Cross-Cultural and Intercultural Psychology
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-CIP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Cross-Cultural and Intercultural Psychology |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Świat w XXI wieku stał się dynamiczny. Przedstawiciele różnych kultur żyją obok siebie i kontaktują się ze sobą. Znajomość różnic międzykulturowych, rozumienie odmiennych zwyczajów i mentalności stało się bardzo przydatne. Podczas zajęć omówione zostaną następujące zagadnienia: wymiary kultury, stereotypy i uprzedzenia, rodzina i wychowanie dzieci w różnych kulturach, migracje, rasizm, pomoc imigrantom, globalizacji i jej skutki. Wobec zawieszenia zajęć na uczelni zajęcia prowadzone w trybie on-line w aplikacji Teams. Link do zajęć studenci otrzymują poprzez pocztę APS. |
Pełny opis: |
Wymiary kultury Różnice kulturowe dotyczące wychowania i nauczania Stereotypy i uprzedzenia oraz jak im przeciwdziałać Tożsamość kulturowa. Etnocentryzm i relatywizm kulturowy Imigranci i ich problemy Dzieci imigrantów i różnorodność jako wyzwanie współczesnej szkoły Warsztaty dotyczących tematyki międzykulturowej lub antydyskryminacyjnej dla dzieci |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Belyh A. (2015), Understanding Cultures & People with Hofstede Dimensions, Cleverism. Benson E., (2003) Intelligence across cultures, Monitor. Heine S., Cultural psychology, New York: W. W. Norton and Company 2008. Literatura uzupełniająca: Berry J. W., Poortinga Y. H., Segall M. H., Dasen P. R., Cross-Cultural Psychology. Research and Applications, Cambridge: Cambridge University Press 2002. Matsumoto D., Juang L., Culture and psychology, Belmont, CA: Wadsworth/Cengage Learning, 2008. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów |
Praktyki zawodowe: |
Nakład pracy studenta: 15 h - godziny kontaktowe, 35h - przygotowanie do zajęć i zaliczenia. 2 pkt ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Świat w XXI wieku stał się dynamiczny. Przedstawiciele różnych kultur żyją obok siebie i kontaktują się ze sobą. Znajomość różnic międzykulturowych, rozumienie odmiennych zwyczajów i mentalności stało się bardzo przydatne. Podczas zajęć omówione zostaną następujące zagadnienia: wymiary kultury, stereotypy i uprzedzenia, rodzina i wychowanie dzieci w różnych kulturach, migracje, rasizm, pomoc imigrantom, globalizacji i jej skutki. Pomiar efektów kształcenia: Aktywność na zajęciach Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów |
|
Pełny opis: |
Wymiary kultury Różnice kulturowe dotyczące wychowania i nauczania Stereotypy i uprzedzenia oraz jak im przeciwdziałać Tożsamość kulturowa. Etnocentryzm i relatywizm kulturowy Imigranci i ich problemy Dzieci imigrantów i różnorodność jako wyzwanie współczesnej szkoły Warsztaty dotyczących tematyki międzykulturowej lub antydyskryminacyjnej dla dzieci |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Belyh A. (2015), Understanding Cultures & People with Hofstede Dimensions, Cleverism. Benson E., (2003) Intelligence across cultures, Monitor. Heine S., Cultural psychology, New York: W. W. Norton and Company 2008. Literatura uzupełniająca: Berry J. W., Poortinga Y. H., Segall M. H., Dasen P. R., Cross-Cultural Psychology. Research and Applications, Cambridge: Cambridge University Press 2002. Matsumoto D., Juang L., Culture and psychology, Belmont, CA: Wadsworth/Cengage Learning, 2008. |
|
Uwagi: |
Metody: Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja Nakład pracy studenta: 15 h - godziny kontaktowe, 35h - przygotowanie do zajęć i zaliczenia. 2 pkt ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.