Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Cross-Cultural and Intercultural Psychology

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-CIP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Cross-Cultural and Intercultural Psychology
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Świat w XXI wieku stał się dynamiczny. Przedstawiciele różnych kultur żyją obok siebie i kontaktują się ze sobą. Znajomość różnic międzykulturowych, rozumienie odmiennych zwyczajów i mentalności stało się bardzo przydatne.

Podczas zajęć omówione zostaną następujące zagadnienia: wymiary kultury, stereotypy i uprzedzenia, rodzina i wychowanie dzieci w różnych kulturach, migracje, rasizm, pomoc imigrantom, globalizacji i jej skutki.

Wobec zawieszenia zajęć na uczelni zajęcia prowadzone w trybie on-line w aplikacji Teams.

Link do zajęć studenci otrzymują poprzez pocztę APS.

Pełny opis:

Wymiary kultury

Różnice kulturowe dotyczące wychowania i nauczania

Stereotypy i uprzedzenia oraz jak im przeciwdziałać

Tożsamość kulturowa. Etnocentryzm i relatywizm kulturowy

Imigranci i ich problemy

Dzieci imigrantów i różnorodność jako wyzwanie współczesnej szkoły

Warsztaty dotyczących tematyki międzykulturowej lub antydyskryminacyjnej dla dzieci

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Belyh A. (2015), Understanding Cultures & People with Hofstede Dimensions, Cleverism.

Benson E., (2003) Intelligence across cultures, Monitor.

Heine S., Cultural psychology, New York: W. W. Norton and Company 2008.

Literatura uzupełniająca:

Berry J. W., Poortinga Y. H., Segall M. H., Dasen P. R., Cross-Cultural Psychology. Research and Applications, Cambridge: Cambridge University Press 2002.

Matsumoto D., Juang L., Culture and psychology, Belmont, CA: Wadsworth/Cengage Learning, 2008.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach

Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów

Praktyki zawodowe:

Nakład pracy studenta:

15 h - godziny kontaktowe,

35h - przygotowanie do zajęć i zaliczenia.

2 pkt ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ariadna Ciążela
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ariadna Ciążela
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Świat w XXI wieku stał się dynamiczny. Przedstawiciele różnych kultur żyją obok siebie i kontaktują się ze sobą. Znajomość różnic międzykulturowych, rozumienie odmiennych zwyczajów i mentalności stało się bardzo przydatne.

Podczas zajęć omówione zostaną następujące zagadnienia: wymiary kultury, stereotypy i uprzedzenia, rodzina i wychowanie dzieci w różnych kulturach, migracje, rasizm, pomoc imigrantom, globalizacji i jej skutki.

Pomiar efektów kształcenia:

Aktywność na zajęciach

Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów

Pełny opis:

Wymiary kultury

Różnice kulturowe dotyczące wychowania i nauczania

Stereotypy i uprzedzenia oraz jak im przeciwdziałać

Tożsamość kulturowa. Etnocentryzm i relatywizm kulturowy

Imigranci i ich problemy

Dzieci imigrantów i różnorodność jako wyzwanie współczesnej szkoły

Warsztaty dotyczących tematyki międzykulturowej lub antydyskryminacyjnej dla dzieci

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Belyh A. (2015), Understanding Cultures & People with Hofstede Dimensions, Cleverism.

Benson E., (2003) Intelligence across cultures, Monitor.

Heine S., Cultural psychology, New York: W. W. Norton and Company 2008.

Literatura uzupełniająca:

Berry J. W., Poortinga Y. H., Segall M. H., Dasen P. R., Cross-Cultural Psychology. Research and Applications, Cambridge: Cambridge University Press 2002.

Matsumoto D., Juang L., Culture and psychology, Belmont, CA: Wadsworth/Cengage Learning, 2008.

Uwagi:

Metody:

Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja

Nakład pracy studenta:

15 h - godziny kontaktowe,

35h - przygotowanie do zajęć i zaliczenia.

2 pkt ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)