Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Exclusion and Marginalization in Education and Social Life

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-EXE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Exclusion and Marginalization in Education and Social Life
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Dąbrowa
Prowadzący grup: Ewa Dąbrowa
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ao98gAJAhrlUyVcyVbk6adpPjSlkMul7QBayIsnDOuqw1%40thread.tacv2/conversations?groupId=05a73862-d3f1-4297-9e84-dc9eb954c226&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Assessment:

- Participation in the lectures - one absence allowed

- Activity

- Presentation: Exclusion/Marginalization in educational/social life

- Participation in analyses of examples of the exclusion and preparation of proposals for actions against exclusion

Measurement of effects:

- presentations with some text for reading

- activity for the group related to presentation

- quality of taks performance during seminar

- participation in discussions

Pass the threshold - 60%.

100%-90,1% - 5,0

90%-85,1% - 4,5

85%-75,1% - 4,0

75%-70,1% - 3,5

70%-60,1% - 3,0

Pełny opis:

The course includes the following content:

1. Intruducation to the seminar.

2. Marginalization and social exclusion – theoretical concepts.

3. Reasons of inequality and social exclusion in the contemporary world.

4. Different faces of exclusion in the world.

5. Educational situation of children and youth worldwide.

6. Marginalized children and youth: methodological and ethical issues in education.

7. Inclusion and integration in the perspective of educational programmes.

8. New paradigm of pedagogical theories and praxis against exclusion and inequality (critical pedagogy, pedagogy of resistance, citizenship education, diversity) - different ways. New paradigm and sustainable development.

Literatura:

• Ashurst F., Inequality, Poverty, Education, Palgrave Macmillan UK 2014.

• Messiou K., Confronting Marginalisation in Education: A Framework for Promoting Inclusion, Routledge 2012.

• Mowat J.G., Towards a new conceptualisation of marginalization, [w:] https://pure.strath.ac.uk/portal/files/39592803/Mowat_EERJ_2015_Towards_a_new_conceptualisation_of_marginalisation.pdf.

• Overcoming Exclusion through Inclusive Approaches in Education, UNESCO 2003 [w:] http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001347/134785e.pdf.

• Penn H., Unequal Childhoods. Young children’s lives in poor countries, Routledge, London 2005, pp. 1-44.

• UNICEF, The State of the World’s Children 2014. Every Child counts, UNICEF, New York 2014 http://www.unicef.org/publications/files/SOWC2014_In_Numbers_28_Jan.pdf.

• Youth Social Exclusion and Lessons from Youth Work. Report [w:] http://eacea.ec.europa.eu/youth/tools/documents/social_exclusion_and_youth_work.pdf.

Uwagi:

Methods: discussion, a multimedia presentation, analysis and resolution of problem, movies, cases

Student workload:

- contact hours - 15

- hours needed to prepare for the lab - 35

- hours for the exam/pass - 20

The total number of ECTS points - 2

Seminar take place in real time at the University.

Teams platform: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ao98gAJAhrlUyVcyVbk6adpPjSlkMul7QBayIsnDOuqw1%40thread.tacv2/conversations?groupId=05a73862-d3f1-4297-9e84-dc9eb954c226&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Danuta Uryga
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)