształcenia: wiedza - napisanie testu zaliczeniowego na platformie MS Forms 27.01.2021, umiejętności - dyskusja, kompetencje społeczne - pogłębiona świadomość inkluzji w nauczaniu i wychowaniu. Na ocenę końcową wpływ ma także aktywność studenta na zajęciach.

Pełny opis:

1. Założenia teoretyczne pedagogiki inkluzyjnej.

2. Pedagogika inkluzyjna a pedagogika integracyjna - podobieństwa i różnice.

3. Podstawy teoretyczne dydaktyki szkoły inkluzyjnej w Niemczech i Austrii.

4. Metody dydaktyczne stosowane w oświacie inkluzyjnej w Niemczech i Austrii.

5. Przekształcanie szkół specjalnych na szkoły włączające w Niemczech i Austrii.

6. Prowadzenie lekcji w szkołach inkluzyjnych w Niemczech i Austrii - projekcja filmu.

Literatura:

- Ahrbeck, B. (2014). Inklusion. Eine Kritik. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer.

- Bürli, A. (1997). Internationale Tendenzen in der Sonderpädagogik. Vergleichende Betrachtung mit Schwerpunkt auf den europäischen Raum. Hagen: Fernuniversität.

- Schnell, I. (red.) (2015). Herausforderung Inklusion. Theoriebildung und Praxis. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt.

- Sipowicz, K., Pietras, T. (2017). Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej/włączającej. Wrocław: Continuo.

- Speck, O. (2013). Inkluzja edukacyjna a pedagogika lecznicza. Gdańsk: Harmonia Universalis.

- Werning, R., Balgo, R., Palmowski, W., Sassenroth, M. (2012). Sonderpädagogik. Lernen, Verhalten, Sprache, Bewegung und Wahrnehmung. München: Oldenbourg Verlag.

Uwagi:

Metody dydaktyczne:

Metody podające wykład z wykorzystaniem technik audiowizualnych (15 godz.).

Ocenie poddana jest:

Wiedza na temat pedagogiki inkluzyjnej.

Nakład pracy własnej studenta:

- analiza zalecanej literatury przedmiotu (10 godz.)

- analiza treści wykładów (15 godz.)

- przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego (25 godz.)

(Przyjęto zasadę, że 25-30 godz. pracy własnej studenta odpowiada 1 punkt ECTS).

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2.

...........................................................................................................

Kod zespołu na MS Teams: fotfgrf

Link do zespołu na MS Teams:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab141caf4c11945409cdfa60999420382%40thread.tacv2/conversations?groupId=8c988041-fd79-4594-9457-56e712ae1e13&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)