Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Exclusion and Marginalization in Education

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-EXM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Exclusion and Marginalization in Education
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Społeczne problemy współcz. świata - konw. w jęz. obcym - I rok PC (II st. st. stac.) - 1 obow.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Dąbrowa
Prowadzący grup: Ewa Dąbrowa
Strona przedmiotu: https://classroom.google.com/c/NjQ2NjQ2NTk3OTha
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Assessment:

- Participation in the lectures - one absence allowed

- Activity

- Presentation: Exclusion/Marginalization in educational/social life

- Participation in analyses of examples of the exclusion and preparation of proposals for actions against exclusion

Podstawą do weryfikacji efektów w okresie pracy zdalnej są:

1. prezentacje wykonane i udostępnione przez studentów wraz z materiałem dodatkowym - w zespołach dwuosobowych

2. Zadania formułowane przez osobę prowadzącą przedmiot dostępne na google classroom:

- Slums in the world 20.03.2020

- Social marginalization of overweight children 20.03.2020

- Social exclusion among peers with migration 26.03.2020

- Education and exclusion/marginalization 03.04.2020

- Homelessness - 03.04.2020

- Prezentacje - 17.04.2020

Zadania nawiązują bezpośrednio do treści zajęć. Praca odbywa się regularnie wraz z ewaluacją pracy studentów.

Pełny opis:

The course includes the following content:

1. Intruducation to the seminar.

2. Marginalization and social exclusion – theoretical concepts.

3. Reasons of inequality and social exclusion in the contemporary world.

4. Different faces of exclusion in the world.

5. Educational situation of children and youth worldwide.

6. Marginalized children and youth: methodological and ethical issues in education.

7. Inclusion and integration in the perspective of educational programmes.

8. New paradigm of pedagogical theories and praxis against exclusion and inequality (critical pedagogy, pedagogy of resistance, citizenship education, diversity) - different ways.

Literatura:

• Ashurst F., Inequality, Poverty, Education, Palgrave Macmillan UK 2014.

• Messiou K., Confronting Marginalisation in Education: A Framework for Promoting Inclusion, Routledge 2012, p.

• Mowat J.G., Towards a new conceptualisation of marginalization, [w:] https://pure.strath.ac.uk/portal/files/39592803/Mowat_EERJ_2015_Towards_a_new_conceptualisation_of_marginalisation.pdf.

• Overcoming Exclusion through Inclusive Approaches in Education, UNESCO 2003 [w:] http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001347/134785e.pdf.

• Penn H., Unequal Childhoods. Young children’s lives in poor countries, Routledge, London 2005, pp. 1-44.

• UNICEF, The State of the World’s Children 2014. Every Child counts, UNICEF, New York 2014 http://www.unicef.org/publications/files/SOWC2014_In_Numbers_28_Jan.pdf.

• Youth Social Exclusion and Lessons from Youth Work. Report [w:] http://eacea.ec.europa.eu/youth/tools/documents/social_exclusion_and_youth_work.pdf.

Uwagi:

discussion, a multimedia presentation, analysis and resolution of problem, movies, cases

W trakcie pracy zdalnej: prezentacja, praca z tekstem, materiał filmowy, sytuacje problemowe

Wszystkie materiały są dostępne na platformie classroom:

https://classroom.google.com/c/NjQ2NjQ2NTk3OTha

kod przedmiotu: xzvoxgy

Spotkanie w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy Teams - 17.04.2020

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Dąbrowa
Prowadzący grup: Ewa Dąbrowa
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac5bd467516c443998f3d57b87a4ba51f%40thread.tacv2/conversations?groupId=3b501897-888c-49ea-aa7c-46d34993d9c7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Assessment:

- Participation in the lectures - one absence allowed

- Activity

- Presentation: Exclusion/Marginalization in educational/social life

- Participation in analyses of examples of the exclusion and preparation of proposals for actions against exclusion

Podstawą do weryfikacji efektów w okresie pracy zdalnej są:

1. prezentacje wykonane i udostępnione przez studentów wraz z materiałem dodatkowym - w zespołach dwuosobowych

2. Zadania formułowane przez osobę prowadzącą przedmiot dostępne na Teams.

Zadania nawiązują bezpośrednio do treści zajęć. Praca odbywa się regularnie wraz z ewaluacją pracy studentów.

Pełny opis:

The course includes the following content:

1. Intruducation to the seminar.

2. Marginalization and social exclusion – theoretical concepts.

3. Reasons of inequality and social exclusion in the contemporary world.

4. Different faces of exclusion in the world.

5. Educational situation of children and youth worldwide.

6. Marginalized children and youth: methodological and ethical issues in education.

7. Inclusion and integration in the perspective of educational programmes.

8. New paradigm of pedagogical theories and praxis against exclusion and inequality (critical pedagogy, pedagogy of resistance, citizenship education, diversity) - different ways.

Literatura:

• Ashurst F., Inequality, Poverty, Education, Palgrave Macmillan UK 2014.

• Messiou K., Confronting Marginalisation in Education: A Framework for Promoting Inclusion, Routledge 2012, p.

• Mowat J.G., Towards a new conceptualisation of marginalization, [w:] https://pure.strath.ac.uk/portal/files/39592803/Mowat_EERJ_2015_Towards_a_new_conceptualisation_of_marginalisation.pdf.

• Overcoming Exclusion through Inclusive Approaches in Education, UNESCO 2003 [w:] http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001347/134785e.pdf.

• Penn H., Unequal Childhoods. Young children’s lives in poor countries, Routledge, London 2005, pp. 1-44.

• UNICEF, The State of the World’s Children 2014. Every Child counts, UNICEF, New York 2014 http://www.unicef.org/publications/files/SOWC2014_In_Numbers_28_Jan.pdf.

• Youth Social Exclusion and Lessons from Youth Work. Report [w:] http://eacea.ec.europa.eu/youth/tools/documents/social_exclusion_and_youth_work.pdf.

Uwagi:

discussion, a multimedia presentation, analysis and resolution of problem, movies, cases

W trakcie pracy zdalnej: prezentacja, praca z tekstem, materiał filmowy, sytuacje problemowe

Wszystkie materiały są dostępne na platformie Teams.

zespół: Exclusion and Marginalization in Education

kod przedmiotu: 80ndyjo

link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac5bd467516c443998f3d57b87a4ba51f%40thread.tacv2/conversations?groupId=3b501897-888c-49ea-aa7c-46d34993d9c7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Spotkanie w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy Teams. Pierwsze zajęcia odbędą się 19.04.2021.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Dąbrowa
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)