Integration und Inklusion als Probleme der gegenwärtigen Bildung
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-IIP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Integration und Inklusion als Probleme der gegenwärtigen Bildung |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 14 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Kasper Sipowicz | |
Prowadzący grup: | Kasper Sipowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów kształcenia: wiedza - napisanie testu zaliczeniowego na platformie MS Forms 27.01.2021, umiejętności - dyskusja, kompetencje społeczne - pogłębiona świadomość inkluzji w nauczaniu i wychowaniu. Na ocenę końcową wpływ ma także aktywność studenta na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
1. Założenia teoretyczne pedagogiki inkluzyjnej. 2. Pedagogika inkluzyjna a pedagogika integracyjna - podobieństwa i różnice. 3. Podstawy teoretyczne dydaktyki szkoły inkluzyjnej w Niemczech i Austrii. 4. Metody dydaktyczne stosowane w oświacie inkluzyjnej w Niemczech i Austrii. 5. Przekształcanie szkół specjalnych na szkoły włączające w Niemczech i Austrii. 6. Prowadzenie lekcji w szkołach inkluzyjnych w Niemczech i Austrii - projekcja filmu. |
|
Literatura: |
- Ahrbeck, B. (2014). Inklusion. Eine Kritik. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer. - Bürli, A. (1997). Internationale Tendenzen in der Sonderpädagogik. Vergleichende Betrachtung mit Schwerpunkt auf den europäischen Raum. Hagen: Fernuniversität. - Schnell, I. (red.) (2015). Herausforderung Inklusion. Theoriebildung und Praxis. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. - Sipowicz, K., Pietras, T. (2017). Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej/włączającej. Wrocław: Continuo. - Speck, O. (2013). Inkluzja edukacyjna a pedagogika lecznicza. Gdańsk: Harmonia Universalis. - Werning, R., Balgo, R., Palmowski, W., Sassenroth, M. (2012). Sonderpädagogik. Lernen, Verhalten, Sprache, Bewegung und Wahrnehmung. München: Oldenbourg Verlag. |
|
Uwagi: |
Metody dydaktyczne: Metody podające wykład z wykorzystaniem technik audiowizualnych (15 godz.). Ocenie poddana jest: Wiedza na temat pedagogiki inkluzyjnej. Nakład pracy własnej studenta: - analiza zalecanej literatury przedmiotu (10 godz.) - analiza treści wykładów (15 godz.) - przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego (25 godz.) (Przyjęto zasadę, że 25-30 godz. pracy własnej studenta odpowiada 1 punkt ECTS). Sumaryczna liczba punktów ECTS 2. ........................................................................................................... Kod zespołu na MS Teams: fotfgrf Link do zespołu na MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab141caf4c11945409cdfa60999420382%40thread.tacv2/conversations?groupId=8c988041-fd79-4594-9457-56e712ae1e13&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.