Exclusion and Marginalization in Education
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-EXM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Exclusion and Marginalization in Education |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow. Społeczne problemy współcz. świata - konw. w jęz. obcym - I rok PC (II st. st. stac.) - 1 obow. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Dąbrowa | |
Prowadzący grup: | Ewa Dąbrowa | |
Strona przedmiotu: | https://classroom.google.com/c/NjQ2NjQ2NTk3OTha | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Assessment: - Participation in the lectures - one absence allowed - Activity - Presentation: Exclusion/Marginalization in educational/social life - Participation in analyses of examples of the exclusion and preparation of proposals for actions against exclusion Podstawą do weryfikacji efektów w okresie pracy zdalnej są: 1. prezentacje wykonane i udostępnione przez studentów wraz z materiałem dodatkowym - w zespołach dwuosobowych 2. Zadania formułowane przez osobę prowadzącą przedmiot dostępne na google classroom: - Slums in the world 20.03.2020 - Social marginalization of overweight children 20.03.2020 - Social exclusion among peers with migration 26.03.2020 - Education and exclusion/marginalization 03.04.2020 - Homelessness - 03.04.2020 - Prezentacje - 17.04.2020 Zadania nawiązują bezpośrednio do treści zajęć. Praca odbywa się regularnie wraz z ewaluacją pracy studentów. |
|
Pełny opis: |
The course includes the following content: 1. Intruducation to the seminar. 2. Marginalization and social exclusion – theoretical concepts. 3. Reasons of inequality and social exclusion in the contemporary world. 4. Different faces of exclusion in the world. 5. Educational situation of children and youth worldwide. 6. Marginalized children and youth: methodological and ethical issues in education. 7. Inclusion and integration in the perspective of educational programmes. 8. New paradigm of pedagogical theories and praxis against exclusion and inequality (critical pedagogy, pedagogy of resistance, citizenship education, diversity) - different ways. |
|
Literatura: |
• Ashurst F., Inequality, Poverty, Education, Palgrave Macmillan UK 2014. • Messiou K., Confronting Marginalisation in Education: A Framework for Promoting Inclusion, Routledge 2012, p. • Mowat J.G., Towards a new conceptualisation of marginalization, [w:] https://pure.strath.ac.uk/portal/files/39592803/Mowat_EERJ_2015_Towards_a_new_conceptualisation_of_marginalisation.pdf. • Overcoming Exclusion through Inclusive Approaches in Education, UNESCO 2003 [w:] http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001347/134785e.pdf. • Penn H., Unequal Childhoods. Young children’s lives in poor countries, Routledge, London 2005, pp. 1-44. • UNICEF, The State of the World’s Children 2014. Every Child counts, UNICEF, New York 2014 http://www.unicef.org/publications/files/SOWC2014_In_Numbers_28_Jan.pdf. • Youth Social Exclusion and Lessons from Youth Work. Report [w:] http://eacea.ec.europa.eu/youth/tools/documents/social_exclusion_and_youth_work.pdf. |
|
Uwagi: |
discussion, a multimedia presentation, analysis and resolution of problem, movies, cases W trakcie pracy zdalnej: prezentacja, praca z tekstem, materiał filmowy, sytuacje problemowe Wszystkie materiały są dostępne na platformie classroom: https://classroom.google.com/c/NjQ2NjQ2NTk3OTha kod przedmiotu: xzvoxgy Spotkanie w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy Teams - 17.04.2020 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Dąbrowa | |
Prowadzący grup: | Ewa Dąbrowa | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac5bd467516c443998f3d57b87a4ba51f%40thread.tacv2/conversations?groupId=3b501897-888c-49ea-aa7c-46d34993d9c7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Assessment: - Participation in the lectures - one absence allowed - Activity - Presentation: Exclusion/Marginalization in educational/social life - Participation in analyses of examples of the exclusion and preparation of proposals for actions against exclusion Podstawą do weryfikacji efektów w okresie pracy zdalnej są: 1. prezentacje wykonane i udostępnione przez studentów wraz z materiałem dodatkowym - w zespołach dwuosobowych 2. Zadania formułowane przez osobę prowadzącą przedmiot dostępne na Teams. Zadania nawiązują bezpośrednio do treści zajęć. Praca odbywa się regularnie wraz z ewaluacją pracy studentów. |
|
Pełny opis: |
The course includes the following content: 1. Intruducation to the seminar. 2. Marginalization and social exclusion – theoretical concepts. 3. Reasons of inequality and social exclusion in the contemporary world. 4. Different faces of exclusion in the world. 5. Educational situation of children and youth worldwide. 6. Marginalized children and youth: methodological and ethical issues in education. 7. Inclusion and integration in the perspective of educational programmes. 8. New paradigm of pedagogical theories and praxis against exclusion and inequality (critical pedagogy, pedagogy of resistance, citizenship education, diversity) - different ways. |
|
Literatura: |
• Ashurst F., Inequality, Poverty, Education, Palgrave Macmillan UK 2014. • Messiou K., Confronting Marginalisation in Education: A Framework for Promoting Inclusion, Routledge 2012, p. • Mowat J.G., Towards a new conceptualisation of marginalization, [w:] https://pure.strath.ac.uk/portal/files/39592803/Mowat_EERJ_2015_Towards_a_new_conceptualisation_of_marginalisation.pdf. • Overcoming Exclusion through Inclusive Approaches in Education, UNESCO 2003 [w:] http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001347/134785e.pdf. • Penn H., Unequal Childhoods. Young children’s lives in poor countries, Routledge, London 2005, pp. 1-44. • UNICEF, The State of the World’s Children 2014. Every Child counts, UNICEF, New York 2014 http://www.unicef.org/publications/files/SOWC2014_In_Numbers_28_Jan.pdf. • Youth Social Exclusion and Lessons from Youth Work. Report [w:] http://eacea.ec.europa.eu/youth/tools/documents/social_exclusion_and_youth_work.pdf. |
|
Uwagi: |
discussion, a multimedia presentation, analysis and resolution of problem, movies, cases W trakcie pracy zdalnej: prezentacja, praca z tekstem, materiał filmowy, sytuacje problemowe Wszystkie materiały są dostępne na platformie Teams. zespół: Exclusion and Marginalization in Education kod przedmiotu: 80ndyjo link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac5bd467516c443998f3d57b87a4ba51f%40thread.tacv2/conversations?groupId=3b501897-888c-49ea-aa7c-46d34993d9c7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Spotkanie w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy Teams. Pierwsze zajęcia odbędą się 19.04.2021. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Dąbrowa | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.